מיתוג הוא אלמנט בעל חשיבות אדירה עבור כל סוג של עסק, הרבה מעבר לכמה שהלוגו יכול להיראות מרשים ולמשוך את העין. מדובר בתורה שלמה של עבודת שיווק ותקשורת, שמטרתה היא להבליט את העסק שלכם על פני המתחרים, כאשר אתם משמרים את מקומכם במחשבותיהם של הלקוחות בכל עת. המותג שלכם הוא השם שלכם והוא גם כל המהות של העסק שלכם, כאשר דוחסים אותם לתוך רעיון שנצרב במוחותיהם של הלקוחות שלכם וגם של המתחרים שלכם, שצריכים לחשוש מעוצמת המותג שיצרתם.

ישנם ארגונים וחברות רבות שלא מקדישים את הזמן הראוי ותשומת הלב הדרושה ליצירת המותג שלהם והתחזוקה התמידית שלו, מבלי שהם מבינים את הפגיעה שזה גורם להצלחה העסקית שלהם. במידה ומדובר בארגון גדול, ישנה חשיבות בהשרשת המותג שלכם בכל פרמטר שקיים בבית העסק. ברגע שבו כל הזרועות משלבות ביחד ידיהן במטרה לבנות ולקדם את המותג והמשמעות שלו, תוכלו לראות כיצד מתחזקת הנאמנות של הלקוחות שלכם למוצר ולמותג.

מה המשמעות של מיתוג?

כל חברת מיתוג שקיימת כיום בשוק, תוכל לתאר לכם את הנושא באופן דומה למערכות יחסים בין אנשים. כאשר פוגשים מישהו חדש, ישנו קודם כל הרושם הראשוני, שבמקרה של מיתוג יכול לשדר מסר מסוים רק על סמך ויזואליות. לאחר מכן ישנה היכרות ובנייה של מערכת יחסים, ממש כמו שמתפתח הקשר של לקוחות עם מותגים. כיום הקשר הזה חשוב יותר מהכול, מכיוון שהלקוח שיהיה מעוניין במוצר שלכם ויתחבר למיתוג שלו, יישאר נאמן למותג ותהייה לו נטייה להעדיף את המוצרים שלכם על פני המתחרים.

אם תשכרו שירותי ייעוץ של חברת מיתוג מקצועית, הדבר הראשון שתלמדו יהיה העובדה שלמיתוג יש חשיבות בכל מקום ובכל רמה של תקשורת מול הלקוח. למיתוג יש את האחריות לחבר ביניכם לבין הלקוחות, כאשר עושים זאת בכל חוויה שאותה יחווה הלקוח מול המוצרים ומול העסק שלכם. החל מהפרסום ודרך כל השלבים האחרים כגון האתר שלכם, האופן שבו מדברים הנציגים הטלפוניים והפרונטליים שלכם, עד לעיצוב המשרדים שלכם והשקיות שאותן מקבלים הלקוחות, בין אם מדובר בשקיות נייר או שקיות ממותגות.

המטרה היא להתחבר לרגשות של הלקוח ולגעת בנקודות הנכונות, שיגרמו לחיבור. אם תעצרו לרגע ותחשבו על כך, תשימו לב שלעיתים אתם רוכשים מותגים מסוימים מבלי לדעת בהכרח למה, מכיוון שהחיבור שלכם אל המותג יכול לעיתים קרובות לנבוע מהרגש ולאו דווקא מההיגיון. תוכלו להסביר כמובן מדוע ביצעתם רכישה של כל מותג ספציפי, אבל איפה שישנו חיבור אמיתי, ההחלטה תגיע קודם כל מהרגש.

ירידה לפרטים הקטנים ביותר

מותגים נמצאים בכל מקום ובכל פעולה שאנחנו מבצעים. בין אם אלו הבגדים שאנחנו לובשים, האוכל שאנחנו מזמינים לארוחת צהריים או המוזיקה שלה אנחנו מאזינים, הכל ממותג ואתם משמשים כנציגים של המותגים האהובים עליכם. גם אם אינכם עושים זאת מתוך זיקה והערצה עמוקה, תמצאו את עצמכם לעיתים קרובות ממליצים על מותג, מכיוון שבתפיסה שלכם מדובר במוצר איכותי יותר של חברה מסוימת על פני המתחרים.

דוגמה לשימוש חכם ופשוט במיתוג שנצרב בתודעה של הלקוחות שלכם, היא בשקיות נייר או בשקיות ממותגות שבהן אתם משתמשים בעסק. לחלק ניכר מהלקוחות של היום חשוב לקבל את התחושה שהם מבצעים קניות חכמות מבתי עסק מודרניים עם גישה עתידנית. ירידה לפרטים הקטנים הללו, כמו שקיות נייר או שקיות ממותגות, יכולה להשפיע בגדול על רמת ההצלחה של מיתוג העסק שלכם. הלוגו שלכם מופיע על השקית שהלקוח מקבל, כאשר הוא נושא אותו בגאווה ברחוב ולאחר מכן אצלו בבית.

הנושא הזה יכול להיתפס בקלות כמשהו מובן מאליו, אבל לשקית שהלקוח מקבל מבית העסק ישנה חשיבות גדולה יותר ממה שנדמה לכם, בדגש על שקיות ממותגות עם לוגו החברה או בעלות עיצוב מרשים. שקיות נייר או שקיות ממותגות יעניקו ללקוחות שלכם את התחושה שמשקיעים בהם, עם שקית שתוכל לשמש אותם גם מעבר לביצוע הרכישה אצלכם בעסק. הקפדה על מראה חלק, מסודר ומעוצב, תתרום רבות לקידום המותג שלכם והפצתו מפה לאוזן.

העבודה עם חברת מיתוג והמיתוג עצמו הם חלק בלתי נפרד מעבודת השיווק שלכם, לכן חובה לטפח את המותג ולהגדיר אותו עוד בשלבים הראשוניים של תכנון העסק במידה וניתן. עבור אלו שזקוקים לעזרה ויצירתיות, תמיד ניתן לפנות לחברת מיתוג שתעזור לכם להוציא את הטוב ביותר מהמיתוג של העסק שלכם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה