"אה, רואים שזה ערוך בפוטושופ". כבר יותר מ-30 שנים שתוכנת ה'פוטושופ' הפכה לפופולארית מאוד עד שגם אנשים שאינם עובדים בתחום העיצוב הגרפי שמעו עליה ומכירים את היכולות שלה. אם עד שנות השמונים היו נדרשות תוכנות רבות כדי לבצע פעולות גרפיות – פוטושופ שינתה את כללי המשחק.

לכן זה לא מפתיע שהלמידה של פוטושופ פופולארית מאוד בשוק העבודה. התוכנה מאפשרת ליצור גרפיקה, לעצב, ליצור אומנות ועוד. התוכנה עונה על צרכים רבים בשוק העבודה ומהווה תמיד יתרון תחרותי ועסקי – כי כמו שכולנו יודעים תמונה אחת שווה אלף מילים.

כיום התוכנה הפכה לעוצמתית ועדכנית בגלל שהמפתחים שלה התאימו אותה לעולם המובייל ואיפשרו גם למשתמשים פשוטים שאינם רוצים לרכוש את הגרסה המלאה, לבצע לא מעט פעולות בענן. עם חבילת ה-CC של הפוטושופ וההתקדמות הענקית  לכיוון מחשוב הענן, יצאה פוטושופ בגרסאות חינמיות גם לסמארטפונים ולטאבלטים.

כיום כמעט כל תמונה שבה אנחנו צופים "עוברת פוטושופ", כלומר עיבוד כלשהו. בתחומים כמו פרסום ושיווק – פוטושופ נחשבת לתוכנה שחוללה שינוי משמעותי. כיום מצולמות מיליארדים של תמונות חדשות מדי יום, כאשר חלק ניכר מן התמונות עוברות עיבוד. אם זה באמצעות שינוי צבעים, הוספת אלמנטים לתמונה ואפילו לשינוי המציאות. קשה מאוד להעריך את הכוח האדיר של פוטושופ ואת השפעתה.

בעקבות ההצלחה העצומה של פוטושופ נוצרה תעשייה שלמה של תוכנות שמגוונות את היכולות הגרפיות שניתן לבצע באמצעות תוכנות עיצוב גרפי - אילוסטרייטור, אינדיזיין, אקרובט וכו'. תעשיות שלמות ומקצועות שבהם מועסקים מאות אלפי אנשים מסביב לעולם חייבים את פרנסתם לתוכנה החשובה הזאת.

הנה כמה מן היכולות הבולטות של פוטושופ שהופכות את השימוש בה לנפוץ כל כך:

עריכת תמונות
לשפר צבעים ולהתאים את החדות של התמונה
להוסיף אובייקט לתמונה קיימת
להוסיף צבע לתמונות ישנות או להיפך
לשלב מספר תמונות לתמונה אחת
ליצור מ-0 תמונה באופן דיגיטלי
לעצב אתרים
לצייר גיפים
לערוך גיפים קטנים

פוטושופ – מדריך למתחילים

נתחיל מהבסיס: מה זה קובץ PSD?

PSD הוא קיצור של Photoshop Document או בעברית: מסמך פוטושופ. זהו הקובץ הבסיסי שמכיל את כל החומרים שאיתם אתם עובדים ובעזרתו אנחנו יוצרים את התמונות שאנחנו רוצים. הקובץ מכיל "שכבות" שלמעשה הן החומרים שבעזרתן נעבוד על תמונה. אם תדעו לעבוד בצורה נכונה תגיעו לתוצאה איכותית ומקצועית.

איך לערוך את התמונה הראשונה שלכם?

לפניכם קורס Photoshop מזורז של הכלים הבסיסיים ביותר שהתוכנה מציעה. כלים שמשמשים כבסיס של התוכנה וילוו אתכם לאורך כל הדרך.

איך לחתוך וליישר תמונה?

אחרי שתפתו תמונה באמצעות התוכנה והיא מופיעה בקובץ ה-PSD שלכם, תוכלו לחתוך או ליישר אותה באמצעות כלי החיתוך והיישור. באמצעות הכלי הזה תוכלו לחתוך, לקצץ בקצוות, לשנות צורה או גודל של התמונה. למה זה טוב? נניח צילמתם את עצמכם בטיול והרקע יצא עקום תוכלו ליישר את קו החוף או את האופק.

איך לשפר תאורה וצבע?

נניח והתמונה שאותה צילמתם יצאה בצבעים חלשים יחסית ואתם מעוניינים לשפר את התאורה והצבע הקיימים. כיצד תוכלו לעשות זאת? מקש ימני על השכבה של התמונה בצד ימין של התוכנה ולחיצה על "Brightness/Contrast"  יפתחו לכם  חלון המאפשר לכם לשלוט על כל הגוונים בתמונה. אתם מוזמנים להזיז את החצים על פי רצונכם ולהכהות/ להבהיר את התמונה.

איך לשנות צבעים?

אז יש לכם תמונה אבל אתם רוצים להפוך אותה לישנה ולהיראות כאילו צולמה גם לפני חמישים שנה – באמצעות פוטושופ זה קל ופשוט. כדי להפוך את הצבעים בתמונה כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על הכפתור שהוא עיגול חצי שחור-חצי לבן בצד הימני בתחתית המסך או על הכפתור Image. שם נפתח לכם חלון שבוא אתם יכולים להחיל מספר אפקטים שונים על גבי התמונה. מכאן ייפתח לכם חלון שדרכו תוכלו לשלוט בכל הצבעים והגוונים של התמונה.

איפה אפשר לעבוד בתחום?

התמקצעות בפוטושופ פותחת אפשרויות תעסוקה רבות בתור שכירים או עצמאיים ובמגוון רחב של תחומים. כדי שתכירו לעומק את מקומות העבודה הרבים נרחיב מעט על כמה אפשרויות בולטות:

גרפיקאים: בחברות הייטק או חברות פרסום זקוקים למעצבים גרפיים רבים. כל שיווק של מוצר כזה או אחר דורש ידע גרפי. במהלך העבודה השוטפת תבחרו תמונות, גרפיקה, צבעים ועיצובים המותאמים לצרכי החברה – לוגו, באנרים, גרפיקה ועוד.

ארט דירקטורים: מנהל אמנותי מפקח על האלמנטים החזותיים של קמפיין פרסומי או פרסום. אנשי 'הארט' יכולים להשתמש בתוכנת עריכת תמונות כמו פוטושופ כדי ליצור גרפיקה רעיונית במהלך תהליך הפיתוח. הם גם מנהלים את המעצבים שיוצרים גרפיקה, ובוחרים את התמונות הרלוונטיות.

מעצבי אתרים: חלק מרכזי מחוויית הגלישה היא הנראות והפונקציונליות של האתר. שימוש בפוטושופ מאפשר לגולשים ליהנות מאסתטיקה גבוהה שתוביל אותם ליהנות ולהישאר באתר. המעצב בוחר אלמנטים חזותיים,גופנים, צבעים ועוד.

מנהלי אתרים: התפקיד כולל תחזוקה שוטפת של האתר ואחריות על התוכנה והחומרה. תוכנת פוטושופ מסייעת לעזור ולתקן אתרים של הלקוחות.

שיווק ויחסי ציבור: מומחה ליחסי ציבור מקדם את המוניטין של חברה באמצעות תקשורת כמו פוסטים במדיה חברתית והודעות לעיתונות. שימוש בפוטושופ מאפשר ליצור חומרים מודפסים של החברה, ולהביא אותם לידי ביטוי בערוצי השיווק של החברה. 

באופן כללי ניתן לומר שמעצבים גרפיים נמצאים כיום בלב עולם ההייטק. במקרים רבים הם עובדים בשת"פ מלא עם המתכנתים המפתחים את המוצר, כאשר המעצבים גרפיים ייתנו את השפה העיצובית למוצרים. מוצרים בהייטק יכולים להיות תוכנות, אפליקציות, חנויות אלקטרוניות ועוד תחומים רבים שההייטק מפתח בתחום ההנדסה להתנעת הדור העתיד בטכנולוגיה. המעצבים נותנים את הסגנון העיצוב כדי לגרום למוצר להראות טוב כדי שיוכלו למכור אותו בעולם. השכר בתחום גבוה ויש חפיפה ברוב המקומות בהייטק לשכר שמתכנתים ומפתחים מקבלים.

איך לומדים את התחום?

הדרך הפופולארית ביותר ללמוד את תחום הפוטושופ היא במסגרת לימודי עיצוב גרפי. לימודי פוטושופ מהווים בדרך כלל נדבך משמעותי בתחום העיצוב. אם יש לכם יצירתיות, הקפדה על אסתטיקה, חשיבה מחוץ לקופסא ויכולת זיהוי של הפרטים הקטנים, לימודי עיצוב גרפי יכולים להתאים לכם ולהעניק לכם מקצוע חדשני, יצירתי ומבוקש בשוק העבודה.

קורס עיצוב גרפי – המסלול המלא למעצב בדיגיטל ב-HackerU נחשב למסלול פרקטי וחדשני שבו תקבלו ידע, כלים ומיומנויות. בסיום הלימודים תוכלו להשתלב בחברות הייטק, סטארטאפ ובמשרדי מיתוג כמעצבים גרפיים, מעצבי חוויית משתמש ועוד.

הקורס כולל שלב מיון ללא כל התחייבות כספית (פרט לדמי רישום) שבו נלמדים המבואות לקורס המלא. במידה ותסיימו קורס זה תעברו לקורס המורחב. במסגרת הקורס תלמדו בהרחבה נושאים כגון:    Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere After Effects ,XD, UI/UX. ובנוסף לכך, כלי אנימציה שונים, כתיבת תוכן שיווקי ותכנות בסיסי של אתרים. במהלך הקורס תכינו תיק עבודות בליווי אישי שיאפשר לכם להתקבל בצורה קלה יותר למקומות עבודה בסיום הקורס.

הקורס כולל התחייבות חוזית של HackerU להשמה לעבודה בתחום. כך שעם סיום הקורס תשתלבו בוודאות בעבודה בתחום. תהליך ההשמה כולל ליווי מקיף שלנו וכולל בין היתר סיוע בכתיבת קו"ח, הכנה לראיונות עבודה, סימולציות אישיות, סדנא קבוצתית ועוד. נמשיך ללוות אתכם עד למציאת עבודה בתחום.

מתעניינים בקורס עיצוב גרפי? לחצו כאן לפרטים נוספים>>>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה