איך הכל התחיל

מאז שהייתי ילד תמיד התעסקתי במחשב. לפרק ולהרכיב אותו היה התחביב שלי (וגם אם נשארו כמה ברגים בצד - בסוף המחשב עבד), אחת לשבוע הייתי "מפרמט" את המחשב. בתיכון קניתי ספר שמלמד פיתוח אתרים ונשאבתי פנימה.

ספר על הניסיון שצברת לאורך הזמן

בתיכון בניתי לשכנים ומכרים אתרים לעסקים שלהם. לאחר מכן בניתי אתר לעסק שאני הקמתי, אבל הניסיון שלי כשכיר התחיל בחברה בשם SlidePiper (אז עוד קראו לה בשם אחר), שם הקמתי את המערכת מאפס. משם עברתי לפיתוח אפליקציות למשקפיים חכמות של EPSON בחברת SuperbReality ואז הגיעה ההחלטה להפוך לעצמאי ולעשות פרויקטים ללקוחות. כיום בנוסף לבית התוכנה שלי, אני מייעץ לחברות וסטרטאפים.

אילו טיפים מקצועיים אתה יכול לתת למפתח אפליקציות מתחיל?

לחקור, לחקור ולחקור. מפתח תוכנה חייב להבין מה קורה מאחורי הקלעים כדי לדעת לעשות את הבחירות הטובות ביותר לתוכנה, מה עדיף על מה, למה להשתמש בדרך אחת ולא באחרת. רק כאשר מגיעים לבסיס – הדברים מתחילים להתבהר.

ספר לנו על התובנות מעיסוקך בתחום

אנו חיים בעידן טכנולוגי. קצב השינויים הוא מהיר מאוד, פיתוחים חדשים, שפות חדשות ושיטות חדשות. לכן מה שאתם יודעים היום יכול להיות לא רלוונטי למחר.

אילו עבודות יש בתחום ואיך ניתן להתפתח?

יש משפט שאומר: תמצא עבודה בתחום שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יום בחייך.

תחום התוכנה רחב מאוד, הוא מתחיל מאפיון מערכות, עובר דרך עיצוב ופיתוח ועד בדיקות. בדרך יש המון אפשרויות והמגוון גדול. אני מאמין שהדרך הטובה ביותר להתפתח היא לבחור את התחום שאוהבים ולא ללכת לפי “אמרו לי שזה הכי טוב” או “פה מרוויחים הכי הרבה”, אפשר להגיע רחוק רק בתחום שאוהבים.

מה מעניין ומאתגר אותך?

בכל תקופה משהו אחר מעניין אותי. עיבוד תמונה, שיטות הצפנה, עיצוב, משחקים, שפות חדשות ועוד.

מבחינת אתגרים, אני מאמין שרק כאשר קשה לך סימן שאתה בעלייה. לכן, מדי פעם אני פונה לתחום שאני לא אוהב או חלש בו ולומד בו משהו חדש – בסוף אני מתאהב בדבר הזה ומתעמק בו הרבה מעבר למה שתכננתי.

מה השתנה בתחום מאז שהתחלת לעבוד בו?

המון!!! קהילות המפתחים השתדרגה מאוד ואפשר למצוא תשובות לכל השאלות שצצות בזמן הפיתוח.

מעבר לכך, גם התוכנות שבהן כותבים התפתחו והופכות את שלב הפיתוח למהיר יותר וקל יותר.

מהם מקורות ההשראה העיקריים שלך?

כתבות, בלוגים, סרטונים, השתלמויות וכו’.

האם יש לך תחומי עיסוק נוספים?

אני חובב את תחום הבישול ורואה הרבה הקבלה בין השניים. הרבה פעמים אני משתמש בו לצורך המחשת דברים לתלמידים ואפילו מחלק מתכונים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה