התקופה שלנו היא ככל הנראה הויזואלית ביותר אי פעם. תמונות, סרטונים, אריזות מתנה, אנימציה, כולנו אוהבים להרגיש באמצעות העיניים שלנו. למה כדאי ללמוד קורס עיצוב גרפי, מה ההבדל בין UX ו-UI ואיך בוחרים קורס מתאים.

שוק התעסוקה קולט מדי שנה בוגרים רבים שסיימו קורס עיצוב גרפי ומשתלבים בתחום גם בלי ניסיון. הסיבה היא הביקוש האדיר בשוק למסרים שיווקיים המתבססים על גרפיקה. גם המשכורת היא פקטור: בוגרי קורס ללא ניסיון מרוויחים מההתחלה בין 8 ל-9 אלף ₪ לחודש.

הביקוש הגבוה ללימודי עיצוב גרפי מעלה כמובן את השאלה: מה בעצם צריך כדי להפוך למעצב גרפי? יש תכונות שבדרך כלל מאפיינות מעצבים גרפיים:

  • יכולת ויזואלית גבוהה
  • חוש אסתטי מפותח
  • יצירתיות
  • סקרנות

למה כדאי ללמוד קורס עיצוב גרפי?

הרבה אנשים אומרים לעצמם מה בעצם בכלל צריך ללמוד? מזיזים מפה לשם את התמונה ובזה נגמר כל העניין. יש לי מצלמה טובה בטלפון שמאפשרת לי להיות מעצב גרפי בלי ללמוד קורס ואם אני ממש רוצה להשקיע אקנה את התוכנות שצריך ואלמד.

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה כבר כולל קורס עיצוב גרפי חוץ מהתוכנות הרלוונטיות? אבל יצירתיות היא משהו שצריכים לפת. נכון, התוכנות הרלוונטיות כמו פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין הן הבסיס, אבל חשיבה עיצובית היא משהו מורכב הרבה יותר.

לפני הכל ובנוסף להכול, אתם צריכים ללמוד לפתח ראש עיצובי.
להיכנס לראש של מי שמתבונן באלמנטים העיצוביים, ללמוד קומפוזיציה – סידור אלמנטים גרפיים בצורה נכונה ונוחה לעין, להתמקצע בתורת הצבעים ועוד נושאים עיצוביים רבים.

שני מושגים שחייבים להכיר: UX ו-UI

צמד המושגים UX ו-UI מככב בעולם העיצוב הגרפי ותשמעו אותו בכל שיחת מסדרון בסטודיו. בדרך כלל שני המושגים האלה מוזכרים ביחד אבל כדי לעשות קצת סדר כדאי לחדד את ההבדל ביניהם.

מה זה UX?

תחום ה-User Experience) UX) או בעברית חוויית משתמש, עוסק בחוויה אותה רוצים ליצור אצל הלקוח בעקבות השימוש במוצר.

UX היא האסטרטגיה המלווה את כל תהליך העיצוב. האלמנט החווייתי נולד מתוך ההבנה שהצרכנים זקוקים למענה פרקטי ולמענה רגשי.

איך UX קשור לעבודה של המעצבת הגרפית ? (יש רוב נשי במקצוע). נניח למשל שהמעצבת טורחת על הכנת מודעת פרסומת עבור רכב. עוד לפני הירידה לפרטים הקטנים היא תקדיש זמן לעיצוב המסר: מהירות, בטיחות, חופשיות וכן הלאה. כל התחושות האלה צריכות 'לעבור' דרך הגרפיקה.

מה זה UI?

ל- User Interface) UI) ממשק המשתמש, יש תפקיד של כבוד בחוויית המשתמש. בלי UI (בגרסתו המוצלחת) לא יתממש הפוטנציאל הפרסומי. כשמדברים על ממשק המשתמש מתכוונים למעשה לחיבור בין המשתמש לטכנולוגיה.

המודעה הפרסומית לרכב? ה-UI שלה כולל את הפרטים הקטנים שמתרגמים את המסר.
בחירת הצבעים, מיקום האובייקטים הגרפיים, הגופנים בהם המעצבת משתמשת לצורך המודעה ועוד.

איפה כדאי ללמוד קורס עיצוב גרפי?

לא בכל מקום הקורסים לעיצוב גרפי מתמקדים בחוויית משתמש וב-UX\UI. חלק מן הלומדים מעוניינים ללמוד את התוכנות בלבד בלי פיתוח מעמיק של חשיבה עיצובית וזה בסדר. אך מי שרוצה ללמוד לעומק את התחום מומלץ לו לחפש קורסים המתמקדים בחוויית משתמש.

עוד משהו שכדאי להביא בחשבון הוא האם אפשר ללמוד לתקופת ניסיון ללא התחייבות כספית. חבל שתוציאו סכום כסף משמעותי ותגלו אחרי כמה שיעורים שעולם העיצוב לא 'מדבר' אליכם.

בנוסף כדאי לחפש קורס פרקטי שייתן לכם את הידע שנדרש בשוק העבודה ושיעזור לכם לפתח קריירה בתחום (כשכירה או כעצמאית). יתרון בהקשר הזה הוא מרצים המגיעים מ'השטח' ומכירים את דרישות התעשייה.

כמו בכל תחום, הקושי המרכזי בהשתלבות בשוק העבודה היא מציאת המשרה הראשונה בתחום. הניסיון שנצבר בקורס הוא חשוב ומשמעותי אבל כדאי לדעת שישנן תוכניות הכשרה המציעות השמה בתחום מה שמקנה להן יתרון אדיר.

ב-HackerU תוכלו ליהנות מכל היתרונות אלה. דגש על חוויית משתמש (UX ו-UI), תקופת ניסיון ללא התחייבות כספית, מרצים המחוברים לתעשייה והשמה מובטחת למסיימי הקורס. לפרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי ב-HackerU לחצו כאן.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה