ראיון אחד על אחד עם פארוק מוסטפא

סטודנט בקורס פיתוח אפליקציות קמפוס חיפה.

אנו נתקלים בלא מעט סיטואציות בחיינו האישיים בהן אנו נאלצים לקבל החלטות מורכבות כמו מעבר דירה, חתונה, בחירת מקצוע לחיים וכו'.

גם פארוק מוסטפא מכפר סאג'ור הגיע לרגע הזה בחיים בו הוא היה חייב לבחור וכך בגיל 27 החל הבחור הצעיר ללמוד קורס פיתוח אפליקציות במכללת HackerU, קמפוס חיפה וכמו כולם הוא הגיש את פרויקט הסיום שלו. פארוק ניצל את ההזדמנות והכלים שקיבל במהלך הקורס ופיתח אפליקציה אשר זכתה לשבחים רבים בקרב סגל המרצים בקורס. אין ספק שעתיד מזהיר עוד לפניו.

רגע לפני שפארוק יוצא לשוק העבודה ישבנו איתו לראיון אחד על אחד בכדי לשמוע על החוויות והדרך שעבר עד לפיתוח האפליקציה המוצלחת ואיך פלטפורמת הפיתוח החדשה בענן – Bluemix של חברת IBM עזרה לו בתהליך.

איך הגעת לקורס ב- HackerU?

חיפשתי מקצוע לחיים שאוכל להתפרנס ממנו בכבוד ולממש את האהבה והכישרון שלי בעולם הפיתוח. בדקתי לא מעט מקומות, אך הם לא ענו על הצורך שלי. רציתי ללמוד במקום שבו יש לימודי JAVA ופיתוח לאנדרואיד ולאייפון וכך בעצם הגעתי לקורס מפתחי אפליקציות של HackerU.

ספר לנו על פרויקט הגמר שלך

פיתחתי אפליקציה ייחודית המאפשרת ביצוע של תרגום קולי בזמן אמת. האפליקציה יודעת לתרגם קטע קול הנאמר בה בשפה מסוימת לשפה אחרת. לצערי לעת עתה האפליקציה אינה תומכת בשפה העברית, שכן שרתי גוגל עליה עובדת האפליקציה, אינם תומכים בעברית. האפליקציה שפיתחתי פשוטה מאוד - בלחיצת כפתור אפשר פשוט להגיד את מה שרוצים לתרגם והאפליקציה תתרגם את מה שאומרים לה ותדבר בשפה שבוחרים.

ספר לנו על תהליך העבודה שלך עם פלטפורמת הפיתוח החדשה בענן Bluemix של IBM ואיך היא עזרה לך בפרויקט גמר?

לקראת סוף הקורס המרצה התותח שלנו זאב מינדלי סיפר לנו על שיתוף הפעולה בין מכללת HackerU לחברת IBM ושנציג מטעם החברה אבי ויזל, Developer Advocate מגיע להרצאת אורח בקמפוס רמת גן.

בהרצאה אבי דיבר על הפלטפורמה, הציג אותה והראה לנו כיצד נוכל לשלב אותה ככלי עזר לסיום פרויקט הגמר שלנו. כל סטודנט שהגיע להרצאה קיבל ערכה חינמית והחלטתי לעשות בה שימוש. קיבלתי את שנת ההתנסות החינמית בפלטפורמת הפיתוח בענן Bluemix של IBM וישר הבנתי שזה בדיוק מה שאני מחפש על מנת לסיים בהצלחה את פרויקט הגמר שלי.

מהן תכניותיך לעתיד הקרוב עבור האפליקציה שפיתחת?

מפתחי אפליקציות שונים כבר פיתחו בעבר אפליקציות דומות לזו שלי, אך שיווקו במחיר גבוה לצרכן הפשוט. חשבתי להוציא אותה בעצמי בעלות נמוכה או בחינם בשילוב פרסומות בכדי שהיא תקבל חשיפה ותצליח.

האם יש משהו נוסף שתרצה לומר ולשתף?

כן, אני רוצה להודות שוב לאבי ויזל ולאנשי IBM על ההזדמנות להשתמש בפלטפורמה שלהם, למרצה המדהים שלי זאב מינדלי שאני חייב לו המון בכל התהליך וכמובן לכל צוות HackerU בקמפוס חיפה. אני ממליץ לכל מי שרוצה ללמוד את התחום להגיע ל- HackerU.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה