לימוד גרפיקה הכולל שליטה בתוכנות העיצוב, הפלטפורמות הדיגיטליות וכן גיבוש תיק עבודות, הוא הדרך להשתלבות בתחום המשלב יצירתיות, אסתטיקה וחדשנות

גרפיקה – תחום שהוא עולם ומלואו

בעבר, היה תחום הגרפיקה רלוונטי בעיקר בעיתונות המודפסת וההוצאה לאור, כשהיה נהוג ללמוד אותו במסגרת קורס גרפיקה ממוחשבת כלשהו. עם התעצמות עולם הדיגיטל, ששינה לחלוטין את תחום הפרסום, נגס בעיתונות המודפסת והעביר אותה לאינטרנט ובהמשך לסלולר, התגבש לו מקצוע משמעותי ומבוקש – עיצוב גרפי.

לצד שלטי החוצות שעדיין איתנו, בכל עסק החל מקטן ועד ארגון גדול נדרשים כיום קמפיינים בדיגיטל, הכוללים באנרים, כרזות ברשתות החברתיות וכדומה. חישבו כי כל מפעיל של עמוד עסקי כלשהו ברשת החברתית, זקוק למעצב שיארגן את התכנים שלו בצורה מקצועית ואסתטית, על מנת שציבור הלקוחות ייקח אותו בחשבון וברצינות, מבין שלל המותגים.

העולם שלנו כיום מוצף בתמונות, פרסומות ולוגואים של מותגים שונים. למעשה, בעזרת הסמארטפון כל אחד יכול להפיק תכנים המבוססים על תמונה, כיתוב ואלמנטים נוספים. כדי להפוך את אותן יכולות למקצוע נדרש, ישנו צורך לעבור קודם כל הכשרה במסגרת לימוד גרפיקה.

העיצוב נדרש, המעצב מבוקש

העומס הרב במידע, תכנים, סמלים ומותגים שממלא את חיינו בעידן החדש, מבסס צורך ממשי: לארגן את המסרים החשובים לחברה או ארגון בצורה ויזואלית וגרפית מיטבית, כזאת שתשיג את מטרותיה בעזרת עיצוב.

אלמנטים כגון:

  • לוגו אחיד
  • צבע מזוהה ומאפיין
  • חיתוכים נכונים המותאמים לפלטפורמות השונות
  • גדלים מקובלים במידות רלוונטיות

אלמנטים אלו הינם קריטיים, כדי שהחשיפה לתכנים שלנו תהיה מקסימלית. מאחורי התוצר הסופי עומדים אנשי המקצוע, מאחר שמעצב גרפי טוב נדרש לשלוט בפלטפורמות מורכבות דוגמת פוטושופ, אדובי אינדיזיין ועוד ולדעת להפיק מהתוכנות המורכבות הללו את המיטב, להכיר את יכולות ההשפעה שלהן על תמונות והתאמה של הנעשה בהן למידות ושטחי פרסום בדיגיטל.

למעשה בעידן החדש כל ארגון זקוק למעצבים גרפים. יש הנעזרים בסטודיו חיצוני, בעוד במקביל ישנה גם מגמה של חברות רבות שהגיעו למסקנה שעליהן לפתח מה שנקרא סטודיו "אין-האוס", כלומר מחלקה ייעודית בתוך הארגון. לימודי פוטושופ בלבד, אינם מספיקים נוכח התרחבות המקצוע. יש צורך במעצבים שעברו הכשרה מקיפה של לימוד גרפיקה על שלל מרכיביה.

לימוד עיצוב גרפי – מגיבוש הרעיון ועד לתיק העבודות

כדי להשתלב בהצלחה בתחום ישנה חשיבות רבה באותם לימודי גרפיקה מקיפים, במסגרת שתקנה את מגוון הכלים הן מבחינת עיצוב גרפי וכן לימודי פוטושופ, שהיא התוכנה הנדרשת במרבית מקומות העבודה. למתאימים, גם כאלה שאין להם רקע בתחום, דרושה הכשרה שכוללת את יסודות העיצוב, השליטה בתוכנות שצויינו, כמו גם הכרת השתלבות התחומים הללו בעולמות הדיגיטל, דוגמת אפליקציות ו-HTML.

כשמתחילים במסגרת של לימוד גרפיקה את ההכשרה המקצועית, ישנה חשיבות לשילוב בין הרקע העיוני, שנלמד באמצעות הרצאות פרונטליות וספרות מקצועית, לבין תרגול מעשי והתנסות במסגרת הכנת פרוייקט מעשי, הכולל יצירת קמפיינים והפקת תכנים תוך עמידה בדד ליין, כפי שמקובל בעת ההשתלבות בתעשייה.

מאחר והתחום הרי אינו עומד לבדו והגרפיקאים – בוגרי לימודי עיצוב, קורס גרפיקה ממוחשבת וכל הכשרה מקצועית מקיפה בתחום, הם כיום חלק מצוותי החשיבה, הפרסום והשיווק בארגונים, ישנה חשיבות למספר פרמטרים. פרמטרים אלו הינם המרכיבים אותם מומלץ לבחון כשניגשים לבחור את המסגרת הלימודית המתאימה, כשבין היתר חשוב שהלימודים יכללו:

  • לימוד גיבוש רעיון ברמה היצירתית לכדי ביצוע.
  • עבודה מקצועית על טקסטים ותמונות.
  • היכרות עם אפליקציות וממשקי עריכת תוכן.
  • גיבוש תיק עבודות מקצועי והצגתו.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה