כל אחד מאיתנו עבר או יעבור בחייו לפחות ראיון עבודה אחד. ראיונות עבודה הם לא תמיד פשוטים ולעיתים אף מלחיצים אבל בעזרת טיפים קטנים ופשוטים תוכלו להגיע מוכנים לראיון. יש המון טעויות שאנחנו עושים כבר בשלב כתיבת קורות החיים ועד לרגע הראיון עצמו מבלי לדעת עליהם, שלא נדבר על הטעויות במהלך הראיון. אנחנו כאן בכדי לעזור לכם לכתוב קורות חיים ברמה מקצועית ולהגיע לראיון עבודה מוכנים. השבוע התקיימה ב- HackerU הרצאה של בן ליבה, "הפריצה לעולם ההיי-טק- כיצד להתקבל לעבודה טובה בתחום ולקדם את עצמכם בחיים", בה ניתנו טיפים, כללי ברזל ותשובות שיכולות לעזור לכל אחד מאיתנו בשלב כזה או אחר בחיים. בן הוא בוגר קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע בהאקריו, כותב הספר Net-Work-King וכתב בעיתונים Head ו- Hunter.

קורות חיים הם המידע הראשוני שמעסיקים מקבלים עליכם ולכן עליהם להיות כתובים בצורה טובה, ברורה ומתומצתת. חשוב מאוד להיות ספציפי וממוקד במטרה, לציין פרוייקטים איכותיים שנעשו בעבר, להציג צדדים וכישורים חזקים ולספק המלצות במידת הצורך. נסו תמיד להראות את הצדדים הטובים שלכם, אל תשקרו ואל תכתבו מידע שהוא לא רלוונטי.

קיבלתם זימון לראיון עבודה?! יופי, עכשיו זה הזמן שלכם להוכיח למראיין שאתם בדיוק מה שהוא צריך. רושם ראשוני הוא פרמטר חשוב מאוד שכל מעסיק ישים אליו לב. שפת גוף, הליך שיחה ושפה תקנית הם חשובים מאוד ועלולים לקבוע את גורל הראיון. נסו לשווק את עצמכם בדרך הטובה ביותר והפגינו ידע, היו עניינים וקשובים, שאלו שאלות ממוקדות ואל תזכירו את נושא השכר אם לא נשאלתם בכך. זכרו שהמראיין תמיד יבדוק כל מה שביכולתו עוד לפני הפגישה איתכם ולכן, הכינו גם אתם "שיעורי בית", כנסו לאתר של החברה, קראו חומר ותבינו מהן דרישות התפקיד- תגיעו מוכנים.

אנשים רבים נוטים לחשוב שידע וחוכמה הם החשובים ביותר אך גם למראה החיצוני יש השפעה רבה. בגדים ומראה חיצוני הם המאפיינים שבאמצעותם יזכרו אתכם לאחר הראיון ולכן יש לשים לב גם לפרטים הללו. היו מודעים לעצמכם, זכרו תמיד להגיע לבושים בהתאם למעמד, נקיים, שמרניים במידה, מבושמים ובצבעים סולידיים- צבעי הקשת, ירוק, צהוב ואדום- לא באים בחשבון.

ראיונות עבודה הם לא פשוטים ורבים מאיתנו היו מעדיפים לא לעבור אותם כלל. הידיעה שתמיד יש אנשים נוספים שמתמודדים על אותה משרה מקשה אף היא ויוצרת לחץ. השתדלו תמיד להיות הטובים ביותר, האמינו בעצמכם והציגו את עצמכם על הצד הטוב ביותר אבל אל תחששו לחשוף גם חסרונות ונקודות חולשה במידה והתבקשתם, כי כולנו יודעים שאין כזה דבר מושלם. במידה והתקבלתם למקום העבודה התאמצו ותוכיחו שאתם מספקים את הסחורה שמצפים מכם, הגדילו ראש ותמיד תדרשו את המגיע לכם- הרגשת שייכות, חופש ביטוי, טבלאות שכר בשוק העבודה, הערכה עצמית וכבוד הדדי.

זכרו תמיד שאין זו בושה לשאוף רחוק, לרצות ללמוד ולהתקדם. 

רוצים ללמוד מקצוע מעולם ההייטק ומתלבטים מה ללמוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה