מחפש רעיון? זקוק להשראה? צריך קצת מוטיבציה? רוצה להגיד את מה שיש לך לעולם? תנעץ את זה, כי נעיצה אחת שווה אלף מילים …

✦  שם המשחק: Pinterest

✦  זמן: 30 דקות

✦  מתאים לגילאי: 9-120 

✦  רמת קושי: כל אחד יכול ツ

✦  כללי המשחק: זמינות, נגישות ופשטות.

 מוכן? יוצאים לדרך !

רגע, מה זה Pinterest ?

פינטרסט היא רשת חברתית מבוססת ויז'ואלים המתפקדת כלוח השראה אינסופי. היא נוחה, ממוקדת והכי חשוב - מעוצבת לפי טעם אישי.

O.K  .  .  ומה אני יכול לעשות עם זה ?

זה בדיוק העניין, אתה יכול לעשות הכל! והכי חשוב, שאתה לא צריך לבחור.

✦  להתחיל את היום עם קצת השראה, השראה היא הבסיס לעבודה טובה!

✦  לקבל רעיונות ומוטיבציה לעשות דברים בעצמך!

✦  אינטראקציה ושיח באופן ישיר.

✦  לשתף רעיונות וחלומות, להגשים אותם!

✦  לאתר במהירות רעיונות מקוריים.

✦  לשמור רעיונות שמצאו חן בעיניך.

✦  שימושים חדשים למוצרים ישנים.

✦  וכמובן, למנהלים העסק שבניכם- Pinterest הוא שדרוג רציני לעסק!!

הבנתי, נהדר! אני רוצה שיהיה לי  Pinterest, איך אני מתחיל ?

שלב 0: מושגים בסיסיים ב - Pinterest :

★ BOARD (לוח) - הוא אלבום המשמש לריכוז תכנים בצורת תמונה וידאו, סביב נושא מסוים. פינטרסט נותנת משמעות חדשה למילה לוח. פינטרסט היא עולם שלם של לוחות (כמו לוחות השעם עם הסיכות והפתקים), כאשר כל לוח, הוא העולם של המשתמש, והדבר הכי יפה בזה זה שכל משתמש יכול לפתוח כמה BOARDS שהוא רק רוצה, לכל שימוש, לכל מטרה, לכל רעיון ולכל חזון. אז מי אמר שאי אפשר ליהנות מכל העולמות ? ツ

★ PIN (נעץ) - כפתור הנעיצה של הפינטרסט, המקביל הדומה ביותר לאופציה הזאת הוא כפתור ה-SHARE של פייסבוק, אבל כמובן שמדובר כאן במשהו שונה לחלוטין ... כפתור הנעיצה מאפשר לך לחקור את תחומי העניין שלך ולשתף את העדפותייך תוך גילוי עולמות נוספים רבים שמקבילים לתחומי העניין שלך.

★ פינרס - (נועץ) - פינרס הוא המשתמש שנועץ את הצילום / תמונה בלוח.

שלב 1: התחברות - המערכת ממליצה להתחבר באמצעות פייסבוק או טוויטר אך אפשר להירשם גם באמצעות האימייל. היתרון בהתחברות באמצעות הרשתות החברתיות הוא מתן אפשרות לפינטרסט לדבר עם פייסבוק וטוויטר ולהפך. התחברות באמצעות הרשתות החברתיות יעילה ביותר לצורך גיבוש מעגל ראשוני של עוקבים, בעיקר אם יש לך חברים רבים בפייסבוק ועוקבים רבים בטוויטר.

שלב 2: מה אתה אוהב? - מערכת Pinterest תציג בפנייך עולם שלם (ומדהים) באמצעות תמונות. התמונות מחולקות למגוון תחומים ואתה תתבקש לבחור את התחומים שמעניינים אותך. לאחר מכן, המערכת תציע לך לעקוב אחרי לוחות פופולאריים או נועצים מעניינים ופעילים שאוהבים את אותם תחומי העניין שלך.

אז אחרי איזה לוחות כדאי לך לעקוב?  לפני שאתה מחליט לעקוב אחרי לוח מסוים, בדוק היטב שמדובר בלוח רציני ומושקע. בקר בעמודים של הנועצים האחרים ובעמוד של יוצר הדף, וראה איזה לוחות הם מנהלים וכמה אנשים עוקבים אחריהם. מומלץ לעקוב אחרי לוחות מעניינים וצבעוניים שישדרגו את השהות שלך בפינטרסט.

●●● מומלץ ללקט תכנים איכותיים ולא לנעוץ צילומים באיכות ירודה, נטולי כיתוב או בעלי לינק שבור ●●●

שלב 4: הנעץ הראשון - ישנן שתי אופציות של העלאת נעץ, הראשונה היא להעלות תמונה מהמחשב, כמובן שהתמונה לא תהיה קליקבילית, אך תהיה ייחודית, מעשירה ומקורית. האופציה השנייה היא להעלות נעץ מרחבי האינטרנט. כמו - כן, קיימת האפשרות לנעוץ מחדש תוכן שמישהו אחר כבר העלה לפינטרסט, בשמו המקצועי נקרא REPIN

שלב 5: הלוח שלי -  איך אוכל לגרום לאנשים לשים לב ללוח שלי ולעקוב אחריי? קודם כל, חשוב מאוד לבחור שם מוצלח וקליט ללוח שלך. לאחר מכן, חשוב מאוד להחליט במה יתמקד הלוח. לוחות ספיציפיים בעלי תוכן ייחודי ואיכותי הם המפתח למשיכת קהל בפינטרסט.

  • אלבומים שמעניקים השראה ורעיונות, נסה לבחור תמונות שמשקפות רעיונות פשוטים ככל שאפשר... כאלו שמשתמש יתקל בהם יחייך ויאמר: רגע! גם אני יכול לעשות את זה !!!, אנשים נמשכים הרבה יותר לדברים שהם יכולים לעשות בעצמם ומאמינים בכך  שהם יכולים להשיג זאת יחסית בקלות ובמהירות... אנשים אוהבים שמשקיעים בהם, והם יעקבו אחרייך אם תספק להם תוכן ייחודי, איכותי, מעניין ומאורגן היטב.
  • חלק מהעניין הוא התיאור הפשוט והקל (discription) שכולל הסבר מדויק כיצד אפשר לעשות זאת - הגישה הישירה והפשוטה, של הסבר קצרצר בכותרת - תמיד עובדת ותמיד מושכת עניין וגורמת לאנשים להקליק, ללייקק ולשתף מחדש.
  • דברים קטנים יותר, פשוטים יותר ונפוצים יותר, הם גם פופולרים יותר ואהודים יותר על גולשי פינטרסט ... זוכר את כללי המשחק? זמינות, נגישות, ופשטות :) .
  • לכל לוח אפשר לתת "תמונת שער". אם לא תקבע צילום ספציפי, פינטרסט תבחר בשבילך ותשים את הצילום האחרון שנעצת כעטיפת הלוח. מומלץ לבחור צילום שאתה מזדהה איתו.

★★ הניואנסים הקטנים (ובעלי חשיבות גבוהה ביותר!) : 

  • לוחות סודיים תמיד אפשר להפוך לציבוריים אחר כך, אבל לא להפך.
  • תמונות רחבות וקצרות לא נראות טוב בפינטרסט, תנעץ תמונות צרות וארוכות.
  • רוצה להשתמש בלוחות שלך כמקור משיכה לאתר או לבלוג שלך? דאג לכך שיהיה קל ונוח לעשות pin מהאתר שלך, התמונות צריכות להיות בקובץ תמונה ולא כפלאש. נקודות בונוס אם תטמיע תוסף שמראה את אייקון הפינטרסט כשהעכבר חולף על פני התמונות. אפשר היום לשתול את האייקון PIN IT בקלות בכל תוכן.
  • לוחות שמקיימים ניגודיות צבעים ביניהם "עובדים" טוב יותר בהבאת משתמשים פנימה.
  • תזמון זה עניין של טיימינג : סנכרן את הלוח שלך עם עונות השנה, מזג האוויר וכמובן - עם חגים ומועדים חשובים. למשל, לא כדאי להעלות מתכונים קייציים בשיא החורף. היצמדות ללו"ז המתאים תעזור לך להיות מעודכן יותר, רלוונטי יותר ובעיקר מעניין יותר עבור העוקבים שלך והחברים שלהם.
  • תיוג (Hashtag) - עניין של מוניטין ומיתוג - תיוג נכון של קטגוריות, מוצרים, יישויות ואנשים זאת הדרך לצבור מוניטין ולמתג את עצמך בצורה הנכונה והרלוונטית ביותר למותג.

ולסיכום

  • הכנס לפינטרסט תוכן איכותי, מקורי ומעניין.
  • חלק את הלוחות שלך בצורה מסודרת לפי נושאים מפולחים, ספיציפיים ולא כלליים מדי.
  • תבחר בצילומים טובים ויפים, כאלו שמעוררים עניין, רצון ותגובה רגשית, תגרום למשתמשים להרגיש טוב עם כך שהם נועצים את     התמונות שלך.
  • תחלוק ותשתף את הלוחות שלך בשאר הנכסים החברתיים שלך, עם אנשים טובים ויצירתיים.
  • שלב סלקציה קפדנית בשילוב עימוד חכם שמשלב צבעוניות וניקיון יחדיו (או במילים אחרות "שקט ויזואלי").
  • כתוב כיתובים קצרצרים וקלילים ומובנים.
  • שלב את הבחירות שלך בחוכמה ותזמון נכון.

חווית ההשראה מ-Pinterest היא מובטחת, עם הרבה השקעה וחשיבה וקצת מזל כמובן... יכול להיות שתקבל גם כמה הצעות עבודה בקרוב ... 

מוזמנים לעקוב אחרינו בפינטרסט www.pinterest.com/hackerucenter

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה