איך התחיל הסיפור שלך בעולם ההייטק?

"במהלך לימודי התואר השני שלי באוניברסיטה העברית, עשיתי קורס הסבה לתוכניתני מערכות מידע בבית הספר למקצועות ההייטק "סיון". לקראת סיום הקורס חבר אמר לי שמחפשים עזרה זמנית לתפקיד של בדיקות תוכנה. באתי - ונשארתי בתחום עד היום".

צפריר כהן, ראש תחום בדיקות תוכנה QA ב-HackerU
צפריר כהן, ראש תחום בדיקות תוכנה QA ב-HackerU

"אי שם בשלהי שנות ה-90, התחלתי כבודק תוכנה ג'וניור חסר ניסיון שהגיע כתיגבור לשלושה ימים ונשארתי לחצי שנה. אז פגשתי לראשונה את תחום הבדיקות. בהמשך למדתי באופן עצמאי, עשיתי קורסים והסמכות בתחום, קראתי הרבה ספרים - באותה תקופה גוגל לא היה זמין - וכל הזמן חקרתי ולמדתי. תוך כדי למידה התקדמתי בתפקידים: בודק בכיר, ראש צוות QA, מנהל QA, מנהל פרויקטי בדיקות מנהל תחום QA ו-QA Director. לאחר מכן גם הקמתי חברה בשם QualiGate, שמספקת שירותי ייעוץ והשמה בתחום בדיקות התוכנה".

תחום בדיקות התוכנה נחשב ל"שער הכניסה להייטק". זה נכון?

"חד משמעית, כן! לא רק הסיפור האישי שלי מוכיח את זה. במהלך השנים הרבות שלי בתעשייה גייסתי עשרות עובדים שהחלו ללא ניסיון בתחום הבדיקות - והיום אני שמח לראות אותם בתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק. חלקם עדיין בתפקידי בדיקות וחלקם בתחומים אחרים כמו מנהלי פיתוח, ניהול DevOps, ניהול מוצר ועוד.'".

באילו תחומים אפשר לעבוד כאנשי QA?

ההמלצה האישית שלי לכל מי שמסיים קורס QA היא קודם כל להתחיל לעבוד. התפקיד הראשון הוא החשוב ביותר במובן זה שאתה "עולה על הגלגל" - ומשם השמיים הם הגבול.

אפשר להתפתח בתחום הבדיקות: החל מבודק בכיר, ראש צוות בדיקות, ראש צוות קבוצת בדיקות, ועד לתפקידי ניהול בכירים כמנהל QA ועוד.

במקביל אפשר לעבור לתפקידי DevOps, תמיכה טכנית, תפקידי פיתוח (רק אם יש ניסיון באוטומציה), ותפקידי ניהול מוצר.

היום יש דגש על מעבר לאוטומציה בתחום ה-QA, והרבה אנשי בדיקות ידניות עוברים הסבה לתפקידים שמשלבים בדיקות אוטומציה או מתמחים רק באוטומציה. חשוב להגיד שתפקידי אוטומציה דורשים ברובם יכולת וידע בתכנות.

מה ה"אני מאמין" שלך כמנטור בחממת HackerU?

"כל אחד יכול להיות בודק תוכנה. לא לכולם זה מתאים". בתוכנית שבנינו אנחנו נעזור לך להבין אם מקצוע בדיקות התוכנה אכן מתאים לך. לאחר מכן נסייע לך "לשחרר את הבודקים שבתוכם" ולהפוך לבודקי תוכנה מקצועיים. אשמח לשתף ו"להדביק" אתכם בתשוקה ובאהבה למקצוע הבדיקות שאני חלק ממנו כבר יותר מעשרים שנה. אני מאמין שלתחום הבטחת איכות יש תפקיד מרכזי בהווה ובעתיד של תעשיית ההייטק הישראלית והעולמית".

מה חשוב לך להגיד לסטודנטים לעתיד?

"אנחנו פה כדי להעביר לכם את הידע המקצועי הרלוונטי, לסייע לכם להכיר את הכלים הנפוצים, לעשות לכם סדר בהררי המידע ששוטפים אתכם מכל עבר – ונהיה מאושרים לראות אתכם מצליחים.

תזכרו שהסוד להצלחה המקצועית שלכם טמון קודם כל בכם! ככל שתהיו רציניים יותר, משקיענים יותר וסקרניים יותר ותשקיעו מעבר לקורס גם בלימוד ובהתנסות עצמית, כך יגדל באופן משמעותי הסיכוי להצלחה שלכם.

אתם כאן בצעד הראשון לתחילתו של מסע שיכול להיות קשה, אבל כשתשתלבו בתעשיית ההייטק, תבינו שזה מסע משנה חיים. כזה שאין מסעות רבים שמתגמלים ומהנים ממנו".

מתעניינים בלימודי בדיקת תוכנה? לחצו כאן לכל הפרטים >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה