משברים כבר הפכו לחלק מהחיים שלנו, אם זה משבר הקורונה שטלטל את התעשייה, מצב פוליטי או תקופות מיתון. 

תמיד יהיה משהו שישפיע על המשק וכל התעשיות, בתקופות משבר לא רק תעשיית ההייטק נפגעת אלא גם הרבה ארגונים ועסקים אחרים כמו נדל"ן, שוק ההון ועוד. 

בואו נודה באמת - זה לגמרי לא קל! אבל דווקא בזמנים האלו, אפשר למצוא את האור בחשיכה. זאת אומרת, שאם אתם נמצאים בנקודת זמן בחיים וחושבים על לימודים או על החלפת מקצוע - יש לכם הזדמנות לעשות את זה. אבל רגע לפני שנגיע לשם, חשוב לספר לכם על מקרי הצלחה, משלל תחומים שונים, שתוכלו לקבל מהם השראה. 

סיפורי הצלחה בעיתות משבר

עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי 
המון סוכנויות דיגיטל (החברות אשר מתעסקות בפרסום ושיווק של עסקים בעולם הדיגיטלי) צמחו באופן משמעותי בחודשי הקורונה. הרי תחשבו על כך, כל עסק היה צריך להעביר את עצמו לדיגיטל, ולשם כך הוא היה צריך מקום שיוכל לעשות ולהעניק לו את כל השירותים הללו בצורה המקצועית והטובה ביותר. החל מקידום בפייסבוק, הקמת אתר, הפקת והעלאת חנות אי-קומרס (אתר מסחר דיגיטלי, לדוגמה טרמינל X, אסוס וכו'). ובנוסף לכך, גם קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. בשורה התחתונה, אנשי דיגיטל, סוכנויות דיגיטל וכו' - מאוד נהנו מהסיטואציה. כי אם עד אז הדרישה עבור פרסומאים בעולם הדיגיטל היה עצום, אז בתקופת הקורונה הוא כמעט הכפיל את עצמו. עסקים הבינו שלמכור דרך הרשת זו האופציה שלהם לשרוד, ואפילו להכפיל את המכירות שלהם. 

גם לאחר שחלף המשבר, כולם כבר התרגלו למציאות הנוחה של להזמין דברים באונליין ולצרוך את כל התוכן דרך האינטרנט. 

כך שככל הנראה, גם את התקופות הבאות - עולם השיווק הדיגיטלי יצלח! 

אגב, אם רציתם להגיע אל התחום הזה, ניתן לעשות זאת, לא משנה אם אתם רוצים לעשות הסבת מקצוע, חיילים שבדיוק השתחררו או מגיעים מכל תחום אחר, בזכות קורס זריז שנמשך כחצי שנה (במסלול בוקר) תוכלו להגיע אל תעשיית הדיגיטל והפרסום בתור אנשי PPC, SEO, תוכן או כל תפקיד אחר שתלמדו במשך הקורס. 

עכשיו צריכים סייבר ואבטחת מידע - יותר מתמיד 

גם הביקוש של אנשי הסייבר התחיל לעלות בתקופת הקורונה וממשיך לעלות גם כיום. 
מתחילת משבר הקורונה רוב החברות והארגונים עברו לעבוד מהבית. והרי גם ככה עד אז היינו עדים לאינספור התקפות סייבר על ארגונים, אז בעקבות המשבר? הם רק גדלו! 

לאחר שנגמרה תקופת הקורונה, חברות רבות אימצו את המודל ההיברידי ואת העבודה מהבית, ואין ספק שהרבה יותר קל לפרוץ לאנשים כשהם עובדים מהבית שלהם, לעומת כשהם עובדים במשרדים. 

ההאקרים לעולם לא יפסיקו לפעול בדרכים זדוניות, בעיקר עכשיו כשהבינה המלאכותית נכנסה לחיינו. 

הם יכולים להשתמש בתוכנות לשינוי קול על מנת להפיץ הודעות קוליות שנשמעות בדיוק כמו אנשים שאתם מכירים, לכתוב קודים דרך תוכנות כמו Chat GPT ולכתוב הודעות פישינג הרבה יותר אמינות וידידותיות שיתפסו את המשתמשים והעובדים בארגון. 

ארגונים צריכים להיות הרבה יותר זהירים עם המידע שהם מחזיקים, בעזרת כמה פעולות פשוטות היום, ניתן להגיע אל פרטים אישיים של העובדים, משכורות, אסטרטגיות שיווק, תכנות של מוצרים וכו'. ואף גרוע מכך: להגיע ולהשיג את פרטי האשראי של הלקוחות הקיימים בחברה. רק דמיינו לכם מה היה קורה לכם אם היו פורצים לחברה שבדיוק רכשתם ממנה (לא משנה אם זה אמאזון או חברה קמעונאית קטנה) והיו מבצעים רכישות עם האשראי שלכם. לאף אחד זה לא היה נעים, לא לכם ובטח לא לחברה שבגללה זה קרה. 

זכרו, ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, הדרישה עבור אנשי סייבר ואבטחת מידע ממשיכה לעלות, הן בתפקידי ג'וניור ומתחילים והן בתפקידים מתקדמים יותר 

כך שזה לא באמת משנה אם יש תקופת משבר, אף חברה לא תוותר על אנשי סייבר מיומנים שיגנו עליה מפני פגיעות משמעותיות. 

בזכות קורס סייבר ואבטחת מידע אצלנו, ב'חממה' הטכנולוגית של האקריו, אפשר מיד בסיום הלימודים להגיע אל תפקידים נחשקים ביותר, כגון SOC או Pen Testing, ולהתחיל את הקריירה במשכורות לא רעות בכלל: כגון 10 אלף שח לחודש! 

לסיכום, כמובן שישנם תחומים ומקומות שייפגעו בעיתות משבר, אבל תחום המזון, אתרי המסחר, הדיגיטל, ההייטק והסייבר דווקא ניצלו את המשברים השונים לטובת צמיחה ושגשוג. 

אז איפה אתם נכנסים לתמונה? פשוט מאוד - לא משנה אם אתם אחרי הצבא, נמצאים במקום עבודה שלא מתאים לכם או רוצים להגשים את החלום ולהגיע לתעשיית ההייטק והדיגיטל, זה ב-ד-י-ו-ק הזמן!  

אני רוצה להתחיל ללמוד, אבל אין לי מושג מה יתאים לי 

זוהי שאלת מיליון הדולר, איך אפשר לדעת לאיזה תחום אתם מתאימים בהייטק? באיזה תחום לימודים כדאי לכם לבחור? התשובה קודם כל מתחילה בכם, אל תלכו על המקצוע שנשמע לכם מפוצץ וכולם מדברים עליו, תעשו חושבים עם עצמכם, תבינו אם אתם יותר טיפוסים קריאייטיביים שמסתדרים מעולה עם צבעים ושמים לב לפרטים הקטנים, במקרה כזה וכנראה שתחום העיצוב הגרפי יכול להתאים לכם. אתם סקרנים? תחום המחשבים מעניין אתכם מגיל צעיר? ייתכן שעולם הסייבר הוא התשובה. חיים ברשתות החברתיות? נמשכים למודעות פרסומיות ויודעים להתנסח? כדאי לכם לבדוק את תחום השיווק הדיגיטלי. 

צלנו בהאקריו, קיימת שיטה נהדרת שעוזרת לכל הסטודנטים שלנו להגיע אל תחום שבאמת מתאים להם. איך? קיים אצלנו שלב מיון בכל קורס, האורך בדרך כלל בין 20 עד 25 שעות. בו הסטודנטים יכולים לקבל טעימה קטנה מהחומר ולהבין אם התחום מתאים להם. 

אם הוא מעניין ומרתק אותם? מעולה. הם ניגשים אל מבחן קבלה להמשך הלימודים. לא מתאים להם? לא נורא. הם לא סיכנו את עצמם כלכלית ובעצם שילמו אך ורק את את דמי ההרשמה. 

שורה תחתונה - אל תוותרו על החלומות שלכם, גם אם יש פה משברים, אלא ההפך, נצלו את הזמן לעשייה, חשיבה ושדרוג המקצוע שלכם! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה