תהליך מציאת עבודה חדשה עשוי להיות משימה מורכבת בכל תחום, אך הוא מסתבך עוד יותר כשמדובר בתחומים מבוקשים כמו הייטק. באופן עקרוני, גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ובכל רחבי העולם רוצים לעבוד בהייטק. זה לא רק התחום המתפתח והמכניס ביותר, אלא גם הזדמנות מעולה לעבוד בסביבה של הון אנושי מפותח ולהשיג תחושת סיפוק ואתגר. מצד שני, הביקוש עולה לעיתים על ההיצע של משרות פנויות ולכן צריך לדעת איך לחפש עבודה בצורה נכונה.

התאמת חיפוש העבודה לכישורים

אחד המאפיינים של חיפוש מוצלח של עבודה בתחום ההייטק - ובכלל - הוא להתאים את המשרה לכישורים. אין טעם לשלוח קורות חיים למשרה שאיתה אין לנו את הכלים להתמודד, משום שסביר להניח שזה רק יגרור עוגמת נפש ובזבוז זמן. מנגד, גם לא צריך לשלוח קורות חיים למשרה שעבורה אנחנו יותר מדי מוכשרים – כי כאן ייתכן ונרגיש תסכול או חוסר יכולת להתמיד לאורך זמן.

הכנת שיעורי בית תוך כדי חיפוש עבודה

חיפוש עבודה יכול להסתיים מהר יותר מכפי שמצפים - אם נערכים אליו בצורה נכונה. בפועל, זה אומר שצריך להכין שיעורי בית, לקרוא על החברות שעוסקות בתחום של הייטק ועל ההבדלים ביניהן וגם על הביקוש וההיצע למשרות מסוימות. עוד לפני שמגיעים לראיון עבודה, חייבים להכיר לעומק את אופי המשרה ולוודא שרמות השכר עולות בקנה אחד עם הציפיות האישיות.

ראיון עבודה כצעד ראשון לקריירה

אי אפשר למצוא את משרת החלומות בהייטק בלי לעבור דרך השלב של ראיון עבודה. אף על פי שרבים חוששים ממנו בגלל חוסר ביטחון או ידע, ראיון עבודה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך החיפוש. כמו כן, זו הזדמנות נהדרת לשים רגל בדלת ולעשות את הצעד הראשון בדרך לקריירה. בפועל, מה שכדאי לעשות הוא להיערך לראיון מראש, לברר עם קרובים וחברים מה צפוי לקרות בו ולהגיע כמה שיותר רגועים.

עולם ההייטק

שימוש בדוגמאות ובתיק עבודות

בתחום ההייטק מעדיפים ניסיון על פני השכלה תאורטית. כתוצאה מכך, מחפשי עבודה בהייטק מקבלים כלי יעיל מאוד להבליט את עצמם מול מועמדים אחרים – כמו למשל בעזרת דוגמאות לעשייה בתחום וכמובן תיק עבודות. בהקשר הזה, ההמלצה היא לאסוף תיק עבודות עוד לפני שמתחילים בתהליך של חיפוש עבודה בהייטק - ולתעד גם הפניות שמעידות על ניסיון פרקטי בתחום המבוקש.

הצגת כמה שיותר המלצות

עובדי הייטק באותו תחום עשויים להכיר זה את זה ולכן המלצות ממעסיק קודם הן דרך מעולה להגדיל את סיכויי הקבלה למשרה. את ההמלצות אפשר לאסוף גם מחברה שיש אצלה רקע בסיסי וקצר-טווח בלבד, כי חשוב יותר שהן יהיו אמינות ויעידו על תכונות האופי של המועמד.

בירור פרטים על המעסיק

מעסיקים מבררים פרטים על מועמדים דרך רשת האינטרנט, מה שמאפשר לאותם מועמדים לעשות את אותו דבר רק בכיוון ההפוך. במילים אחרות, זה הזמן להפעיל את הניסיון ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש כדי לבדוק מה המעסיק רוצה וצריך, מה חשוב לו ומה אופי העבודה. כמו כן, איסוף מודיעין עסקי מן הסוג הזה עוזר לדעת האם מדובר בחברה עם יציבות כלכלית ומה דרישות השכר הריאליות ממנה.

מעורבות של חברות השמה

חברות השמה שמתמחות בהייטק יכולות לקצר את הדרך למשרת החלומות. מעורבות של חברת השמה קודם כל משחררת את המועמד מהתנהלות בירוקרטית יום יומית או משליחת קורות חיים, מה גם שהיא מאפשרת לו להתייעץ עם אנשי מקצוע אובייקטיביים. יתרה על כך, יש מודעות דרושים שחשופות רק לחברות השמה ואותן קשה עד בלתי אפשרי לאתר לבד.

התחלה מוקדמת ככל האפשר

כפי שאפשר להבין, כשמדובר על חיפוש עבודה בהייטק, מדובר על תהליך המצריך השקעה של זמן, סבלנות ולעיתים גם משאבים פיננסיים. הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם תהליך זה הוא להתחיל מוקדם - ולא לבזבז אנרגיות. אם מתחילים מוקדם ומתמקדים במשרות הרלוונטיות, מגדילים את הסיכוי למצוא עבודה טובה עם שכר אטרקטיבי. במקביל, ניתן ללמוד מטעויות כדי להגיע כמה שיותר מוכנים לראיונות העבודה השווים.

אם נסכם: חיפוש עבודה בהייטק מתחיל בהגשת מועמדות למשרה שהולמת את היכולות ובהכנת שיעורי בית. לאחר מכן צריך להתכונן היטב לראיונות העבודה, להראות דוגמאות ולאסוף המלצות. לבסוף, כל שנותר הוא לברר פרטים על מעסיקים פוטנציאליים – על מנת להצליח להבחין בחכמה למי מהם לפנות בעזרת חברות השמה מקצועיות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה