בלוג
עוזי שבת - מרצה במכללת HackerU ומנכ"ל Digital Solutions

הכירו את המרצה – עוזי שבת

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


ראיינו את עוזי שבת, מרצה לשיווק דיגיטלי במכללת HackerU. הוא סיפר לנו איך הוא הגיע לתחום, באילו מקומות עבר במהלך הקריירה ומה הוביל אותו לתפקיד המבטיח במכללת ההייטק המובילה בישראל.

עוזי
עוזי שבת - מרצה במכללת HackerU ומנכל Digital Solutions

איך נראית שגרת העבודה שלך בימים אלה?

האמת? סופר עמוסה אבל בימים שכאלה נראה לי אפשר רק להודות על מציאות שכזאת. הספקתי להתקדם בפן האישי בחודשים האחרונים ולהקים את חברת Digital Solutions המספקת מגוון פתרונות דיגיטל לעסקים. אני ומספר מומחים נוספים מהתחום החלטנו לאחד כוחות ולתת שירותים 360 בכל הקשור לשיווק דיגיטלי, כל אחד ותחומו תרמו לכך שכלל השירותים ירוכזו תחת קורת גג אחת.

במקביל, אני כמובן ממשיך להעביר קורסים לשיווק דיגיטלי במכללה הגדולה בישראל ולתרום את חלקי לתעשייה האדירה הזו. באופן מפתיע או שלא, תלוי את מי שואלים, יש דווקא יותר נרשמים לקורסים מאז תחילת הלימודים אונליין ונדמה כי הישראלים לא רוצים לבזבז זמן בתקופת חלת ומעדיפים ללמוד שיווק בדיגיטל ולהצטרף לתעשייה שכנראה נפגעה הכי פחות בתקופה המוזרה הזו.

אם כבר מדברים, גילוי נאות, לימוד מרחוק או פרונטלי?

תראה, אני חושב שאפשר לקחת לא מעט דברים חיוביים מהמציאות שנכפתה עלינו בחודשים האחרונים. מערכת ה-Zoom חשפה אותנו לעולם חדש והכריחה אותנו לקיים מפגשים אונליין שלדעתי הכנה ישארו חלק מחיינו גם לאחר תקופת הקורונה. 

אני חושב שרוב העולם היה שלילי מדי בכל הנוגע לשימוש במערכות כמו Zoom כחלק משגרת העבודה והאמת שנחשפנו למציאות לגמרי אחרת. ללימוד פרונטלי יש את היתרונות שלו וכמובן שתמיד יש תלמידים ומרצים שיעדיפו להשתייך למסגרת פיזית מבלי לברוח להסחות דעת מסביב. 

מצד שני, דווקא רוב התלמידים הם אלה שמעדיפים את הלימודים אונליין ורבים מהם כבר ביררו לגבי המשך למידה במתכונת הנוכחית. מפתיע? לא אותי לפחות. אני באמת חושב שמדובר בפלטפורמה נוחה המאפשרת להתגבר על התקופה ובאופן כללי על המכשול הגיאוגרפי. מפעילים מצלמה ומיקרופון, נכנסים לבידוד מסוים מול המחשב ונכנסים למוד למידה.

בכל מקרה, ממה שאני הבנתי מהמכללה, לימודי אונליין יתאפשרו גם לאחר הקלה בהגבלות וחזרה ללימודים פרונטליים. לנוחות התלמידים הותקנו מצלמות חכמות בכיתות שיעקבו אחרי המרצה ויאפשרו למידה מרחוק. יש לי תחושה שיהיה מאוד מעניין.

תקופת=
תקופת הקורונה יצרה עבורנו הזדמנות אדירה, עוזי שבת

איך הקשר שלך עם התלמידים?

וואו. לא תיארתי לעצמי שאקבל סיפוק כל כך אדיר מלתרום מהידע שלי ולעזור למאות תלמידים להשתלב בתעשיית הדיגיטל בישראל. מבחינתי מדובר בסוג של שליחות וזו לא עוד קלישאה. תלמידים שלמדו בכיתות שלי יודעים עד כמה אני משתדל לתת יחס אישי ולשמור על קשר עם תלמידים גם לאחר שכבר הפכו לבוגרי קורסים. 

זה מתבטא בקבוצות וואטסאפ של קורסים שאני נוכח בהן וממשיך לתת עצות והכוונות הנוגעות לתחום. האמת שפתחתי לא מזמן קבוצת פייסבוק המיועדת לשאלות והתייעצויות של תלמידים ואני נכנס אליה לפחות פעמיים ביום לתת מענה.

השלב הבא שכבר נמצא בתהליך הוא פרסום סרטוני הדרכה ביוטיוב. קטעי הווידאו יכללו מדריכים על כלים ומערכות, תשובות על שאלות נפוצות ובכלל דברים שכדאי להכיר בשיווק דיגיטלי.

איך בכלל הגעת לעולם השיווק הדיגיטלי?

משום מקום, פשוט ככה. התאהבתי בתחום מהיכרות אישית והחלטתי לפתח את התחביב שהפך מהר מאוד לקריירה שאני רואה את עצמי נמצא בה עשרות שנים קדימה.

חיפשתי בנרות תחום שיעניין אותי וימשיך לאתגר אותי לתקופה ארוכה, מה שנקרא עד הפנסיה. אני חושב שבאופן כללי אסור לאף אדם לעסוק במשהו שלא מספק אותו, שלא נותן לו בוסט של אנרגיה בזמני הצלחה ונפילת סוכר בכשלונות זמניים. הטכנולוגיה, התחרות הגבוהה והחדשנות משאירים את העוסקים בתחום במתח גבוה, אין רגע להישען לאחור ולנוח, חייבים כל הזמן להתעדכן וליישם.

את דרכי המקצועית בכלל התחלתי בחברת eBrand, העוסקת בניהול מוניטין, תחום חופף לקידום אורגני אך בכל זאת עולם בפני עצמו. התחלתי ככותב תוכן ומקדם אתרים ומהר מאוד הבנתי שזה התחום שבו ארצה להמשיך ולהתמקצע. בהמשך שימשתי כמנהל שיווק דיגיטלי של חברת Experda ולאחר מכן מנהל מחלקת SEO בחברת Upsite.

אני חושב שהמתכונת הנוכחית בה אני מנהל את חברת Digital Solutions ובמקביל מצליח לשלב את השליחות שלי במכללת HackerU היא הנוסחה המתאימה עבורי, משהו שאני בהחלט רואה אותו ממשיך לקרות שנים רבות קדימה.

מה אתה הכי אוהב בתחום?

בשנים האחרונות התחלתי לבנות את האתרים בעצמי, כולל פעולות עיצוב ותכנות. גיליתי שאני מאוד מתחבר לצד הזה ושדברים מסתדרים טוב יותר כשאתה בונה את הבסיס לפי הוויז'ן שלך ולא לפי איך שספקים חיצוניים רואים את הדברים.

עם כמה שאני נהנה מבניית אתרים ועיצוב במערכת Elementor, קידום אתרים באינטרנט היה ונשאר הדבר האמיתי מבחינתי. קם בבוקר, מכין קפה ומתיישב על המחשב, פותח מערכת מיקומים ומגלה שעליתי למקום הראשון בגוגל בביטוי מסוים, יש יותר מספק מזה?

התחרות שהולכת וגדלה בכל התחומים בתוצאות האורגניות מעצימה עוד יותר את תחושת הסיפוק וההצלחה. אין קיצורי דרך, אין כאן ועכשיו, יש תכניות לטווח הארוך שמשאירות חותם בתוצאות חיפוש מספר שנים קדימה.

לסיום, לאן נראה לך שפנינו מועדות? מבחינת טרנדים ומגמות

אני חושב שאנחנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מקום לחדשנות ועיצוב באתרים ופחות פעולות SEO טכניות, אנחנו כבר מזמן לא שם. תנועה לאתר וקישורים מאתרים חזקים עדיין עושים את ההבדל אבל המאבק בין האתרים הפך להיות על המנדט הבודד, הגולש הייחודי בשפתנו.

באתרים שאני מנהל אני שם דגש רב על חוויית משתמש ואני מאמין אמונה עיוורת בשדרוג התנהגות גולשים באתר כאמצעי מרכזי לקידום בתוצאות החיפוש. אם נצליח לגרום לגולשים להישאר יותר זמן באתר, לקרוא את רוב הטקסטים, לנווט בין עמודים ומאמרים נוספים ואפילו לשתף את התוכן, ננצח את המשחק האינסופי הזה.

בתחום השיווק הדיגיטלי אני שם לב ליותר ויותר עצמאות בתחום ופחות תלות במעצבים ובמתכנתים. אותה עצמאות שאני מדבר עליה מתאפשרת בזכות שימוש בפלטפורמת Wordpress ובניית העמודים באמצעות מערכת Elementor.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס