JAVA, שפותחה עוד בשנות ה-90, נחשבת לשפת תכנות נפוצה מאוד כיום. השפה היא שיפור של שפות התכנות C ו-++C ויתרונה הוא שניתן להריץ אותה על מערכות הפעלה שונות ועל מעבדים שונים. זאת בניגוד לשפות תכנות ישנות יותר, שהותאמו אך ורק למערכת מסוימת ומכאן גם היו מוגבלות מאוד.

לימודי JAVA המוצעים על ידי מסגרות לימוד שונות הם לימודים מבוקשים מאוד, ולא בכדי. בוגריהם יכולים להשתלב במסגרות עבודה רבות בזכות הכלים והידע הרב שהם רוכשים ולקחת חלק בחברות הייטק גדולות ונחשבות, על כל המשתמע מכך (מבחינת שכר ותנאי העסקה). שפת התכנות הזו מצליחה לשמור על מקום של כבוד בעיקר בעידן שבו האינטרנט, המובייל וגם הביג דאטה לוקחים תפקיד חשוב ומרכזי בחיינו.

כמה מילים על שפת תכנות JAVA ועל הלימודים עצמם

שפת תכנות JAVA באה לידי ביטוי בתחומים רבים. אפשר למצוא אותה בכרטיסי הסים של הטלפון הסלולרי שלנו ואפילו בכרטיסי האשראי החדשים. היא יכולה להופיע ביישומים מתקדמים של WEB ובפיתוחים טכנולוגיים שונים. במסגרת קורס פיתוח לאנדרואיד, למשל, נחשפים התלמידים לשפת תכנות זו בעזרת מדריך JAVA ולומדים כלים בעזרת שפת התכנות הזו כדי שיוכלו לפתח אפליקציות שונות לטלפונים החכמים המוצעים כיום בשוק. לימודי שפת התכנות מכשירים את בוגריהם לעסוק בתחום באופן מקצועי ולעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה החיצונית כדי שיוכלו לקבל את תעודת ההכשרה הנדרשת מהם.

למי זה מתאים?

לימודי JAVA אינם מתאימים לכל אחד. הם פחות מתאימים לאנשים שעולם המחשבים עבורם איננו אלא אמצעי ליישומים שונים, או לאנשים שאינם ריאלים ולוגיים מטבעם. קורס פיתוח אפליקציות כחלק מלימודי שפת תכנות זו, כמו קורסים אחרים המתבססים עליה, יכול להתאים לאנשים השמים דגש רב מאוד על דיוק ועל סדר, לאנשים שמתחברים לעולם המדע, לאנשים שעולם המחשבים קורץ להם ובייחוד למי שאוהבים לעבוד שעות מול המחשב ומוצאים בכך הנאה רבה.

האתגרים שבמקצוע

העוסקים בתחום הזה, בוגרי לימודי JAVA, יבלו לא מעט בסביבות פיתוח ומול מסכי המחשב. הם ישקיעו שעות ארוכות בפיתוח אפליקציות ומערכות מחשוב מורכבות בהמשך. הם יידרשו לסבלנות רבה, להשקעה וליכולת להתמודד עם האתגרים הרבים שמביא אתו המקצוע. עיקר עבודתו של המתכנת היא עצמאית ומכאן, מי שרוצה לעסוק בתחום הזה חייב להיות מסוגל לעבוד באופן עצמאי ולהיות בעל מוטיבציה ויכולת לחלק את משימותיו היומיומיות בצורה הגיונית.

אנשים העובדים בחברות קטנות או גדולות ייקחו לעיתים חלק גם בדיונים ובישיבות עם מנהלים ועם חברי צוות הפיתוח, אך עבודתם, כאמור, תתבצע בדרך כלל כשהם לבדם, מול המחשב. במקרים מסוימים הם יעבדו בזוגות יחד עם מתכנתים אחרים, ואז יצטרכו להיות מסוגלים לעבוד בצוות ולחלק את העבודה בצורה הגיונית ונכונה כדי להגיע אל התוצאה הנכספת.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה