קורס ISTQB

הסמכת ISTQB, מתייחסת לאחד התחומים החמים ביותר בעולם התוכנה היום, תחום אבטחה ובדיקת תוכנה. תחום זה מהווה חלק בלתי נפרד מכל פרויקט של פיתוח תוכנה. העיקרון שעומד מאחורי  ISTQB הוא, שעל מנת לפתור בעיות עתידיות שעלולות לצוץ וידרשו שעות של עבודה ותיקונים, אזי שבאמצעות אבטחה ובדיקת תוכנה, מוצאים לשוק אך ורק מוצר שלם שניתן להשתמש בו על מכלול מאפייניו השונים. 

הסמכת ISTQB, נעשית על פי כללי ארגון בינלאומי בשם זה,  International Software Testing Qualification Board, ארגון שהוקם בסקוטלנד בשנת 2002 וכולל בתוכו 40 מדינות, ביניהן ישראל, אשר מקבלות על עצמן את כללי הארגון ומעבירות קורס אחיד בתחום של בודקי תוכנה, זאת בכוונה ליצור אחידות בכל מקום בו הארגון פעיל לגבי אבטחה ובדיקת תוכנה. זו הסיבה שהסילבוס הוא אחיד, ואיננו משתנה ממקום למקום. מה שכן משתנה, זו האפשרות לשלב הסמכה זו עם הסמכות נוספות במהלך הקורס.

המטרה של הארגון ושל כל מקום בו מעבירים את הקורס על פי הכללים שהוא הטווה, היא ליצור אחידות הן בתקן האבטחה והבדיקה והן בכלים בהם משתמשים בוגרי הקורס. כך יוצרים תוכנות ברמה גבוהה מאוד לרווחת הלקוחות, הן העסקיים והן הפרטיים. הארגון דואג לעדכן מעת לעת את דרישותיו בהתאם לשינויים שונים שחלים בתחום, מהצד הטכנולוגי ומהצד הרעיוני. הדרישות משתנות בהתאם גם בקורס הסמכת בודק תוכה כפי שהוא מועבר בעולם.

הסמכת ISTQB  – מה לומדים לצורך קבלת הסמכה

הקורס מתחלק למספר חלקים. בחלק התיאורטי-העיוני, לומדים הסטודנטים את המשמעות של בדיקת תוכנה, חשיבות תפקיד בודק תוכנה וחשיבות התהליך בעת פיתוח תוכנה. כמו כן לומדים הסטודנטים בחלק זה מושגי יסוד בעולם התכנות.
בחלק המעשי לומדים הסטודנטים כיצד לפתח ולבנות תהליך של בדיקת תוכנה, על פי הפרויקטים בו הם משולבים, חלק זה כולל הגדרות איכות, טעויות אנוש אפשרויות, עיצוב בדיקות, ביצוע בדיקות בפועל, מעבר על תרחישים אפשריים. חלק זה גם יכלול תרגילים מעשיים, כולל בחינות של הסכמת בודקת תוכנה מהעבר.

הסמכת ISTQB  – מה לומדים לצורך קבלת הסמכה

הסמכת  ISTQB – למי זה מיועד

הסמכת ISTQB מיועדת לכל מי שרוצה להשתלב בתחום של בודק תוכנה, ויש לו ניסיון בעולם התכנות. הקורס מתאים למפתחי תוכנה, בוגרי מדעי המחשב, בודקי תוכנה בפועל שרוצים לשדרג את היכולות שלהם. חשוב לציין שגם סטודנטים חסרי ניסיון ורקע יכולים להירשם לקורס וליהנות משיעורים מקדימים שיאפשרו להם להשלים את הידע שחסר להם.

הסמכת ISTQB – מה אתם מקבלים

בהאקר יו תרכשו את הידע והיכולות המתקדמות ביותר על מנת שתוכלו להשתלב בתחום של בודקי תוכנה. אנחנו פועלים על פי הכללים המעודכנים ביותר של ארגון ISTQB, ועל פי הסילבוס שהוציא הארגון לקורס בתחום זה.
 
מטרתנו היא להכשיר אתכם לבחינה הבינלאומית בתחום זה, הבחינה הבסיסית כוללת 40 שאלות אמריקאיות. הבחינה המתקדמת מיועדת להסמכות מתקדמות יותר וניתן לגשת אליה, אחרי שעוברים את בחינת ההסמכה הבסיסית. בחינה זו כוללת 65 שאלות אמריקאיות.

הדרישות לקבלת הסמכת ISTQB במסגרת קורס QA

במהלך הקורס יצטרכו הסטודנטים לבצע את שיעורי הבית, להציג תרגילים בכיתה ובסיום הקורס להציג פרויקט גמר. על מנת להיות בודקי תוכנה מוסמכים על ידי ארגון ISTQB, יצטרכו הסטודנטים לעמוד בבחינה של הארגון.

מה הם תנאי קבלה לקבלת הסמכת ISTQB

על מנת להתקבל לקורס, יש להיות בעל ידע בסיסי באינטרנט ובמערכות הפעלה, לדעת אנגלית ומתמטיקה ברמה גבוהה, וכן אנחנו דואגים לבצע ראיון אישי לכל מועמד שמבקש להתקבל לקורס.

המרצים שלנו

המרצים שלנו, הינם בוגרי הקורס אשר עברו את המבחנים בהצלחה ועוסקים בתחום של בדיקה ואבטחת תוכנה באופן מעשי. המרצים שלנו הינם אנשי מקצוע מנוסים בעלי ניסיון רב בהוראה, ששמחים לעמוד לרשות הסטודנטים בקורס בכל עת, לכל שאלה או בעיה.

קבלתי את ההסמכה, מה אני יכול לעשות עכשיו?

עם סיום הקורס ואחרי שעברתם את הבחינה, תוכלו להשתלב בחברות הייטק שונות שמתמחות בפיתוח תוכנות, כמו כן תוכלו להשתלב בחברות IT, חברות אבטחת סייבר, ובחברות מחקר בתחום ובמגוון תחומים נוספים שקשורים לבדיקה ואבטחת תוכנה. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לעזור לכם למצוא עבודה בתחום. 

קורסים מתאימים

קורס בדיקות תוכנה QA

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה