דניאל כהנוב - מרצה וראש תחום שיווק דיגיטלי בהאקריו ה'חממה'
דניאל כהנוב

דניאל, מה המסלול המקצועי שעברת?
"סיימתי את לימודיי באוניברסיטה במסלול תקשורת דיגיטלית. הייתי מהבוגרים הראשונים שהתמקצעו בעולם הניו-מדיה באקדמיה. אהבתי מאוד את הלימודים ובמיוחד את המרצים שנתנו לי את הדחף להיכנס לעולם ההוראה בהמשך הדרך.
"בשנת 2005 נכנסתי לתעשיית הדיגיטל ומאז הספקתי לעבוד בחברות מובילות בישראל כשכיר וכעצמאי, עבור לקוחות עסקיים במגוון תחומים. בין היתר עבדתי בקבוצת Walla, ב-Ynet ובקבוצת Zap. עד היום אני נהנה להיזכר במכתבי התודה שקיבלתי מלקוחות מרוצים באותה התקופה".


למה החלטת להתמקצע בתחום?
"כבר בעבודה הראשונה שלי, כשהתחום בארץ עוד לא היה כל כך מוכר, הבנתי שעולם השיווק באינטרנט הוא עם פוטנציאל עצום. ההתלהבות מהתחום הובילה אותי ללכת להרבה מאוד כנסים מקצועיים בתחום השיווק והבנתי חד משמעית שזה התחום שאני רוצה לעסוק בו בשארית חיי".


אילו הזדמנויות מציע תחום השיווק?
"כל אחד ואחת יכולים למצוא בעולם השיווק הדיגיטלי את הנישה שהם הכי מתחברים אליה. שיווק הוא תחום דינמי וייחודי. מהניסיון שלי, לא מעט אנשים במשך השנים עוברים מספר תפקידים וזה מאפשר להם גם לגוון בעבודה וגם לפתח את הידע והכישורים שלהם בנושאים נוספים. התעשייה דינמית ומשתנה כל הזמן ולכן כל הזמן חשוב להיות בתהליך של למידה".


אילו עבודות יש בתחום השיווק באינטרנט?
"יש מגוון רחב של תפקידים בתחום - SEO ,SEM, מנהלי מדיה חברתית ועוד. בהמשך ניתן להגיע לתפקידים כמו מנהלי צוות בתחום ספציפי או מנהלי מחלקת שיווק שאחראיים על כל העובדים שעוסקים בפלטפורמות הפרסום השונות. בנוסף, יש את תחום הדיוור האלקטרוני, כותבי תוכן עם דגש על קנייה ומכירה של מדיה, מנהלי שיתופי פעולה, משווקי אפליקציות ועוד. לאחר שצוברים ניסיון רב במגוון תחומים, אפשר להגיע לתפקיד מנהל או סמנכ"ל שיווק דיגיטלי. מכיוון שאנחנו ב-HackerU עובדים מול חברות רבות, ואנחנו בקשר עם מעסיקים מהשטח ומכירים את הדרישות והצרכים מקרוב יש לנו את היכולת להכין טוב יותר את הסטודנטים שלנו לעבודה ולדרישות המעסיקים".


מהן הדרישות הבסיסיות מאיש שיווק מתחיל בשוק העבודה?
"אני מדבר כל יום עם מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלי צוותים בחברות מובילות בישראל, והגעתי למסקנה שכולם אומרים את אותו הדבר במילים אחרות: מחפשים קודם כל אנשים שיש להם אהבה למקצוע והם לא באים רק להרוויח כסף. בתחום הזה יש לא מעט משרות לאלו שעובדים קשה ומתאמצים להצליח. שיש להם "רעל בעיניים" במלוא מובן המילה - רצון ללמוד כל הזמן וגם לעשות את זה. תעוזה, לא לפחד לנסות ולעשות ולהתנדב לכל משימה בעבודה".


אילו טיפים מקצועיים אתה יכול לתת לסטודנטים בתחילת דרכם המקצועית?
"תשקיעו ותלמדו את כל התחומים שאנחנו מלמדים בקורס שיווק באינטרנט, ואל תגבילו את עצמכם לתחום בודד. טבעי שחלק מהאנשים מתחברים יותר לקריאייטיב ולכתיבה שיווקית מאשר לסטטיסטיקה ולניתוח נתונים. אל תיבהלו מהמשיכה שלכם לתחומים ספציפיים בתחום השיווק, אבל גם אל תגבילו את עצמכם לנושא מסוים. צריך ללמוד לעומק את כל התחום ולהסתכל ברמת המאקרו ולא המיקרו".


איך אתה רואה את מקצועות השיווק באינטרנט בעתיד?
"מגמות פרסום בארץ ובעולם משתנות כל הזמן, אך הנושא של שיווק באינטרנט נמצא בעלייה מתמדת. חברות רואות בשיטה של התקשורת החדשה - הניו מדיה - אפשרויות מדידה ואופטימיזציה מדויקת ומתקדמת לקבלת החזר השקעה גבוה במיוחד (ROI).


"אנחנו מדברים על תחום שמתפתח בקצב מסחרר. עולם השיווק באינטרנט הולך להיכנס עוד יותר עמוק אל תוך חיינו. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך קיימים יותר שטחי פרסום באינטרנט וכל אחד יקבל פרסום ממוקד עוד יותר בהתאם לתכונות אופי, גיל, תחביבים או אזור גיאוגרפי. דמיינו לעצמכם מערכת אחת שיודעת לזהות אתכם בכל רגע ובכל סביבה שאתם נמצאים בהם ולהתאים את המסר הפרסומי אפילו למצב הרוח שלכם בזמן אמת.


דמיינו עולם של פרסומות שעוזר לכם באופן אישי ונותן מגוון אפשרויות שתרצו לקבל בעצמכם. במקום פרסומות שמתבססות על אסטרטגיית דחיפה למכירה, יהיו פרסומות שיעזרו בפתרון בעיה קיימת על פי ידע מקדים שהתוכנה למדה עליכם והפרסום המותאם יגיע ישירות אליכם.


לא פעם שומעים בתקשורת טענות כאילו הטכנולוגיה הולכת להחליף את כל אנשי השיווק. חשוב לי להרגיע ולומר שכאיש מקצוע בתחום אני ממש לא מסכים עם הטענה הזו. כלי אוטומציה צריכים מישהו שיתפעל אותם ורמת המיומנות שנדרשת רק עולה עם השנים. אני מאמין שלמידה בלתי פוסקת היא המפתח להכיל את השינויים. אנחנו ב-HackerU מלמדים איך להתכונן כבר היום לשיווק של העתיד".

מה ה"אני מאמין" שלך כמנטור בחממת HackerU?
"אני עושה כל שביכולתי על מנת לחבר בין הסטודנטים שלנו ב-HackerU לבין מגוון רחב של משרות שיווק בחברות מובילות בארץ. מעבר להיותי ראש תחום, אני שמח כבן אדם לעזור לסטודנטים להשתלב בתחום כל כך מרתק עבורי זאת שליחות".

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה