יש מקצועות שלא משתנים, לא משנה כמה זמן יעבור, המסורת תישמר. עולם ההייטק הוא הכל חוץ מזה – הוא דינאמי, הוא משתנה בקצב מסחרר, הוא כל הזמן צומח וגדל, השכם והערב נוספים עוד ועוד מקצועות לתחום המרתק הזה, עד שהוא ממש הפך להיות נחלת הכלל. אם בתחילת דרכו עולם ההייטק היה מתאים לפלח מסוים ומצומצם באוכלוסיה, כיום קורסי מחשבים בכל התחומים בהייטק מתאימים למגוון רחב של אוכלוסיות, שכבות גיל, ואף פעם לא מאוחר לחדור להייטק.

שוקל הסבה מקצועית? נסה את ההייטק!

מגמה הולכת וגוברת במיוחד בישראל אומת הסטארט-אפ וההייטק, היא הנדידה ההמונית של אנשים אשר עוסקים במגוון עצום של תחומים ומקצועות שאין להם נגיעה בעולם ההייטק כלל וכלל, לעבר החדירה לעולם המעניין של ההייטק. העולם לא שייך לצעירים בכל הקשור להייטק, ומוסדות הלימוד השונים המציעים קורסי הכשרות להייטק מלאים באנשים המעוניינים לבצע שינוי מקצוע ולהשתלב בחברות הייטק במשק, במקצועות שונים ומגוונים. בכלל זה לימוד של שפות תכנות, עיצוב גרפי, ניהול רשתות תקשורת, בדיקות תוכנה, התחום החם של סייבר והאקינג וכיוצא בזה.

החשש מפני חוסר השמה בהייטק מתפוגג

פעם היה נהוג לחשוב כי על מנת להיכנס להייטק צריך להיות מתחת לגיל 30. אם אתה מעל גיל 30, אין סיכוי שתמצא עבודה בהייטק. בין אם זה היה נכון בעבר ובין אם לאו, כיום המצב שונה לחלוטין, נהפוכו. מנהלי משאבי האנוש בחברות הייטק מעריכים קהל בוגר יותר המגיע עם ניסיון תעסוקתי גם אם במקצועות שונים, אנשים המגיעים עם אחריות ובגרות. מאסתם בג'וב הנוכחי שלכם? רוצים לשדרג את תנאי העסקתכם, את המשכורת, או פשוט לשנות אווירה? מתחרטים על המסלול שבחרתם ורוצים מסלול יוקרתי יותר? לימודי הייטק עשויים להיות הכיוון שלכם.

מה כדאי ללמוד ואיך בוחרים את המקצוע הכי מתאים

אז כמו שציינו, המקצועות בהייטק רבים ומגוונים כחול על שפת הים. יש בזה את יתרון המגוון והאפשרויות העומדות לבחירה על המדף, אך גם החיסרון בבלבול ותהיות מה כדאי ללמוד. עבור ההתלבטות הזו בדיוק חלק ממוסדות הלימוד להייטק יצרו מנגנון שבוחן את המועמד ללימודים תוך ייעוץ נכון והבנה של היכולות והידע עמן מגיע כל מועמד. כמו כן כדאי לברר אם במוסד הלימודי אליו רוצים להירשם ישנו שלב מיון בתחילת כל קורס, שלב שיכול לתת תמונה טובה יותר של ההתאמה ללימודים הספציפיים שנבחרו. שלב שבדרך כלל אם לא ממשיכים איתו, יכולים לקבל עליו זיכוי כספי.

קורסי מחשבים והייטק בכל גיל – לא להסס!

אנחנו מקווים שהמאמר הזה הצליח לעודד אתכם ולשכנע כי עולם ההייטק עשוי להתאים לכם, ללא קשר לגיל שלכם ולמה שעברתם עד כה בקריירה. כל אחד יכול למצוא עצמו בהייטק, וכיום כאשר חלק מממוסדות הלימוד מציעים השמה בהייטק לבוגרים – זה הפך אפילו פשוט יותר

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה