הרשתות החברתיות הן פלטפורמה נהדרת להביע דעות, לקרוא חדשות, לשמור על קשר עם משפחה וחברים ואף לקבל עדכונים בזמן אמת במה שקורה בעולם. עם זאת, האם חשבתם פעם כמה המידע שלכם חשוף? אבטחת מידע ברשתות חברתיות היא קריטית שכן המידע שאתם משתפים שם עלול להגיע לידיהם של פושעי רשת, מפרסמים ויישומי צד ג' שלאו דווקא חפצים בטובתכם האישית.

בנוסף, המידע שאתם משתפים ברשתות חברתיות יכול להשפיע גם על מעמדכם מול מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות ושותפים עסקיים. לכן, גם אם אתם כלל לא מתחום אבטחת המידע וגם אם אתם אתם מתכוונים להיכנס לתחום ולקחת קורס סייבר ואבטחת מידע או קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע, חשוב שתדעו איך להגן על חשבונותיכם האישיים ברשתות החברתיות.

אמנם אתם יכולים לראות המדיה החברתי ככלי מבדר ודרך מהנה לשיתופים של GIF מצחיק, או שיר מרגש מ-youtube וזה אכן כך, אבל חשוב לזכור שלפעילות המקוונת שלכם יש גם השפעה עצומה על מערכות היחסים שלכם, על הפרנסה, על הרגישות לפשיעה ברשת ועל היבטים אחרים שהם כלל לא מקוונים.

width=
איך לשמור על המידע שלכם מוגן כשאתם גולשים ברשתות החברתיות? 
 

אז איך בכל זאת תישארו בטוחים במרחב הוירטואלי גם בלי ללמוד קורס אבטחת מידע וסייבר? החדשות הרעות הן שכל עוד אתם משתמש במדיה החברתית, תמיד יש סיכון שהמידע האישי שלכם ייפול לידיים הלא נכונות. החדשות הטובות הן שיש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להקטין את הסיכון שזה יתרחש.

כבו את החשבונות שאינם בשימוש ואל תפתחו חדשים אלא אם זה הכרחי לא נגיד לכם למחוק את הפייסבוק או את האינסטגרם, זה כמובן לא ריאלי. אבל אם אתם מוצאים את עצמכם לא משתמשים ברשת חברתית מסוימת שקלו ברצינות למחוק את החשבון ואת האפליקציה מהמכשיר שלכם. כך שלא תשאירו סיכוי לשיתוף נתונים לא מכוון שכן אפליקציות המדיה החברתית יכולות תיאורטית לגשת לכל המידע והפעילות בטלפון שלכם.

בנוסף, כדי שהנתונים שלכן לא יתפשטו ברחבי האינטרנט, נסו להגביל את מספר הרשתות החברתיות שאתם משתמשים בהם.

הכירו את החברים שלכם

לא צריך להיות גאון מחשבים או ללמוד לימודי אבטחת מידע כדי לדעת שעדיף לחשוף את המידע שלך רק עם אנשים שאתה מכיר. אמנם עצה זו קשה יותר ליישום כשמדובר בטוויטר, שכן כל מטרתה של רשת חברתית זו היא לקיים דיונים עם זרים. בפייסבוק לעומת זאת, אתם יכולים לבחור את החברים שלכם. וודאו שאתם חברים רק של אנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם. עיינו בקביעות ברשימת החברים והגבילו את הצפייה של חלק מהשיתופים שלכם רק לאנשים שיותר קרובים אליכם.

width=
הכירו את החברים שלכם 
 

הכירו את הגדרות הפרטיות שלכם
בעבר, היה קשה יותר לנווט אל עבר הגדרות הפרטיות. אך חברות כמו פייסבוק מקלות על ההגבלות ומאפשרות לך לבחור מי יצפה במידע בפרופיל שלך. באפליקציות אחרות כמו טוויטר ואיסטגרם, אתם יכולים להגביל את מי שיראה את הפוסטים שלכם ומי יכול לעקוב אחריכם.

אם השאיפה שלכם להיות ויראליים, אז הסעיף הזה אולי לא רלוונטי לכם. אבל אם אתם לא מחפשים להיות משפיענים ברשתות החברתיות, עליכם להגביל לחלוטין מי יכול לראות את הפוסטים שלכם, מי יכול לעקוב אחריכם ומי יכול לראות את המידע האישי שלכם.

תהיו בררנים במה שאתם מפרסמים

ברשתות החברתיות, מספיק שיהיה אדם אחד עם ידע בסיסי במחשבים שיכול לקחת צילום מסך שלך ולהרוס איתו את המוניטין שלך. הוא לא צריך ללמוד אבטחת מידע ולהיות האקר בשביל זה. לכן, וודאו שאתם לעולם לא תפרסמו דבר שלא הייתם רוצים שכולם כולל כולם יראו אותו. וכשאנחנו אומרים כולם אנחנו מתכוונים גם למעסיקים פוטנציאליים וגם ובני/ות זוג פוטנציאליים. זה אולי נשמע לכם דרמטי, אך המידע של אנשים פרטיים מופץ באופן שגרתי וללא רצונם לעין הציבורית מכל מיני סיבות.

שתפו כמה שפחות פרטים מזהים על עצמכם

לא סתם אנחנו כל כך צריכים אנשי סייבר איכותיים, בכל 39 שניות מתבצעת בעולם פשיעת סייבר. העולם צמא לבוגרי קורס סייבר ואבטחת מידע או בוגרי קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע כדי שיסייעו בשמירה על המידע. פושעי סייבר יכולים לפרוץ בקלות את כתובת המייל שלכם על סמך מידע שאתם מפרסמים ולפרסם בשמכם דברים. לכן, המעיטו בשיתןף מידע אישי ברחבי הרשת.

אל תשתמשו בפרופיל שלך בפייסבוק או בגוגל כדי להתחבר לאתרים אחרים

זה אמנם נוח להשתמש באפשרות התחבר באמצעות פייסבוק במקום ליצור חשבון חדש, אולם פעולה זו חושפת אתכם לסיכוני אבטחה פוטנציאליים. אם אתם סומכים על אתר הצד השלישי, נהדר. אך אם לא, זכרו שניתן לגשת לכל השיתופים שלך אי פעם בפייסבוק ועל הנתונים ששיתפת בחשבונות אחרים אם אתר הצד השלישי נפרץ.

אל תפלו לפיתיון לחיצות (clickbait)

ברור לנו שאתם מתים לדעת איזו דמות מהישרדות הכי מזכירה אתכם אך דעו שזה לא שווה את מתן כל המידע האישי שלכם בפייסבוק.אינכם יודעים בשביל מה עוד אותם אתרים משתמשים בנתונים שלכם.

בשורה התחתונה, הרשתות החברתיות הן דרך מעולה להתחבר עם אנשים אך עם הנוחות הזו מגיע מחיר. הקפידו לשמור על חשבונכם וקחו בחשבון את הגדרות אבטחת מידע של כל אתר או רשת חברתית.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה