ההגדרה של המילה ניהול היא: תהליך או אוסף הפעולות של הנהגה והובלה של ארגון (מתוך ויקיפדיה), כאשר בראש התהליך הזה עומד המנהל, אותו אדם במקום עבודה שעומד בראש המערכת.
מנהל מגיע לתפקיד אחרי שצבר ניסיון בתפקידי משנה, יש לו ראיה מערכתית רחבה ומומחיות בקבלת החלטות חשובות.
אבל גם למנהל הטוב בעולם יש מה ללמוד, ובדיוק בגלל זה קיימות השתלמויות מקצועיות רבות שנותנות ערך מוסף למנהלים ועוזרות להם בפעולת הניהול.

אז למה אתה צריך את זה?

כבני אדם אנחנו שונים זה מזה, פיזית, מנטלית, נפשית ובאופן החשיבה. כשאנחנו פוגשים מומחים בתחום אשר מעבירים השתלמות מקצועית אנחנו נחשפים לדעות שונות של אנשים שונים, האם מתוך כל מאגר הדעות והמחשבות האלו ניתן לאמץ לפחות משהו אחד לשיפור תהליך הניהול והעבודה שלך? בטוח!

מעבר להחלפת הדעות והחלפת רשמים הדדיים בפן המקצועי ישנו גם הפן האישי.
מפגשים מסוג זה והשתלמויות הן בסיס מושלם למינגלינג חברתי עם בעלי תפקידים זהים לשלך מה שיכול ליצור קשרים עסקיים ענפים שיועילו לארגון שלך כמעט בכל תחום שניתן לחשוב עליו.
בעולם הרשתות החברתיות, הפייסבוק והלינקדין הם קרקע פורייה לחיבורים ושיתופי פעולה.

בוא להכיר את העובדים שלך קצת יותר טוב

לימודי היי טק יביאו אליך מגוון של עובדים חדשים, בין אם הם אחרי הסבה מקצועית או עשו לימודי תעודה אחרי הצבא.
בהרבה השתלמויות מקצועיות מעבר לנושאים הליבה הקשורים לעבודה היום יומית ישנן הרצאות ייעודיות על תרבות ניהול ועל סוגי עובדים שונים.
כך תוכל להכיר טוב יותר את הטיפוסים אותם אתה מנהל, לדעת מה מניע אותם ואיך מומלץ להתנהל מולם. הדבר יעשה אותך גם מנהל טוב יותר וגם אדם טוב יותר.

ואולי הסיבה הכי חשובה ללמה כדאי למנהל לצאת להשתלמויות מקצועיות היא ההתנתקות הקטנה מהמשרד. לפעמים היציאה הזו מהשגרה, הנסיעה לכנס, השתלמות או סתם יום עיון מקצועי מחוץ למשרד נותנת הזדמנות להתאווררות חשובה מרעשי המשרד, מהטלפונים וה-סמסים.
אז נכון, ההתנתקות הזאת מדי פעם יכולה להיות קשה אך היא מרעננת ונותנת מעט אוויר לנשימה.

אז איפה ניתן למצוא השתלמות מקצועיות למנהלים?

ישנם קורסי מחשבים און ליין בין אם באתרי לימודים ברשת או הרצאות TED בנושא ניהול, בקבוצות המקצועיות בפייסבוק מנהלי ההשתלמויות דואגים לפרסם ומומלץ להירשם לניוזלטרים בנושא שלא רק ישלחו לנו את החדשות האחרונות אלא גם יתנו לנו מידע על ההשתלמות הקרובה לביתך.
לסיכום - מנהל טוב הוא אחד שמתפתח עם הזמן, מגלה שיטות ניהול חדשות ושיטות עבודה מגוונות. בפועל - מאמר זה הוא סוג של השתלמות... אז נתראה בהשתלמות הבאה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה