נגיף הקורונה משנה את פני ענף התעסוקה ברחבי העולם, אך האם מדובר במגמה שלילית? אז זהו שלא. המשבר הביא איתו גם הזדמנויות תעסוקה חדשות והתפתחות של מיומנויות שיהיו נדרשות במיוחד בתקופת פוסט המגפה. אחד מהענפים שדווקא הפכו לפופולאריים במיוחד הוא ענף ההייטק. מקצועות הייטק רבים, בעיקר בתחום התכנות והפיתוח, נמצאים עכשיו בדרישה גבוהה במיוחד.

רגע לפני שהמגיפה הגיעה לפתחה של ישראל, פרסמה הרשות לחדשנות הישראלית נתונים על מחסור בכוח אדם בתעשיות הקשורות לטכנולוגיה. הנתונים הצביעו כי ישנו פער של 18,500 עובדים חסרים בענף ההייטק, כאשר התפקידים המבוקשים ביותר היו עבור אנשי מקצוע בתחום התוכנה. כלומר היצע המשרות הפנויות היה גדול פי שניים ממספר דורשי העבודה בתחום.

בדרך כלל נדרשים עשרות שנים לקראת שינוי בשוק העבודה. אך ישנם מקרים בהם התאמות לשינוי הטכנולוגי עשויות להיות מזורזות כמו למשל במקרים של משבר כלכלי או מגפה. נראה שנגיף הקורונה כאן להישאר עוד לא מעט זמן, לכן, בין אם השינוי יהיה הדרגתי או פתאומי, חשוב שתבינו איך יושפע שוק המשרות בעיקר אם אתם חולמים על קריירה בהייטק או הסבת מקצוע.

width=
מה עשתה הקורונה לביקושים למשרות הייטק?

1. אבטחת מידע וסייבר

בעידן הקורונה, רבים מאיתנו עברנו לעבודה מהבית. מה שהעלה את המודעות סביב אבטחת הסייבר. אנחנו מזהים גידול משמעותי במתקפות הסייבר ואיתן בביקוש לאנשי מקצוע מיומנים שיכולים להגן על הרשת מפני תוכנות זדוניות. קבלת הסמכה בתחום הסייבר ואבטחת המידע, יכולה לעזור לכם למצוא עבודה בתשלום גבוה. למשק אין זמן לחכות 4 שנים שסטודנטים יסיימו תואר, לכן הביקוש לעובדים שסיימו קורסים אונליין עם תעודה בתחום, עולה.

2.Data Analyst & BI

עסקים היום מסתמכים יותר ויותר על התובנות שמקורן בנתונים. אדם שאחראי על מדע הנתונים Data Science אוסף ומנתח נתונים. אמנם יש ביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בתחום אך יש מעט מאוד היצע. חברות רבות מחפשות היום בוגרי קורסים אונליין בתחום שיוכלו להשתלב מהר בשוק העבודה.

3. ניהול רשתות ומחשוב ענן

הביקוש הגובר לשירותי IT דרך האינטרנט, הביא לכך שחברות הייטק רבות העבירו את פעילותן לענן. לכן, חברות רבות משקיעות בטכנולוגיה הזו של מחשוב ענן. עם שינוי זה, יש עלייה בביקוש של מנהלי רשתות, אנשי IT ואנשים שסיימו קורסים מקצועיים ויכולים לתת מענה למחסור הזה.

4. בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML)

מומחי AI עוזרים למכונות ללמוד ולתפקד בסופו של דבר באופן עצמאי. מכיוון שעסקים וחברות המעוניינים להפוך את התפקידים הבסיסיים והידניים לאוטומטיים, הצורך במומחי AI עולה. כך שאם אתם מחפשים להתמקצע בתחום וללמוד מקצועות הייטק ללא ניסיון, זה תחום שיהיה מעולה להתחיל ללמוד.

5. שיווק דיגיטלי

הבידוד והסגר האופייניים כל כך לתקופת משבר זו, אילצה עסקים רבים לעבור משיטת השיווק המסורתית בשלטי חוצות, עיתונים וכו', לעבור לשיטת שיווק באמצעים דיגיטליים. עסקים רבים משקיעים בפיתוח מחלקת שיווק דיגיטלי בתוך הבית ולשווק לקהל המטרה שלהם באמצעים כמו גוגל, פייסבוק, יוטיוב וכו' על מנת שיוכלו להגיע לכמה שיותר אנשים.

6. עיצוב גרפי

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אם כבר מדברים על מקצועות הייטק בביקוש גבוה, עם עלייה בביקוש של אנשי שיווק דיגיטלי, כך גם נוצרה עלייה בביקוש לאנשים המתמחים לאפיון חוויית משתמש ולעיצוב גרפי. גם חברות שלא הרשו לעצמן להחזיק אתר אינטרנט לפני הקורונה, נאלצו להסתגל למצב החדש ולאפיין אתר עם חוויית משתמש מושלמת שחלילה אף אחד לא יעבור למתחרים. לכן, הביקוש למעצבים גרפיים שסיימו קורס אונליין בתקופה הזו, רק הולך ועולה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה