לפני כמעט שנה, בסביבות מרץ 2020, עם תחילת משבר הקורונה, התחלנו לעבוד על מעבר אל עבר לימודים און ליין. האמת? זה היה די מאתגר, כי זה הצריך מהארגון לבצע המון שינויים. וזה לא היה רק רק אצלנו בהאקריו, אלא בכל מרכז הכשרה, מכללה, אוניברסיטה ובית ספר ברחבי הארץ והעולם. אבל לאחר כשנה, אנחנו מתחילים להבין שדווקא השינוי הזה הגיע לטובה. אם בתחילה הרבה אנשים, סטודנטים ותלמידים נוספים חשבו שהמעבר לאונליין הולך להיות קשוח ומאתגר, מתברר שדווקא ההפך הוא הנכון, ומרבית מהאנשים, לפחות ברוב המקצועות, כבר יעדיפו ללמוד מהבית.

אגב, השינוי לא חל אך ורק על בתי ספר ומערכות לימודים שונות, אלא גם על בתי עסק. ובסהכ, למרות שמשבר הקורונה פגע בלא מעט בתי עסק וארגונים שונים, אפשר להבין שהוא בסהכ האיץ תהליכים שהיו מתכוננים להתבצע בעתיד הרחוק.

בואו נדבר טיפה על היתרונות בלמידה אונליין, וקצת על מערכת ה-LMS שלנו לקורסים אונליין, שבנינו ויצרנו במיוחד עבור הסטודנטים והמורים שלנו, בשביל שיוכלו ללמוד וללמד בצורה האפקטיבית והחיונית ביותר.

לימודים און ליין - יתרון מספר 1: לא צריך לצאת מהבית

זהו למעשה כמעט היתרון הבולט ביותר כשאני חושב על לימודים און ליין, זה לא רק בחיסכון של נסיעות, דלק או הוצאות מיותרות. אלא מדובר פה על קריטריון חשוב ביותר, והוא הזמן!

אם לצורך הדוגמה השיעור מתחיל ב-9:00, מרבית מהתלמידים והסטודנטים יצטרכו כבר לצאת מהבית בסביבות השעה 8:00, במקרה הטוב כמובן, לאלו שגרים רחוק יותר מדובר במסע הרבה יותר מעיק ומעצבן. זה עוד מבלי שנדבר על תחבורה ציבורית, כי כידוע, בארצנו היפה פועלת בצורה די צולעת (בלשון המעטה) ולפעמים קורה שבזכות רכבת ישראל נוכל לפספס מספר גדול של שעות.

אז במקום כל הבלאגן הזה, אפשר פשוט להתעורר כרבע שעה לפני השיעור, להתארגן תוך שתי דקות (זה בסדר, כולם יכולים להיות בפיג'מה) ולהיות בשיעור. זה בערך חסכון זמן של כשעה לפני תחילת השיעור, ועוד כשעה אחריו. זמן מצטבר של שעתיים ביום לימודים, ואם ישנם 3 ימי לימודים בשבוע, תוכלו לעשות חושבים בעצמכם כמה זמן זה חוסר לכם.

כל מה שצריך לעשות זה פשוט להפעיל את המצלמה והמיקרופון, להיכנס אל הלינק ל-ZOOM שנשלח אליכם, והופ! אתם בשיעור, גם אם אתם לובשים את הפיג'מה שמצויר עליה ספיידרמן או חולצת 'סוף מסלול' - לאף אחד לא יהיה אכפת. ואם על הדרך תעלו רקע נחמד שיעלה חיוך לשאר הנוכחים בכיתה - הרווחתם.

לימודים און ליין - יתרון מספר 2: פשוט לעבוד בנוחות

יתרון עצום נוסף הוא ללא ספק העבודה שכל סטודנט ומורה יכולים לעבוד בנוחות, מהעמדה שלהם מהבית, עם הלפטופ, עם הכיסא שנוח לכם, עם המחברות שאתם רוצים, מבלי להיסחב עם כל הציוד הזה למכללה או לביהס, זה חוסך בעיקר כאב ראש, אבל מעבר לכך, מחקרים קבעו שאם אנחנו עובדים מעמדה שאנחנו אוהבים, לא משנה אם יש לנו בה בובות פאנקו פופ או ברווזי גומי, התפוקה שלנו תעלה. כיוון שברגע שיותר נוח לנו, כך גם המוח שלנו מתפקד בצורה הרבה יותר בריאה וחיונית. כך שאין פלא בכלל שהרבה אנשים כיום מעדיפים קורסים אונליין על פני לימודים פרונטליים.

מעבר לכך, כולנו יודעים כמה זה מעצבן לפעמים לעבוד על מחשב שהוא לא שלך, בלי הגוגל כרום שאתה כה רגיל אליו, בלי התוכנות שאתה מכיר והמקלדת והעכבר שאתה הכי אוהב להשתמש בהם, אז לכן, גם פה, לעבוד מהבית מונע ממך לבצע הרגלי הסתגלות במקום חדש, קרי כיתה במכללה.

לימודים און ליין - יתרון מספר 3: להיכנס אל הרגלי עבודה בעולם ההייטק והדיגיטל

התחזית היא די ברורה, גם הארגונים הגדולים בארץ ובעולם הבינו שהם רוצים שהעובדים שלהם יעבדו רוב הזמן מהבית, הם מבינים שככה הם הרבה יותר פרקטיים, אין צורך שהם יהיו תקועים בפקקים במשך שעות או תלוים בתחבורה ציבורית וכמובן עובדים מהמקום שהכי נוח להם. לכן, חשוב כבר בזמן הלימודים להתרגל לשיטה הזאת, כי ככה שאנחנו נסתכל אל למידה מהבית, כך המעבר לעבודה מהבית יהיה לנו יותר קליל.

לימודים און ליין - יתרון מספר 4: הכל מוקלט ונגיש - מערכת ה-LMS

איננו יודעים כיצד זה עובד במקומות, מכללות או בתי ספר אחרים, אבל כבר בתחילת משבר הקורונה עבדנו על בניית ופיתוח מערכת ה-LMS שלנו, שנועדה לתת את השירות הטוב ביותר עבור הסטודנטים והמרצים שלנו. במערכת שלנו, הנקראת הקמפוס, ניתן לקבל את כל המידע הבא:

  • מועדי השיעורים - מתי יתרחש השיעור הבא ומי יהיה המרצה
  • שיעורי בית - ניתן להגיש שם עבודות או שיעורים להגשה
  • צפייה חוזרת/VOD - ניתן לצפות בכל שיעורי ה-ZOOM המוקלטים בכמה קליקים
  • ספרים ומידע - לא רק השיעורים מוקלטים, אלא במערכת שלנו קיימות הדרכות שלמות שנועדו למעבר חוזר למי ששכח מה היה בשיעור או רוצה לחדד לעצמו את הידע
  • פורום סטודנטים - מקום בו הסטודנטים יכולים לשאול שאלות ולקבל מענה מסטודנטים אחרים או המרצים

מעבר לכך, השיעורים מתנהלים לגמרי כרגיל, ולפעמים בצורה חלקה יותר מאשר בכיתה, מדובר על לימודים אונליין עם תעודה, כך כל מי שמסיים את הלימודים בהצלחה מקבל תעודת סיום של האקריו, ובחלק לא קטן מהמקרים (תלוי קורס ומסלול לימודים) הוא עובר את ההכשרה הטובה ביותר על מנת שיצליח בבחינות ההסמכה השונות השייכות אל אותו קורס.

אנחנו עדים לשינוי בצמיחה בענף ההייטק, רבים מהמקומות כבר עברו לאונליין, ובלי קשר לכך, אנחנו אפילו רואים חלק גדול בבתי עסק שעוברים לשימוש באונליין, כמו חנויות מסחר ואי קומרס, כי הם הבינו שאין להם ברירה אלא לבצע את המעבר הזה, רבים מתוכם אגב, כלל לא מתחרטים על כך, כי הם הבינו שהם מרוויחים הרבה יותר בזכות מערך האונליין והדיגיטל שהם הקימו הרבה מתקופת טרום הקורונה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה