בעולם המודרני, כמעט כל אדם רוצה שתהיה לו קריירה מכובדת, מאתגרת ועם משכורת גבוהה. ברוב המקרים, אנשים גילו שהפתרון המושלם לכך הוא עולם ההייטק, המכיל אינספור תחומים ומקצועות – החל מבדיקות תוכנה - QA, בניית אתרים ועד לשיווק דיגיטלי ועיצוב גרפי, לכן אותם אנשים פונים אל לימודי הייטק. בכתבה הבאה נענה על השאלות הבאות: 'האם התחום יכול להתאים לכם?' 'כיצד עושים הדרך לשם?' 'ומה צריך לדעת מראש רגע לפני שעושים זאת?'. 

תתכוננו להמריא אל הקריירה החדשה שלכם! 

השלב הראשון - "לימודי הייטק? זה לא בשבילי" 

ההנחה הרווחת, בפני הרבה אנשים מהאוכלוסייה, היא שבשביל להגיע אל עולם הייטק אתם צריכים להיות אחד מהדברים הבאים: 

  • גאוני הדור 
  • מצטייני דיקן 
  • מומחים גדול במתמטיקה 

אפשר להבין מדוע לכל כך הרבה אנשים יש קו מחשבה שכזה, כיוון שכבר במשך שנים זה ה"דפוס הקלאסי" לאנשי הייטק, כאלה שהוציאו מאיות בתיכון, היו בצבא ב-8200 ולאחר מכן הגיעו ישירות לעולם ההייטק (ויש כאלה שעשו את המעבר באקדמיה במדעי המחשב). 

כיום, הסטראוטיפים הללו כבר אינם נכונים. תמיד תהיה לנו את התכונה האנושית ש"בזכותה" אנו אוהבים להדביק תווית מסוימת על קבוצה כלשהי. 

במקרה זה, הדבקנו תווית שאומרת כי רק גאונים ואותם אנשים שהיו מצטיינים בתיכון מסוגלים להפוך לאנשי הייטק או למשל, שרק אנשים בעלי חוש אומנותי יוכלו להפוך למעצבים גרפיים. 

הייטק – כבר ממזמן, לא לגאונים בלבד 

מדוע אנו עושים זאת? בגלל שזה יותר "נוח" לנו. כי ברגע שאנו מבצעים את הפעולה של הדבקת תוויות, יותר פשוט לנו לחשוב ש"התחום הזה באמת לא בשבילי" ובכך אנו מקלים על עצמנו כשאנחנו מוותרים על התחום עוד מראש. 

אבל כבר במשך שנים ארוכות שעולם ההייטק עבר "מהפכה קטנה" והוא כבר לא רק לאותם אנשים שציינו, לא חסרים הייטקיסטים שהצליחו להשתחל אל התחום מבלי לעשות 4 או 5 יחידות מתמטיקה. קיימים מגוון תחומים, ביניהם תחום השיווק הדיגיטלי והעיצוב הגרפי, אליהם בכלל אין צורך להיות חזקים במספרים או דוברי אנגלית שפת אם. 

קיימים יותר מדי אנשים שלא ממצים את הפוטנציאל שלהם, אותם אנשים שמזלזלים בעצמם וחושבים שאם לפני עשור, במהלך התיכון, הם לא היו התלמידים הכי מבריקים שיש או העובדה שהם לא ניגשו לפסיכומטרי (או עשו אחד וקבלו ציון שהוא יחסית נמוך).  

כיום ניתן ללמוד לימודי תעודה גם בלי תעודת ציונים מרשימה מהתיכון, ידע קודם ופסיכומטרי. 

השלב השני - "לימודי הייטק אולי זה בעצם כן בשבילי?" 

ברכות, כנראה שהגיע השלב או הרגע הזה שהבנתם שבאמת מגיעה לכם קריירה איכותית, כזאת שלא רק תשתכרו בה באופן מכובד, אלא כזאת שתאתגר ותעניין אתכם בכל רגע, שתוכלו לצמוח בה ולהתרומם אל אפיקים חדשים בחיים. 
 
אז מה הן הסיבות העיקריות שהמון אנשים נוהרים אל הענף הזה ובוחרים בתחום לימודי ההייטק? 

  • משכורות מכובדות – קלישאה או לא, כל אחד מאתנו רוצה להשתכר כמו שצריך 
  • מקצוע מאתגר – כשתמצאו את התחום שתאהבו, בין אם זה תכנות, שיווק דיגיטלי או בדיקות תוכנה, תבינו שכל יום עבורכם יהיה מאתגר ובעיקר – ממש לא משעמם 
  • תנאים טובים – מכונת נספרסו במשרד, תן ביס, מתנות בחגים וטיסות לחו"ל, אלו מענקים שכמעט כל משרד הייטק מעניק כיום 
  • השקעה לטווח הארוך – ברגע כשתיכנסו אל ענף ההייטק, תבינו את הפוטנציאל המצוי בו ושאתם לא תשארו באותה משבצת לאורך זמן, כי האופציות לקידום הן בהחלט ברות השגה 

כמובן שזה רק חלק קטן מהמון יתרונות שיש לעולם הזה להציע. 

אז מה הצעד הבא? כיצד תוכלו להבין איזה מקצוע מתוך רבים, יוכל להתאים לכם? ובכן, זה תלוי באופי ובתכונות שלכם וכמובן – מה שהכי מושך אתכם. איך תדעו זאת?  

בדיוק בשביל זה, בנינו את מבדק ההתאמה של האקריו (להוסיף לינק), עונים על מספר שאלות שמתרכזות בתכונות אופי ותוך פחות מ-60 שניות תוכלו לקבל הכוונה מקצועית ולהבין אילו תחומים מתאימים לכם יותר. 

השלב השלישי – "מה התחום שיכול להתאים לי?" 

הגיעה השעה, החלטתם שאתם רוצים לעשות את הדרך אל עולם ההייטק, אבל במה זה כרוך? ומה המקצוע שיוכל להתאים בצורה מדויקת אל תכונות האופי שלכם? 
 
ראשית, יש כמה "כללים" שאתם חייבים שיהיו לכם בקנה בשביל להיות בעולם ההייטק (לא משנה באיזה תחום): 

  • חוש טכני –אתם לא צריכים להיות מומחי מחשבים, אבל כן לדעת בצורה מינימלית כיצד לתפעל מחשב (ואם הגעתם לפה, כנראה שאתם בהחלט יודעים) 
  • "לאהוב" את המחשב – כל ההייטקייסטים עובדים מינימום 8 שעות ביום מול המחשב. לכן, חשוב שתאהבו לשבת מולו ולהבין שהוא יהיה החבר הכי טוב שלכם ברוב שעות היום 
  • יכולת ללמוד נושאים חדשים במהירות 

כמובן, שקיימות עוד תכונות אופי שאתם צריכים שיהיו לכם על מנת להצליח בעולם ההייטק, אבל הן יותר נישתיות ומתאימות לכל תחום בהתאם. 

למשל, אם תחשקו להפוך לאנשי סייבר ואבטחת מידע, עליכם להיות אנשים עם ראש פתוח ולהיות תמיד עם שאיפות מרובות, יחד עם תשוקה עצומה לתחום ויכולות טכניות מרשימות. 

או אם תרצו להפוך לבודקי תוכנה, שנחשב לאחד מהתחומים הפופולריים ביותר בתחום ההייטק, תצטרכו להיות כאלה ששמים לב לכל הפרטים הקטנים. מסוגלים לנתח כל נושא או סיטואציה בקלות ויחד עם זאת להיות עם חוש יצירתי במיוחד. 

לסיכום, הכל מסתכם בהבנה מה מתאים לכם ומה לא, תמיד ניתן לקרוא על הנושאים השונים ברשת, אז רגע לפני שאתם בוחרים קורס מקצועי בתחום לימודי הייטק, חשוב שתבינו מה באמת מתאים לכם, שלא תבזבז את זמנכם. 

ואם כבר יש לי מקצוע – הסבה זה דבר שמתקבל בחשבון? 

לא חסרים אנשים שהצליחו לחדור אל ענף ההייטק לאחר שהם כבר היו עם מקצוע ביד. כאלה שסיימו את לימודיהם האקדמיים, התחילו לעסוק בתחום ורק לאחר כמה שנים עשו את ה"מעבר" להייטק. 
 
מאילו סיבות יכולה להגיע המחשבה של לעזוב את המקצוע הנוכחי? 

  • מיצוי – יש אנשים שעדיין מחבבים את התחום שהם עובדים אותו, אבל הבינו שאחרי כמה שנים הוא פחות מתאים להם 
  • משכורת נמוכה – המון בוגרי אקדמיות מבינים שתלוש המשכורת שלהם נמוך מכפי שהם ציפו ולכן הם עושים את הנהירה אל ענף ההייטק 
  • שינוי – קיימים האנשים שרוצים את השינוי בחיים ואיזה שינוי בחיים יכול להיות טוב יותר מאשר החלפת קריירה? 

בתקופה האחרונה אנו עדים אל יותר ויותר אנשים (כאלה שמעוניינים בהסבת מקצוע) שמעדיפים קורסי היי טק. הם לא מעוניינים לחזור אל האקדמיה ומבינים שקורס קצר, ממוקד ופרקטי יכול להוות עבורם פתרון טוב יותר.  

במיוחד כאשר הם יכולים לשלב זאת יחד עם עבודתם הנוכחי במתכונת של לימודי ערב. 

בשורה התחתונה, לימודי הייטק יכולים להתאים להמון אנשים, כל עוד יש בכם את האמביציה, הרצון והתשוקה לכך, בשילוב התכונות הנדרשות – השמיים הם הגבול. כי גם אתם יכולים להיות הטאלנטים הבאים של עולם ההייטק. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה