רבים מגיעים לקורס פיתוח אפליקציות כדי להתחיל את המסע שלהם בדרך למקצוע מבוקש ופופולארי. מולם עומדת היוקרה שבעולם ההייטק, הפינוקים והשכר הגבוה. אצל רושדי מוסטפא, בן 55 מנצרת הסיפור שונה לחלוטין. לפני כ-30 שנה החליט רושדי לעבור לארה"ב שם הקים משפחה, השתלב בתעשיית המחשבים וחי את החלום האמריקאי. אך משהו בתוכו בער, תוך כדי הכרה בהתפתחות העולם הדיגיטלי והכניסה של עולם המובייל לחיינו, החלו לצוץ בראשו רעיונות לאפליקציות שיכולות להקל על חיינו וכשהרעיונות והמחשבות הציפו אותו רושדי חיפש את הדרך להוציא את חלומותיו לאור. ישבנו לראיון מיוחד עם רושדי על הסיבות שהביאו אותו לחזור לישראל, הרעיונות שלו לאפליקציות ואיך יישם אותן בסופו של דבר בעזרת מערכת ווטסון של חברת IBM.

מה הוביל אותך לחזור לישראל אחרי כל כך הרבה שנים?

חייתי מעל ל-30 שנה בארה"ב וב-2015 חזרתי לישראל אחרי שהבת שלי החליטה שהיא רוצה ללמוד עברית במקביל לערבית ואנגלית. כשחזרנו החלטתי שאני רוצה ללמוד בקורס מפתחי אפליקציות כדי שאדע איך לפתח ולהוציא לאור מספר רעיונות לאפליקציות שחשבתי עליהן במהלך השנים.

ספר לנו קצת על חוויית הלימודים שלך ב - HackerU

עשיתי מחקר בין מספר מקומות ולבסוף בחרתי ללמוד ב - HackerU בקמפוס חיפה, זו הייתה ההחלטה הכי טובה שיכלתי לקחת, המרצה שלנו זאב מינדלי היה מאוד מעורב ועמד לשירותנו בכל שלב. הוא כיוון אותנו מתוך הניסיון האישי שלו כמישהו אשר מגיע מתוך התעשייה ולאו דווקא כמרצה שבא פשוט ללמד. למדנו בקורס לימודי JAVA, פיתוח לאנדרואיד ופיתוח אפליקציות לאייפון.

בנוסף לתכני הקורס הרגילים נחשפת גם לטכנולוגיות והשירותים של חברת IBM, בעיקר שרתי Bluemix ו-ווטסון אליהם קיבלת התנסות במשך שנה שלמה חינם.

לקבל את הכלים האלו מ - IBM מאוד עזר לנו, לצערי יש סטודנטים שלא הבינו את חשיבות העניין ולא ניצלו את זה. כשאני התחלתי להשתמש בשרתי IBM ניצלתי כל רגע, ביום ובלילה על מנת לעבוד על הרעיונות שלי.

איך ניצלת את הפלטפורמות של IBM עבור האפליקציות שלך?

המערכת שלי כוללת בתוכה Augmented Reality (מציאות רבודה) והשרתים של IBM הם המהירים והמקצועיים ביותר, לכן הם היו הבחירה המושלמת למערכת ומבחינתי זה היה כמו חלום שהתגשם.

עם איזה כלים עבדת כשהשתמשת בשרתים של Bluemix?

עבדתי בעיקר עם בסיסי נתונים ועם Cloudant איתו יצרתי את ה- Login וההרשמה לאפליקציה. כמו כן, לא רציתי שהמשאבים של האפליקציה יישבו על הטלפון, זה דבר שמעמיס על המכשיר אז אם יש לי את האפשרות להשתמש בשרתים של IBM ולהשתמש בהם זה מבורך.

איך הייתה לך העבודה מול IBM, ווטסון ו – Bluemix? האם היא יותר קלה מעבודה מול שרתים אחרים שיש היום?

כן, אבל מה שעשה לי את השינוי זה השירות, תמיד אתה מקבל מהם עזרה וב - IBM אני מקבל את זה בשפע. הם הבינו בדיוק מה אני עושה ואפילו שלחו לי מייל שאם אני זקוק לעזרה אני מוזמן לפנות לטלפון מסוים. זה ממש מעולה! היום חברות לא נותנות שירות כמו IBM. הם ברמה אחרת.

מה האפליקציה שלך בעצם עושה?

האפליקציה שלי נותנת אפשרות לקבוצות לדעת בכל רגע נתון היכן נמצאים כל חברי הקבוצה. לדוגמא: כשנוסעים לטיול בטבריה ונמצאים בכמה רכבים, במידה וחבר אחד יתרחק בצורה משמעותית מהקבוצה, כל הקבוצה תקבל על זה הודעה. כמו כן, יהיה ניתן לעשות צ'אט בין המשתתפים.

רושדי, תודה רבה לך ובהצלחה!

תודה ל - Hakceru ול - IBM Israel.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה