דף הבית / בלוג / ראיון עם דניאל כהנוב
main_blog_image

ראיון עם דניאל כהנוב

עודכן בתאריך: 07-20-2020

תמתונת אווירה

מרצה וראש תחום שיווק באינטרנט -

דניאל כהנוב, מנכ"ל סוכנות דיגיטל פרסונאס מדיה בע"מ, מלמד קידום אתרים, רשתות חברתיות, פרסום ומכירות באינטרנט ב- HackerU המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק. 

בעל ניסיון של למעלה מ- 10 שנים בתעשיית הדיגיטל, מומחה בקידום אתרים אורגני וממומן וניהל מאות קמפיינים ממומנים ב- Google וקידום אתרים של לקוחות פרימיום בזירות תחרותיות בארץ ובעולם. בנוסף, מוסמך Google Adwords ו- Google Analytics, יועץ לחברות, מרצה אורח באוניברסיטאות, מכללות וכנסים. מהחלוצים בארץ שיזם וניהל צוות סטודנטים מרחבי הארץ בתכנית ייחודית כחלק מסיום סטאז‘ אקדמי באוניברסיטה בחברת פרסום גדולה ומוכרת.

דניאל, תספר קצת על ההשכלה והרקע שלך מתחילת הקריירה שלך

סיימתי את לימודיי באוניברסיטה במסלול חדשני שנקרא תקשורת דיגיטלית. הייתי מהבוגרים הראשונים שהתמקצעו בעולם הניו- מדיה באקדמיה. אהבתי מאוד את הלימודים ובמיוחד את המרצים שנתנו לי את הדחף להיכנס לעולם ההוראה בהמשך הדרך.
בשנת 2005 נכנסתי לעולם הדיגיטלי ומאז הספקתי לעבוד בחברות מובילות בישראל כשכיר וכעצמאי, עבור לקוחות עסקיים במגוון תחומים.
עבדתי באתר החדשות המוביל בישראל YNET ולמדתי המון על תעשיית הפרסום מהצד של גופי המדיה הגדולים. בנוסף לכך, עבדתי בקבוצת Zap בצוות שיווק המונה מעל 40 עובדים וניהלתי קמפיינים ב- Google לאתרי הקבוצה כגון: “דוקטורס“, “משפטי“, “מתחתנים“ ועוד. קידמתי הרבה מאוד אתרים של לקוחות קטנים ובינוניים, קיבלתי גם עובד מצטיין בחברה ויש לי לא מעט מכתבי תודה מלקוחות מרוצים.

איך התחלת לעבוד בתחום?

לקראת סיום הלימודים באקדמיה פניתי לחברת “יורם לימודים“ מקבוצת Walla. עבדתי מול הסופרווייזר שלימד אותי המון ונתן לי את האפשרות לשבת עם כל עובד בחברה ולהבין איך כל המערכת עובדת ביחד. נחשפתי להרבה מאוד מידע שגרם לי להבין את הפוטנציאל האדיר שיש בעולם השיווק באינטרנט.
במקביל, התחלתי ללכת להרבה מאוד כנסים מקצועיים מעולם השיווק והבנתי חד משמעית שזה התחום שאני רוצה לעסוק בו לשארית חיי. 
ראיתי שיש דרישה גדולה מאוד לאנשי שיווק באינטרנט וניסיתי להבין את כל סוגי המשרות והתפקידים שהמקצוע הזה יכול להציע. הבנתי שאני צריך להתחיל מלמטה על מנת להבין איך כל התחום הזה עובד.

מה מאגד בתוכו המקצוע?  

המקצוע מאגד לא מעט תחומים וכל אחד יכול למצוא את הנישה שהוא הכי מתחבר אליה ורוצה לעבוד בה. מהניסיון שלי, לא מעט אנשים במשך השנים עוברים מספר תפקידים בנושאים שונים מעולם השיווק הדיגיטלי, וזאת מצד אחד על מנת לגוון בעבודה שהתחום הזה יכול להציע, ומצד שני לפתח את הידע והכישורים לנושאים נוספים. התחום הוא דינמי וייחודי ומאפשר לעובדים לראות את התעשייה מכמה זוויות. אתם לא חייבים לעסוק באותו תפקיד כמו שקורה במשרות כגון: עריכת דין, ראיית חשבון וכו‘, למרות שאני מכיר לא מעט אנשים שנצמדים לנושא אחד ספציפי ומעדיפים להתמקצע ולעבוד בו במשך שנים רבות.

מה מעניין ומאתגר אותך?

אתחיל מהסוף, ההרגשה שהלקוח שולח לך מכתבי תודה ומסביר שעשית בשבילו דבר גדול היא נהדרת. קשה לתאר את החוויה הזו במילים, זה הרבה יותר מסיפוק ומעבר לתגמול כספי.
צריך לעבוד מאוד קשה ולא להפסיק ללמוד, לא רק בגלל שאני עובד גם כמרצה, אלא כאדם שנמצא בתעשייה דינמית ומשתנה כל הזמן. בנוסף, אני מעניק הדרכות ללקוחות ובמסגרתן אני נותן טיפים לשיווק העסק שלהם. הידיעה שלאחר מכן מיישמים את הנהלים בחברה ומרגישים שיפור בהכנסות, מספקת מאוד.

ספר לנו על הניסיון התעסוקתי שצברת במהלך השנים

לאחר שעבדתי ב- YNET, ראיתי את כל עולם הפרסום והשיווק מלמעלה. הבנתי איך מתנהלים מול משרדי פרסום גדולים וקטנים ומול גופי המדיה השונים, למדתי איך ניתן לחלק תקציבי פרסום, לעקוב אחר סטטיסטיקה של שטחי פרסום (הבאנרים), ולא פחות חשוב לעקוב אחר נושא האופטימיזציה שבעצם מדבר על שיפור מתמיד של תוצאות עבור הלקוחות.
העבודה הבאה שלי הייתה בחברת ZAP Group אשר כוללת אתרים רבים ומוכרים כגון Zap השוואת מוצרים, דפי זהב, מתחתנים, דוקטורס ועוד. הייתי חלק מהמהלך המשמעותי בחברה שבו המדריך המודפס של דפי זהב במשך עשרות שנים נעלם מהעולם לטובת האתר הדיגיטלי.
התחלתי לעבוד כמנהל פרויקטים בתחום ה- SEO, ובמהרה קיבלתי לקוחות פרימיום והייתי אחראי על הנראות של המותג שלהם במנוע החיפוש גוגל בצד האורגני. לאחר כשנתיים של ניסיון התחלתי לעשות גם קידום ממומן בפרסומות - מה שנקרא ה- SEM לעסקים קטנים ובינוניים. בסופו של דבר, לשמחתי, הייתי אחראי גם לתקציבי פרסום של האתרים הגדולים של הקבוצה. 

אילו עבודות יש בתחום השיווק באינטרנט וכיצד אפשר להתפתח? 

יש מגוון רחב של עבודות בתחום כגון: SEO ,SEM, מנהל מדיה חברתית שפועל ברשתות חברתיות כגון: Facebook Linkedin ,Google וכו‘. בהמשך ניתן להגיע לתפקידים כגון: מנהל צוות בתחום ספציפי או מנהל מחלקת שיווק שאחראי על כל העובדים שעוסקים בפלטפורמות הפרסום השונות.
בנוסף, ישנו התחום של דיוור אלקטרוני (E-Mail Marketing), כותב תוכן עם דגש על Copywriting, קניית/מכירת מדיה (Media Buyer / Seller), מנהל שיתופי פעולה, (Affiliate Marketing), משווק אפליקציות ועוד. לאחר שצוברים ניסיון רב במגוון תחומים, ניתן להגיע לתפקיד מנהל או סמנכ“ל שיווק באינטרנט (תחום הדיגיטל).
מכיוון שאנחנו ב- HackerU עובדים מול חברות רבות, יש לנו אפשרות להציג שיטות עבודה שונות שקיימות בחברות בישראל, וכך להכין טוב יותר את המועמדים לעבודה.

ספר איך ניתן להתכונן לראיון עבודה

קודם כל חייבים ללמוד על החברה שאליה אנחנו הולכים לראיון ולעשות שיעורי בית באינטרנט. מועמדים לתפקיד שמגיעים עם ידע מקדים, גם אם הוא בסיסי, הנם באופן חד משמעי בעלי יתרון מול המתחרים משום שהם למדו היטב מה החברה עושה ומדוע הם רוצים את התפקיד. מוטיבציה זה הדבר המרכזי ביותר שצריך לשדר, גם אם אין לכם כל ניסיון קודם בתחום. 
אם אתם משננים בעל פה מושגים מעולם השיווק לפני שאתם נכנסים לראיון עבודה, ככל הנראה שלא תתקבלו. חובה ללמוד כל הזמן ולא מספיק לזכור מושגים ותיאוריה. צריך להתנסות ולעשות את כל המטלות והתרגולים בקורס. אין משפט יותר נכון בקשר לנושא זה: “קשה באימונים קל בקרב“. 
קורס שיווק באינטרנט ב- HackerU, אשר מועבר על ידי מיטב המרצים מהתעשייה מלמד לא רק תיאוריה אלא איך עובדים בכל נישה בחברות השונות. חשוב לנו שתגיעו לעבודה הכי מוכנים ותוכלו לעבוד במגוון הרחב של הנושאים שנלמדו בקורס. אנחנו מביאים לכם המון מקרים אמיתיים לבחינה שיכולים לעזור לכם להבין ולהתכונן טוב יותר ליום הדין, ראיון עבודה למשרה הראשונה בתחום המקצועי.

ספר על חוויה הקשורה לעבודתך

במהלך העבודה ב- Zap יזמתי רעיון: להביא סטודנטים מאוניברסיטה לביצוע סטאז‘ מעשי בחברת פרסום כחלק מסיום לימודיהם באקדמיה. הייתי אחראי על 9 מתמחים שעשו משימות שונות לצוות השיווק הגדול בישראל. מעבר לניסיון שהסטודנטים צברו ותפוקת העבודה לטובת החברה שהם עשו, הרגשתי חוויה לחבר בין שני הצדדים ולהיות חלק מהתרומה הגדולה שיש בעניין. גם היום אני עושה כל מה שביכולתי על מנת לחבר סטודנטים שלנו ב- HackerU עם מגוון רחב של משרות שיווק בחברות מובילות בארץ. 
מעבר להיותי ראש תחום, חשוב לי באופן אישי כבן אדם לעזור לסטודנטים להיכנס לתחום כל כך מרתק. 

מהן הדרישות הבסיסיות מאיש שיווק מתחיל?

אני מדבר כל יום עם מנכ“לים, סמנכ“לים, מנהלי שיווק ומנהלי צוותים בחברות מובילות בישראל, והגעתי למסקנה שכולם אומרים את אותו הדבר במילים אחרות. לכולם יש אותן הדרישות, מחפשים קודם כל אנשים שיש להם אהבה למקצוע והם לא באים רק להרוויח כסף ובתחום הזה יש לא מעט משרות לאלו שעובדים קשה ומתאמצים להצליח. 
“רעל בעיניים“ במלוא מובן המשמעות, רצון ללמוד כל הזמן וגם לעשות את זה. תעוזה, לא לפחד לנסות ולעשות, להתנדב בכל משימה בעבודה ולהיות דמות מרכזית ואוטוריטה בתחום בהמשך.

אילו טיפים מקצועיים אתה יכול לתת לסטודנטים שמתחילים את דרכם בעולם המקצועי? 

קודם כל, בכל שיעור ראשון בתחילת קורס אני אומר את המשפט הבא: “תשקיעו ותלמדו את כל התחומים שאנחנו מלמדים בקורס לשיווק באינטרנט שכולל כ-500 שעות לימוד ותרגול, אל תגבילו את עצמכם לתחום בודד“.
טבעי שחלק מהאנשים מתחברים יותר לקריאייטיב ולכתיבה שיווקית מאשר לסטטיסטיקה ולניתוח נתונים. להיפך, אסור להגביל את עצמך לנושא מסוים, צריך ללמוד לעומק את כל התחום ולהסתכל ברמת המאקרו ולא המיקרו.
שאלה שתמיד חוזרת בכיתה: “האם כדאי לעבוד בחברה קטנה או גדולה בתחילת הקריירה?“ תשובתי: לחברה גדולה יש יתרון מול חברה קטנה וכמובן גם להפך. בחברה גדולה אתה יכול להיות בורג חשוב במערכת שתפקידך מסתכם בתפקיד מרכזי אחד כגון מנהל מדיה חברתית. יש המון אחריות וידע בתפקיד הספציפי ולרוב אחראים על מגוון רחב של לקוחות או על לקוח גדול אחד בודד.
בחברה קטנה, לעומת זאת, העובד יכול להתפתח משמעותית ויותר מהר. בהרבה מקרים התפקיד כולל לא מעט אחריות במגוון נושאים, כגון קידום אורגני, קידום ממומן וגם קידום במדיה חברתית ולא רק מתמקד בנישה אחת. מצב זה מאפשר לעובד להתמקצע במספר תחומים ופותח אפשרויות למגוון תפקידים שונים בהמשך הקריירה.
בשני המקרים העובדים מקבלים המון ניסיון, ולכן אפשר לומר שאין משהו שהוא יותר טוב מהשני.

מה השתנה בתחום מאז שהתחלת לעסוק בו?

מגמות פרסום בארץ ובעולם משתנות כל הזמן, אך הנושא של שיווק באינטרנט נמצא בעליה מתמדת. חברות רואות בשיטה של התקשורת החדשה- הניו מדיה, אפשרויות מדידה ואופטימיזציה מדויקת ומתקדמת לקבלת החזר השקעה גבוה במיוחד (ROI). 
שינוי מהותי שהתרחש באחד הסקטורים המהותיים ביותר בתוך עולם השיווק והפרסום הוא קידום אתרים אורגני ב- Google. יש הרבה שיטות לקדם אתר בדרך נכונה ובטוחה לראש תוצאות החיפוש וזה נקרא בשפה מקצועית “קידום לבן“ או “כובע לבן“. יש אנשים שרוצים לחסוך זמן וכסף ולהפעיל קיצורי דרך ולא לפעול על פי החוקים שמציב מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, אלא נקראים ומשתמשים ב“קידום שחור“ או “כובע שחור“. 
בשנים האחרונות חברת Google מעדכנת בקצב רב שינויים מהותיים במנוע החיפוש שלה, זאת על מנת למנוע מאתרים שמקדמים בדרך לא חוקית להופיע בעמודים הראשונים במנוע החיפוש וכמובן לשפר את התוצאות שמתקבלות לאחר השאילתות. שיטות עבודה של מקדם אתרים משתנות כל הזמן ואם נסתכל 5 שנים אחורה ונעשה השוואה, נראה שבמושגי האינטרנט עברנו מהתקופה הפרהיסטורית למאה ה- 21. 

איך אתה רואה את מקצועות השיווק באינטרנט בעתיד? 

אני מאוד אוהב לדבר על העתיד מכיוון שאנחנו מדברים על תחום שמתפתח בקצב מסחרר. עולם השיווק באינטרנט הולך להיכנס עוד יותר עמוק אל תוך חיינו. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך קיימים יותר שטחי פרסום באינטרנט וכל אחד יקבל פרסום ממוקד עוד יותר בהתאם לתכונות אופי, גיל, תחביבים או אזור שבו הוא נמצא. כבר היום הטכנולוגיה מאפשרת לפרסם לאדם ספציפי, בזמן מסוים ומכשיר טלפון מסוים באמצעות היסטוריית גלישה ו- GPS. 
מוצרים שקיימים היום כגון: שעונים חכמים, טאבלטים וכמובן הסמארטפונים שנראו כמדע בדיוני לפני שנות ה- 2000, נמצאים כיום בכל בית ומשרד. דמיינו לעצמכם מערכת אחת שיודעת לזהות אתכם בכל רגע ובכל סביבה שאתם נמצאים בהם ולהתאים את המסר הפרסומי אפילו למצב הרוח שלכם בזמן אמת.
דמיינו עולם של פרסומות שעוזר לכם באופן אישי ונותן מגוון אפשרויות שתרצו לקבל בעצמכם. במקום פרסומות שמתבססות על אסטרטגיית דחיפה למכירה, יהיו פרסומות שיעזרו בפתרון בעיה קיימת על פי ידע מקדים שהתוכנה למדה עליכם והפרסום המותאם יגיע ישירות אליכם.
משווק באינטרנט יצטרך להתאים את הפרסום ללקוח כאשר בידיו יהיו הרבה מאוד כלים מתקדמים אשר יאפשרו לו לבצע ניתוח מעמיק של מתחרים ושל צרכנים לפני הוצאת תקציבי פרסום.
כבר היום אנחנו מלמדים ב- HackerU כיצד להתכונן ליום של המחר ולבצע מיתוג נכון להרבה שנים קדימה.


פוסטים קשורים

itzik-algrisi

בואו נכיר את איציק אלגריסי - ראש תחום תכנות ב-Java ודוט נט

סער כהן
לימודי אונליין

האם אנשים עדיין מעדיפים ללמוד קורסים אונליין?

מה כדאי ללמוד ב-2021

מה כדאי ללמוד ב-2021? המדריך המלא

סער כהן
לימודי הייטק

לימודי הייטק – כל מה שצריך לדעת

מעיין סבן
×
רוצה לשמוע עוד?
botpixel

* יש להזין שם מלא

* יש להזין מספר טלפון

* יש להזין כתובת אי-מייל

מדיניות הגנת הפרטיות

X לקבלת
סילבוס
שיחה
צ'ט
לפרטים