ייתכן ומדובר באחת הבוגרות היותר מוכשרות שסיימו קורס QA. מיכל הורניק, עשתה שינוי בקריירה שלה, כשהיא עברה מעולם הפקות הטלוויזיה לבדיקות תוכנה. בעקבות המון מחמאות ששמענו עליה, הן מצוות ההשמה והן מצוות המרצים ומראש התחום שלומי חגולי. החלטנו לראיין אותה.

שאלנו אותה על התחום, מדוע היא בחרה דווקא ב-QA, איך היו הלימודים אצלנו ומה הדבר שהיא הכי אוהבת בעבודה שלה.

מתי הגעת לתחום?
התחלתי את הקורס לפני כשנתיים והתחלתי לעבוד ממש בתום סיום הקורס, ככה שאני עובדת כבר שנה בתחום.

האם עסקת בתחום אחר לפני כן?
עבדתי בעולם התקשורת בהפקות טלוויזיה ובתחום האפילייט.

מהי הסיבה שבחרת בלימודי בדיקות תוכנה?
בחרתי בתחום בגלל שקודם כל אני פולניה, ואם כבר אני עסוקה כל הזמן בביקורת אז לפחות לעשות מזה מקצוע. גם התנסיתי בבדיקות במהלך העבודה שלי בתחום האפילייט ואהבתי את זה יותר מאשר לשוחח עם לקוחות.

ולמה דווקא בחרת בלימודים בהאקריו?
בחרתי בהאקריו גם כי זה קרוב לי לבית וגם כי עשיתי שם פגישת ייעוץ וקיבלתי רושם טוב, אז החלטתי שאני עושה את הצעד הזה בלי לחשוש.

איך היו הלימודים עצמם?
הלימודים היו מאוד מעניינים, אך היו לי חששות שאני לא אהיה טובה בזה בסופו של דבר, כי לא באמת הבנתי את אופי העבודה תוך כדי הלימודים. אבל היו לי מרצים מעולים ותומכים שגם עזרו לי להבין שהכול יהיה בסדר ושאני כן אהיה טובה בזה לפי מה שהם התרשמו ממני במהלך הקורס. אני בחרתי להשקיע בזה ובסופו של דבר השתלם לי.

איך מצאת עבודה בסיום הקורס?
מצאתי עבודה דרך מחלקת ההשמה של האקריו :), הם שלחו את הקורות חיים לי למקום העבודה שבו אני נמצאת היום, כבר שנה.

באיזה ארגון או חברה את עובדת כיום?
אני עובדת בחברת MOBILE BRAIN שעוסקת בפיתוח אפליקציות.

בכמה מילים, איך נראה היום-יום שלך במשרד?
היום יום שלי משתנה בהתאם לדרישות של המחלקות השונות ממני. אני בודקת התוכנה היחידה בעבודה שלי, לא היה להם את התפקיד לפני ואני עזרתי לפתח אותו. בד"כ יש לי את הבדיקות היומיות של האפליקציות, לראות שהכול כשורה. יש גם בדיקות שאני עושה ללינקים או למערכת שלנו כאשר עושים בה שינויים וצריך לבדוק שזה לא גרם לבעיות בתפקוד המערכת.

מה החלקים הכי מהנים מבחינתך בעבודה?
אני מאוד אוהבת להיכנס לזון שלי בבדיקות עם מוסיקה טובה ופשוט לעשות את העבודה שלי בלי הפרעות. אני מרגישה מאוד חיונית ונחוצה בעבודה וזה גורם לי להרגיש טוב, גם מקבלת תמיד פידבקים טובים על העבודה שלי. גם יוצא לי לבדוק אפליקציות של משחקים שאנחנו מפתחים וזה תמיד נחמד שיש תירוץ לשחק בעבודה. מעבר למקצועי, גם מבחינה חברתית מאוד נעים לי שם, שזה תמיד יתרון שאתה עובד עם אנשים שגם כיף לך איתם.

האם יש גם רגעים שליליים בעבודה? שהם קצת קשוחים?
לפעמים יש לי ימים מאוד לחוצים ובגלל שאני לבד בבדיקות יש עליי הרבה יותר הרבה עומס ואני מנסה לתת מענה לכל מי שצריך אותי ומהר. אבל למרות זאת הם מבינים שאני לבד ושאני עושה את העבודה שלי ביסודיות, ככה שהלחץ הוא יותר ממני ופחות מאחרים.

טיפים מסוימים למי שרוצה להתחיל קורס בודק תוכנה?
להשקיע, לשים את הראש שלך במקום שבאת לקורס וכדי שתעשה את זה בשביל עצמך כי אף אחד לא יעשה את זה בשבילך. זה חשוב מאוד להשקיע בקורס כי בראיונות עבודה צריך לבוא מוכן וזה לא מספיק ללמוד רק בדיעבד, לתרגל תוך כדי הקורס ולהתמיד בהגעה לשיעורים. וזהו שיהיה בהצלחה, צאו לדרך.

מי שרוצה לעשות שינוי בקריירה שלו, וחושב על קורס QA או חולם להיות בודק תוכנה, ייתכן שהתשובות של מיכל ייתנו לו את התשובות שהוא חיפש. לא משנה אם זה בדיוק חיילת שהשתחררה מצה"ל והיא מחפשת את הכיוון שלה בקריירה או עורך דין בגיל 35 שרוצה לעשות סוויץ' לקריירה שבאמת תתאים, הן מבחינת שכר והן מבחינת רמת עניין.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה