הסיבות העיקריות לכך שלימודי אבטחת מידע נחשבים כמקצוע יציב בשוק העבודה הסוער של ימינו מתחילות בסייבר, מילה אחת קטנה, בעלת שתי הברות שמכילה בתוכה עולם ומלואו.
הרבה מהפעילויות בעולם הסייבר חבויות מן העין, הציבור זוכה לגלות עליהן במקרה הטוב בדיעבד ובמקרה הרע הן נשארו במחשכים.

אבל לפני הכל - על מה אנחנו מדברים?

הכירו את המרחב הקיברנטי - מרחב מטפורי של מערכות מחשב ורשתות מחשב בו נאגרים נתונים אלקטרוניים ומתבצעת תקשורת מקוונת ואינטראקטיבית ללא תלות במיקום הגאוגרפי של המשתמשים בו. לוחמת סייבר תפקידה בעצם לפגוע במרחב לצרכי מי שהזמין את הפגיעה.
הפגיעה במרחב הקיברנטי יכולה להיות פשוטה או במקרים מסוימים עלולה להפיל רשתות וארגונים שלמים.

כיום בעולם הסייבר קיימים מספר איומים שאנחנו נתקלים בהם בחיי היום יום שלנו או איומים המתרחשים מאחורי הקלעים. בין אם זה וירוסים המאיימים להשתלט על המחשב האישי שלנו, לגנוב סיסמאות דרך פישינג או איומים גדולים העלולים להשבית את החברה שלנו.

אז למה אבטחת רשתות ותחום הסייבר נחשבים למקצועות יציבים כיום?

התפתחות הטכנולוגיה יצרה אתגרים חדשים בעולם ההגנה וההתקפה הקיבורנטית ועולם הסייבר פולש לתחומים צבאיים, ביטחוניים ומדיניים רבים מה שהופך את לוחמת הסייבר ללוחמה של המאה ה-21.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, כך נפתחות יותר אפשרויות הגנה ומקומות עבודה, מקומות רבים עלו על הצורך ומציעים לימודי אבטחת מידע והמשכורת הראשונית לעובד מתחיל בעולם הסייבר יכולה לנוע בין 10-15 אלף שח.
קורס אבטחת מידע, בשונה מקורסים אחרים כמו קורס ניהול מערכות מידע (ניהול רשתות), נותן את הכלים המדויקים איך לחשוב כמו האקר ובכך לדעת כיצד הוא צפוי לפעול ואיך ניתן לעצור אותו ומתרכז בצורה בלעדית בהגנה על המרחב הקיברנטי.

לוחמת הסייבר השתלטה על שדה הלחימה של חברות, ארגונים ואפילו מדינות. רק בחודש אפריל האחרון נבלמה מתקפת סייבר נרחבת על 120 גופים וארגונים ברחבי המדינה עי הרשות הלאומית להגנת הסייבר והיד עוד נטויה. ארגונים רבים מאיימים במתקפות סייבר מורכבות הדורשות הגנה.

סיבה נוספת למה לימודי אבטחת מידע נחשבים למקצוע יציב בימינו היא הפופולאריות שתחום הסייבר צבר בשנים האחרונות. סייבר נחשב לתחום סקסי ונחשק עקב סדרות רבות הנוגעות בעניין ומשודרות בטלוויזיה ברשתות פופולאריות כגון: CSI סייבר, מר רובוט, מראה שחורה ועוד.
הדבר הקפיץ את המודעות לתחום שאומנם כבר הייתה גבוהה וגרם לעלייה בפופולאריות לסייבר. אנשים רבים צופים בסדרות, נחשפים לטקטיקות מעניינות, מזדהים עם הדמויות ובכך תחום הסייבר נהפך לנגיש.

אז מה צופה העתיד לשוק הסייבר? המומחים טוענים כי עתיד השוק בעלייה ועל פי ההערכות האחרונות ולקחי העבר אנחנו מסכימים איתם.
הסייבר הוא תחום אשר יישאר במחשכים ורק טובי המוחות ידעו מה באמת קורה. האם אתה תהיה חלק מההצלחה?

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה