בשנת 2010 יצא לאקרנים הסרט "רשת חברתית" שבא לספר כיצד הוקמה הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. כותרת המשנה של הסרט הייתה "לא משיגים 500 מיליון חברים מבלי לרכוש כמה אויבים". מאז חלפו חמש שנים, הרשת החברתית גדלה וכיום חברים בה למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, ולמעשה חמישית מאוכלוסיית העולם חברים בה. אם מסתכלים על האוכלוסיות של המדינות השונות בעולם, אזי שפייסבוק זו "המדינה" השלישית בגודלה מבחינת כמות האוכלוסייה שלה, אחרי סין והודו. בישראל חברים למעלה מ-3.5 מיליון איש בפייסבוק.

הפוטנציאל האדיר של שיווק בפייסבוק

עם מספרים כאלה כשמסתכלים על היכולות הפרסומיות והשיווקיות שגלומות בשימוש בפייסבוק, אפשר להבין מדוע במהלך השנים נפתחו קורסים שונים, שמטרתם ללמד הן גורמים עסקיים והן גורמים פרטיים, כיצד להשתמש בפייסבוק בצורה נכונה. קורס שיווק בפייסבוק מיועד לעזור למשתמשים ברשת לנצל את הרשת עבור צרכים עסקיים וצרכים אישיים.

למה אנחנו צריכים קורס שיווק בפייסבוק?

אנחנו נחלק את התשובה לשני חלקים:
בחלק העסקי, הרי שפייסבוק מציעה מגוון אפשרויות לבעלי עסקים ובעלי מקצוע. החל מאפשרויות שיווקיות בחינם וכלה בפרסום בתשלום. מאחר ובפייסבוק חברים מיליוני גולשים, עסק שלא ישתמש בפייסבוק, או ישתמש בצורה לא נכונה, עלול גם לא להגיע ללקוחות חדשים וגם לאבד לקוחות קיימים לעסקים שידעו לעשות זאת נכון.
בחלק האישי, אזי שאין רשת חברתית טובה יותר ליצור קשרים או לחזור אל קשרים ישנים כמו פייסבוק. ישנן אוכלוסיות שמתקשות בעבודה ברשת, ולכן קורס לימוד פייסבוק יכול לעזור להם להכיר את הכלים שהרשת מציעה ולנצל אותם לשימושם בצורה חכמה.

מה נלמד במסגרת קורס שיווק בפייסבוק?

קורס פייסבוק מתחלק לכמה רבדים:

בחלק הראשון נלמד להכיר את מבנה הרשת, כיצד היא פועלת, על בסיס מה, איפה נמצאים יישומים שונים ועוד.

בחלק השני נלמד כיצד לפתוח עמוד עסקי וכיצד לנהל אותו בצורה חכמה, איך ומתי כותבים פוסטים, איך מושכים אנשים להצטרף לעמוד, כיצד יוצרים נוכחות עסקית ברשת וכיצד הופכים נוכחות זו לפעילות עסקית בתוך ומחוץ לרשת.

בחלק השלישי נלמד על כל הנושא של שיווק בפייסבוק, כיצד יוצרים מודעות פרסום, איך עובדת רשת הפרסום של פייסבוק, מהו הרעיון של פרסום ממוקד על פי גיל, מין ותחומי עניין, כיצד יוצרים תהליכים ויראליים בפייסבוק, ואיך מניעים לפעולה אנשים באמצעות העמוד העסקי או הפרסום בפייסבוק. במהלך חלק זה נלמד על עבודה על מערכות Ad manger וכן על Power Editor.

בחלק הרביעי, נלמד על עיצוב בפייסבוק. כיצד מעצבים עמוד עסקי, איך מעצבים קאבר ולוגו  עבור העמוד, כיצד יוצרים תמונות לפרסום, ואילו תמונות וסרטונים מומלץ לפרסם בפייסבוק.

עד כה התייחסנו אל לימודי פייסבוק עבור מי שרוצה להשתמש ברשת לצרכים שיווקים עסקיים. כעת נתייחס בקצרה אל לימודי פייסבוק לשימוש אישי. חלק זה כולל בעיקר את הפרטים הטכניים של פתיחת חשבון פייסבוק, כתיבת סטטוסים, העלאת תמונות, ביצוע צ'ק אין במקומות שונים, כיצד מבקשים חברות והופכים להיות חברים בפייסבוק, וכן כיצד מצטרפים לקבוצות קיימות או פותחים קבוצות חדשות.

את הקורסים נוהגים להעביר אנשי שיווק וכן אנשים שמתמחים במדיות חברתיות שונות.

למי יכול להתאים קורס פייסבוק

קורס פייסבוק שמתייחס לנושאים שיווקים עסקיים, יכול להתאים למי שמעוניין להתעסק בשיווק ברשת, כיום בלי לדעת שיווק בפייסבוק מאוד קשה להשתלב בתחום. כמו כן הוא יכול להתאים לבעלי אתרים שמעוניינים לבצע שיווק באופן עצמאי, וכן למפרסמים או עובדים במשרדי פרסום שעדיין לא נכנסו לתחום של פרסום ושיווק בפייסבוק.

בכל הקשור לפייסבוק לשימוש אישי, הרי שהקורס מתאים בעיקר לאנשים מבוגרים, שמתקשים להבין בעצמם כיצד פועלת פייסבוק, ורוצים לפתוח פרופיל אישי בשביל לשמור על קשר עם הילדים והנכדים.

לימודי פייסבוק - קורסים מתאימים

קורס שיווק באינטרנט - קידום אתרים ורשתות חברתיות

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה