הסמכה בגרפיקה תוך הכשרה לעבודה עצמאית, מהירה ויעילה בתוכנות המובילות היא תנאי הכרחי עבור אנשי העיצוב של המחר. למשולש שמורכב מחוש יצירתי וחוש טכני מצטרפת זווית נוספת - זו של המשתמש בטכנולוגיה

כיום הביקוש בעולם העבודה הוא למעצב גרפי שלא יהיה רק איש מקצוע בתחום היצירה והכנת החומרים השיווקיים והפרסומיים בהיבט הוויזואלי שלהם, אלא גם כזה שמטמיע בעבודות שלו תכנים ומסרים המותאמים ללקוח. לקו המחשבה שלו, תחומי העניין שלו והרצונות אותם מבקש הלקוח למלא בעזרת העסק או מוצר החברה, שאותו מעצב גרפי עמל עליו.

בעולם בו אנו מבטאים את עצמנו בעזרת סימוני "אהבתי", החשיבה הכלכלית מכוונת ליצירת מוצרים המותאמים אישית עבור כל צרכן ומיישמים את ההעדפות שלו. המעצבים נדרשים בהיבט הזה להיות מגוונים ולהתחבר לאותם טרנדים, מגמות וקהלי טעם, כשהם מבצעים עבודות עדכניות, דיגיטליות ומשתנות לעתים דחופות, בהתאם לקהלי היעד בטלפונים החכמים ובמחשבים הניידים לסוגיהם.

לימוד גרפיקה בסביבה מתקדמת

המעצבים של היום צריכים לעבור הכשרה והסמכה במסגרת של לימוד גרפיקה, לשלוט בממשקים ובפלטפורמות השונות ולהכיר את המודולים המקובלים. איך מרגיש המשתמש בכל אחד מהם ואילו התאמות דרושות כדי להגיע אליו ולחבר אותו לתכנים? מיומנויות אלו נרכשות בדרך כלל בעזרת קורס גרפיקה ממוחשבת.

אם בעבר החוש היצירתי היה המרכיב המרכזי בעבודות עיצוב גרפי, אז כיום ישנה חשיבות רבה גם להתמקצעות בכל הקשור לטכניקה של המעצב. התוכנות מאפשרות למעצב ליצור עבודות אינטראקטיביות בזמן קצר, לרכוש כלים שיעזרו לו ליישם עבודה עצמאית יעילה, דוגמת שיכפול פילטרים ואפקטים, המתאימים לחוויית המשתמש הספציפית אליה הוא מכוון.

המעצב נדרש גם לנגיעה בתחום הזנת התכנים וניהול אתר, על מנת להיות מסוגל להוסיף בו תכנים, לוגואים וכדומה בהתאם לצרכי הארגון, שכן מרבית החברות כיום גם מפעילות אתרי אינטרנט משלהן. על כן גם ההכשרה במסגרת לימוד גרפיקה נעשית בסביבה ממוחשבת מתקדמת וכוללת הסמכות, המשתנות בהתאם לדרישות העולות משוק העבודה הדינמי.

מגרש המשחקים של המעצב הגרפי

התוכנה, דוגמת פוטושופ – אחת הפופולאריות שבהן, היא "מגרש המשחקים" של המעצב הגרפי והוא צריך להכיר אותה בעיניים עצומות. לנצל היטב לצרכיו כל פונקציה, לסגל את הטכניקה לעבודה מהירה ויעילה שתעזור לו להפיק בקצב גבוה תכנים איכותיים ומותאמים למשתמשי האפליקציות ואתרי האינטרנט, שצורכים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות את תכני החברה עבורה הוא מעצב.

מעצב שלם יותר הוא כזה המביא איתו סט כלים רחב ומגוון – בהיבט של היכרות עם מספר תוכנות, לא כזה המקובע לתוכנה אחת. מאפייניה של אחת התוכנות, דוגמת אלו מבית היוצר של אדובי, יכול פחות להתאים לעבודות שנדרשות מהמעצב במקום אחד לעומת מקום אחר. על כן, כמו התוצרים שלו – גם בוגר של לימודי עיצוב גרפי נדרש להיות דינמי - כדי להפוך למעצב מקצועי ומבוקש.

ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של מסגרת לימוד גרפיקה מתאימה, כזו שמקנה הסמכה לעבודה בתוכנות הנדרשות בשוק העבודה וצבירת כמה שיותר ניסיון מעשי, עבודה והתמצאות בהן, כבר במהלך הלימודים. בוגר קורס מקצועי שיצא עם תיק עבודות כמה שיותר מגוון, יהיה מעצב שלם יותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה