בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט. אולם, מפרסמים רבים אינם מודעים לעובדה שהתנהלות נכונה, חכמה ויצירתית באינטרנט (אפילו בתקציב נמוך יחסית) עשויה להביא לתוצאות זהות ואף גבוהות משל קמפיין טלוויזיוני ברמת הבאז, הוויראליות ואף ברמת הפניות והלידים, תוך פילוח מדויק יותר (מזה של טלוויזיה למשל) של קהל היעד. ריכזנו עבורכם שש דרכים לקידום העסק העצמאי שלכם ברשת

1. בניית אתר

אתר אינטרנט הוא חלון הראווה שלכם ברשת. מדובר בנכס חשוב והכרחי המאפשר לכם להציג את מפעל חייכם ואת העבודה היומיומית בעזרת תמונות, וידאו וטקסט. כמו כן, מומלץ ואף רצוי להוסיף לאתר שירותים כמו טופס יצירת קשר ומערכת של מכתבי תודה מלקוחות מרוצים. כשלקוח נחשף לאתר של בעל עסק הוא למעשה מרגיש כי לבעל העסק אין מה להסתיר וכי הוא יכול לבחון אותו ולבדוק את כישוריו עוד בטרם הזמנת/קניית השירות. ישנן פלטפורמות רבות אשר בעזרתן ניתן להקים אתר אינטרנט מושקע ומתקדם. פלטפורמה מומלצת במיוחד היא מערכת Wordpresss, אשר נלמדת בהרחבה בקורס שיווק באינטרנט- קידום אתרים ורשתות חברתיות ב-HackerU.

2. SEO

כעת, כשהאתר שלכם באוויר, אתם נדרשים לקדם אותו. קידום אתרים במנועי חיפוש (Search Engine Optimization או בקיצור SEO), הוא למעשה מונח כולל לאוסף שיטות, שבאמצעותן ניתן לשפר את מיקומו של אתר העסק שלכם בתוצאות החיפוש. כך לצורך העניין, נניח שאתם מחפשים "חנות פרחים בתל אביב", האם תרחיקו לכת עד לחנויות שיופיעו בעמוד השלישי ובמאות העמודים שאחריו, או שתמצאו את מבוקשכם בעמוד הראשון? כתוצאה מכך, מבין היום כל בעל עסק, את החשיבות של קידום אתר העסק שלו אל העמודים הראשונים ב-Google. קידום אתרים באופן אורגני מצריכה ידע רחב, ניסיון רב וקשרים עסקיים ענפים. כלי ראשון ויעיל לקידום אתרכם, הוא לפנות לכמה שיותר אתרים של עסקים קטנים אחרים ולהחליף קישורים (כלומר, האתר שלכם יקשר אל האתר שלהם, ולהיפך).

3. PPC

בתמונה המופיעה מעל שורה זו ניתן לראות כיצד מחלקת Google את דף תוצאות החיפוש. ניתן לראות שמעל התוצאה האורגנית הראשונה ("קורס שיווק באינטרנט של HackerU") שלוש מודעות ממומנות. זהו למעשה קידום/פרסום ממומן שנעשה באמצעות מערכת Google AdWords. מי שאינו מוסמך בקידום אתרים בצורה ממונת, עשוי לחשוב כי קידום זה תלוי רק בסכום הכסף שמושקע בה אולם מדובר באומנות של ממש. רק מי שמומחה ב-PPC ומכיר את כל הכלים, הפרמטרים והדקויות בתוכנה, מצליח להגיע למקסימום תוצאות.

4. רשתות חברתיות

"המשתמש האמריקאי הממוצע שוהה כ-40 דקות ביום בפייסבוק", כך הודיע מייסד פייסבוק, מארק צ'וקרברג, בכנס שנערך לפני כארבעה חודשים. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שזמן הגלישה בפייסבוק בישראל הוא הגבוה ביותר בעולם. זהו זמן לא מבוטל המהווה חלק אינטגרלי משגרת היום של הישראליים, האם אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם לא לעזר בפלטפורמה זו? נוכחות ברשתות החברתיות מצריכה תכנון רב, יצירתיות ועבודה מסודרת ויומיומית. ישנן רשתות חברתיות פופולאריות רבות  כדוגמת- Facebook, twitter, Youtube, LinkedIn, Instagram, Google Plus, Pinterest, Vine, SoundCloud והרשימה עוד ארוכה. כל אחת מהרשתות החברתיות מצריכה מתודולוגיית עבודה שונה, התמקצעות ובקיאות מלאה.

5. דיוור אלקטרוני

דיוור אלקטרוני מאפשר להיות בקשר ישיר עם לקוחות החברה/משתמשי המוצר ולעדכנם על בסיס זמן קבוע בכל מה שקורה בעסק. מלבד עדכונים מומלץ להכניס לדיוור- קישורים לתוכן איכותי (מדריכים, המלצות, טיפים, סיקורים) והטבות ומבצעים. ראו בדיוור ככלי שיעניק ערך מוסף ללקוחות לצד מגביר מכירות, שמחזק את השייכות ואת האהדה למוצר. ישנן מערכות רבות, חלקן אף בחינם (לתפוצות יחסית קטנות) בעזרתן תוכלו לדוור. בסיום כל הפצה ניתן להוציא מהמערכת דוחות סטטיסטים אודות הלקוחות שלכם- במה הביעו עניין, איזו הטבה משכה אותם יותר, פילוח מדויק של הקל (גיל, מקום מגורים, מדגר) ונתונים נוספים.

6. אפלייט- שיווק שותפים

שיווק שותפים היא שותפות עסקית בין בית העסק לבין משווק. לצורך הדוגמה אתם מחזיקים עסק להשכרת הפעלות לימי הולדת. ברחבי האינטרנט קיימים אינדקסים רבים המרכזים עסקים לאירועים. התשלום נעשה לרוב במודל של תשלום לקליק/להפניה/או למכירה. שיטת תשלום זו תבטיח שלא תשלמו "סתם"- כלומר תשלמו רק במידה והקמפיין יניב תוצאות וכן סך התשלום תותנה ברמת ההצלחה. לפני תחילת התקשרות עם רשת אפלייט מומלץ לחפש מעט באינטרנט אודותיה ולשוחח עם לקוחות שכבר עובדים מולם. כך תוכלו להבין האם הלידים המגיעים דרך רשת זו הינם איכותיים והאם הדרך "לדוג" אותם אינה פוגעת במיתוג ובתדמית שלכם ברשת.

מתעניינים בשיווק דיגיטלי? היכנסו לפרטים המלאים על קורס שיווק דיגיטלי

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה