"מה לי ולעיצוב גרפי בכלל? פוטושופ וזה? עזוב נו אחי, אפילו עיפרון אני לא יודע להחזיק". שמעתי את המשפט הזה אינספור פעמים. אפילו מהחבר הכי טוב שלי, שלאט לאט הופך לאחד מהמעצבים הגרפים היותר טובים שראיתי. שזו רק הוכחה אחת קטנה מיני רבות שמדובר בקלישאה ותו לא.

אז בגדול, אני אסביר למה יכולות איור, ציור או פיסול הן אמנם יתרון מובהק כשמגיעים לעולם העיצוב הגרפי, אך לא יותר מכך. ועל הדרך, אפרט על התוכנות השונות שקיימות בתעשייה הכל כך פופולרית הזאת.

לא חובה להיות האמן הכי גדול בעולם בשביל להתעסק בעיצוב גרפי

"אני לא אוהב לצייר, לפסל או כל דבר שקשור לזה..."

עד לפני כמה שנים כולם היו בטוחים שבשביל להיות מעצב גרפי חייב להיות לך איזשהו חיבור לתחביבים כמו ציור, פיסול או צילום. ותנו לי לנחש, אתם לא מאלה שהכי עפתם על שיעורי אומנות בתיכון (שזה ממש בסדר, גם אני הייתי כזה).

כשמנסים לחשוב על כך, אפשר באמת להבין למה קיים הסטראוטיפ הזה. כי ההיגיון הבריא אומר – אם יש לך את הכישרון האומנותי עם דף, עיפרון, מכחול או כל דבר אחר שדומה לכך, אז רוב הסיכויים שתוכל להעביר אותו למחשב בצורה די פשוטה.

מסתבר שזה לא כזה נכון, הכרתי בעצמי כמה חבר'ה שמציירים מדהים, מפסלים לא רע בכלל, כאלה שבכל רגע טורחים לעלות את היצירות שלהם לפייסבוק ולאינסטוש, שרובם אגב בחרו בתיכון באומנות פלסטית בתור מקצוע מורחב. אבל הקשר ביניהם לבין פוטושופ ואילוסטרייטור תלוש מהמציאות.

לומר את האמת? לחלק מהם אפילו אין כוח להתעסק במחשב או בדברים שהם מעבר לרשתות חברתיות ומוסיקה. (אבל היי, לפחות השקענו גם בחבר'ה האלה עם המדריך לניהול חשבון אינסטוש מושלם, לא ככה?)

יחד עם זאת, לאותם חבר'ה אולי יהיה יתרון קליל וחוש מפותח יותר בשביל להיכנס לתחום ואף להיות בו טובים יותר מאחרים, אבל זכרו, מדובר ביתרון ולאו דווקא משהו "שאתה חייב" בשביל להגיע לתחום.

להכיר את כל הגוונים והצבעים האפשריים

"נו, אבל כל המעצבים שאני מכיר ציירים, אומנים או כל דבר אחר..."

נכון שיש לא מעט אנשים שעוסקים באומנות, זה יכול להיות צילום, ציור, פיסול או כל דבר אחר בסגנון ושהם המעצבים הגרפיים המוכשרים בארץ. אבל לאחר היכרות עמוקה עם המון אנשים מתחום הציור וכו', כפי שכבר רשמתי קודם, חלקם אין שום זיקה ליכולות הטכניות שלהם. מה שאומר שהם ממש רחוקים מכל דבר שקשור למחשבים, אייפד וכו'. 

יותר ויותר אנשים שנרשמים ללימודים בנושא, כמו קורס עיצוב גרפי, הבינו שזו סך הכל קלישאה. וגם אם הציור הכי יפה שלך הוא הסמיילי במחברת שלך, אתה עדיין יכולה להגיע לתעשייה הזו.

"נו אז מה אני כן צריך בשביל להיכנס לתחום"

אז אחרי שהסברתי למה אתה לא צריך להיות "פיקאסו הדור הבא" על מנת להיכנס לעולם הזה (למרות שיכולות כמו ציור, איור או כל דבר אחר שבסגנון יכולות באמת לתרום לך), חשבתי שבאמת כדאי אולי לכתוב כמה תכונות שאם יש לך אותן, יש סיכוי שתהיה אחלה מעצב גרפי שבעולם. אז בשקט בשקט (לא באמת) חקרתי, בדקתי (אפילו דיברתי עם כמה מהמרצים שלנו) ומצאתי כמה תכונות שמתאימות לפרופיל של מעצב גרפי מושלם:

  • יצירתיות - טוב, זה די ברור, בשביל להיכנס לעולם הזה ולעצב מודעות שונות, תמונות או כל דבר אחר אתה באמת חייב חוש יצירתי. במיוחד בשביל להבין מה נראה טוב עבור העין האנושית. ברור שניתן ללמוד הרבה בקורס, אבל לדעתי, זאת תכונה בסיסית שצריכה להיות לך, עוד הרבה לפני שאתה חושב להירשם לקורס, כי ברגע שאין לך את זה כנראה שהתחום פחות יתאים לך.
  • יכולות טכניות - בשביל לדעת לעבוד עם כל התוכנות השונות (פוטושופ, אינדיזיין וכו') חובה שיהיה לך חוש טכני, אם אתה קצת טכנופוב – מצטער, כנראה שהמקצוע הזה פחות בשבילך. הרי 99% מהעבודה היא התעסקות מול המחשב ושאר אמצעים דיגיטליים, בטח כשנדרש ממך להתעדכן מה קורה בשוק הדיגיטלי בכל רגע, על הפיצ'רים החדשים בתוכנות שאתה משתמש בהן וכו'.
  • ניהול זמן - עבדתי לא מעט במשרדי פרסום שבהם נאלצתי (סתם נו, באמת שזה היה יחסית בסדר) לעבוד עם הסטודיו. ברוב שעות היום מדובר בלחץ עבודה די גבוה ונדרש מכל מעצב לעמוד בהמון משימות במקביל, בגלל זה אתה חייב לדעת איך לעבוד ולנהל את לוח הזמנים שלך, אילו עבודות דחופות ואיזה דווקא פחות ואם יש לך יכולת גבוהה של מולטיטסקינג – זה אחלה בונוס.
  • חוש אסתטי - אתה מהאלה שחייבים שכל דבר אצלם יהיה מסודר? תמיד חייב לבחון כל תפריט במסעדה לפריטי פרטים, החל מהפונט ועד לסדר של השורות ושכל דבר אצלו יהיה מסודר (ארון בגדים, עמדת מחשב וכו')?

ברכות, כנראה שיש לך את אחת התכונות החשובות בתור מעצב גרפי (ולדעתי החשובה ביותר).

"אוקיי, אז...קורס עיצוב גרפי, מה לומדים שם בכלל?"

אחרי שהבנת שהעולם של העיצוב הגרפי יכול להתאים לך ואתה חושב שאתה אדם יצירתי, שיודע לנהל את הזמן שלו, עם חוש אסתטי גבוה ויכולות טכניות מרשימות (לא אמרנו ביל גייטס או איזה מתכנת על, אבל חשוב שתדע איך לעבוד עם מחשב, כן?). בטוח כבר בא לך לדעת ולקבל מידע על התוכנות השונות שתלמד אותן בקורס עיצוב גרפי ושתעבוד איתן בהמשך.

אז מה בעצם צריך ללמוד בשביל להיות מעצב גרפי?
קורס פוטושופ, פוטושופ היא אחת התוכנות הוותיקות בתחום, כל אחד מכיר ושמע עליה, לרוב משתמשים בה בשביל עריכת תמונות (כן, בדיוק אלה שעוברות ריטוש ועיצוב משגעים רגע לפני שהן עולות לרשת או מודפסות על איילון). בין היתר לומדים איך לעבוד עם מוקאפים, כיצד ליצור פורטרטים ו...זה רק קצה הקרחון.

אוקיי, אז פוטושופ...סבבה, בואו נמשיך. מה זה אילוסטרייטור?
פוטושופ זו אמנם אחלה תוכנה אבל אי-אפשר להשתמש בה להכל (מבטיח לכם), באילוסטרייטור, שגם היא אגב מבית אדובי, מייצרים בה לוגואים, אייקונים או כל דבר אחר שבסגנון, שהאיכות של אותו תוצר תישאר באיכות הגבוהה ביותר. כמו כן, משתמשים בה לאיורים, במיוחד כשצריך להשתמש בלוח Wacom, אין תוכנה טובה יותר תוכל לעזור לשימוש שלו.


נקסט, על אינדיזיין שמעתם? כל סילבוס, ספר לימוד, חוברות, לוח שנה או כל דבר אחר שנדרשת הדפסה שלו, נעשה בתוכנה הזאת. שם מעמידים את הכל ויוצאים לדרך. נכון שעברנו לעידן מאוד דיגיטלי, אבל אסור לשכוח גם את הנושא הזה, שעדיין לא חלף.

בנוסף, בחלק נכבד מהלימודים יתרכזו בלימודי UX. אחד התחומים החמים והחשובים ביותר בעולם העיצוב הגרפי של היום. אז מה זה בכלל UX? בתרגום חופשי מדובר ב'חווית משתמש', אני אתן דוגמא: כשאנחנו משתמשים באפליקציה של הבנק שלנו, חשוב שהיא תהיה נגישה לכל אחד, הן מבחינת עיצוב הכפתורים, ההנעות לפעולה והן מבחינת התפעול. פה התפקיד של איש ה-User Experience נכנס לפעולה, עליו לבדוק ולוודא שהכול יעוצב ויופעל בצורה המקצועית והנגישה ביותר עבור המשתמשים שלו. בקורס יהיה פוקס בעיקר על הכלי מבית אדובי, Adobe Experience, שנותן פתרון חכם למשימה המורכבת של עיצוב אינטראקטיבי למדיות השונות. התוכנה מאפשרת ליצור במהירות עיצוב משלב ה Wireframe-עד שלב ה-Prototype האינטראקטיבי. קורס UX בהחלט יוכל לתרום חלק משמעותי לכל מעצב גרפי.

בין היתר נלמד גם את מבוא לכלי אנימציה, שבו ייתנו לך את הטאץ' האיכותי על מנת להכיר את עולם האנימציה מצד אדובי, ליצירת משחקים, עיצוב דמויות וכו'. אגב, גם התחום הזה משתנה מרגע לרגע, בטח אם מנסים לחשוב על הקשר בינו לבין מציאות רבודה ומדומה.

בנוסף יהיה דגש ולא מעט שעות אקדמיות על שפות שונות (כמו HTML ו-CSS) ואת הבסיס של WordPress, אחת הפלטפורמות הטובות ליצירת אתרים. למעשה, מדובר באחד התחומים החמים בעיצוב גרפי.

אולי הוא יהיה החבר הטוב ביותר שלכם – ה-Wacom

"אז זהו? אני מעצב גרפי?"

ברגע שתסיים את לימודי עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב חווית משתמש –UX Design. תוכל להבין שהשמיים הם בערך הגבול (והאמת? שקצת מעבר לכך) כי התחום הזה כל כך רחב וכיפי, אפשר לעבוד בסטודיו, במשרד פרסום, בתוך חברה כלשהי או אפילו להפוך לעצמאי (פרילנסר). אז אם אתה אדם יצירתי, עם חוש אסתטי, תוכל למצוא את עצמך מהר בשוק העבודה בסיום הלימודים (או אפילו תוך כדי, מי יודע).

רוצה לדעת עוד? מחזור חדש של קורס עיצוב גרפי נפתח ממש בקרוב. ולך יש הזדמנות להיות חלק ממנו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה