קיימים מקרים בחיים, שצריך לגבש החלטה ופשוט ללכת עליה. לא, אני לא מדבר על זה שאתם רוצים כרגע לעשות עוד בינג' בנטפליקס או חושבים אם להזמין המבורגר ב-23:52 זה רעיון שפוי. אלא באמת על חישוב מסלול מחדש על החיים שלכם, מהם שינויים גדולים בחיים? זה יכול להיות בתחום הזוגיות, המגורים שלכם או בתחום הלימודים והקריירה שלכם. לא משנה באיזו נקודת זמן אתם בחיים, תדעו שאפשר לעשות שינוי בקריירה שלכם ולעסוק בתחום שגם יותר יתאים לכם וגם עם משכורת מכובדת. פעם, זה היה עניין יותר מורכב, כי בשביל מקצוע יותר רווחי, ככל הנראה הייתם צריכים לעבור דרך האקדמיה (או לפחות לעבור שם שוב). בשנים האחרונות, זה נהיה הרבה יותר קל; הפעם נדבר על תחום ה-QA, הוא למעשה בעצם דריסת הרגל הראשונית הרבה אנשים בעולם ההייטק, משך קורס בדיקות תוכנה אורך כ-4 חודשים, לא משנה מה הרקע שלכם.

quality

אבל רגע, מה אתם כן צריכים בשביל להיכנס לתחום QA (בדיקות תוכנה)? כמובן, שלא אחד יכול להיכנס לשם, לכן יש כמה קריטריונים ותנאים בשביל ההצלחה שלכם בזמן הלימודים:

  • השקעה אינסופית במהלך השיעורים (וגם במטלות הבית)
  • לתת מעצמכם 150%, גם כשלפעמים ממש קשה
  • להבין שתוכלו לקבל לא אחרי כמה ראיונות עבודה
  • לדעת שגם אם תהיו הכי מוכשרים בעולם, עדיין מאתגר למצוא משרה בתחילת הדרך
תחום

למה כתבתי את זה? כי חשוב לי להראות לכם שהחיים לא תותים לאחר סיום קורס, אבל מה שכן, יש לכך הרבה נקודות אור, אבל מהן הסיבות שכדאי לכם לבחור בתעשייה הזאת? למה דווקא לימודי QA? בואו נבחר את הסיבות האמיתיות לכך:

לעסוק בתחום שהוא מעניין אותך

הידעתם שאנחנו בעךר משקיעים כ-⅓ מהחיים הבוגרים שלנו על עבודה? כל כך הרבה זמן, כל כך הרבה שעות, מחשבות ואינטראקציות, אז איך זה שלא נרצה לעסוק בעבודה שבאמת תתאים לנו? מחקרים פסיכולוגים רבים, מוכיחים שברגע שיש לנו קריירה שאנחנו מאוהבים בה, ושבאמת טוב לנו בה, החיים שלנו הופכים למאושרים יותר. אמנם עולם ההייטק הוא לא פשוט, עם המון לחץ, לפעמים שעות נוספות, אבל מצד שני (ואני שם את העניין של הכסף בצד) הוא מספק כל כך. דמיינו שעשיתם QA לאפליקציה מוצלחת? תחשבו כמה נחמד זה להיות חלק מתהליך עצום של פיתוח מוצר דיגיטלי?

למצוא קריירה ב-QA דווקא בתקופה הזאת

קיימות המון בעיות במשק בגלל משבר הקורונה, אבל דווקא בעולם ההייטק דווקא קורה הפוך, כיוון שקיים מחסור עצום בעובדים, חברות וארגונים מחפשים לגייס אנשי בדיקות תוכנה. כיוון שהם יודעים, שללא בודק תוכנה QA, המוצר שלהם יכול להיכוות קשות, ולא להצליח בשוק. דבר נוסף שחשוב לנו להדגיש הוא שבתקופות של משברים או בעיות בעולם, אנשים ממציאים את עצמם מחדש, אפשר לראות אנשים שוויתרו על קריירה ארוכת שנים, שאך ורק בזכות הפיטורים שהם עברו הם הגיעו אל עולם תעסוקתי חדש. בשורה התחתונה, עולם ההייטק הישראלי צמא לעובדים מוכשרים, אנשי QA, מפתחי אוטומציה, מתכנתים ואנשי שיווק. אולי אתם תהיו הבאים בתור? אני מאוד מקווה שכן. כי סוף סוף תוכלו להגיע אל קריירה שחלמתם עליה, כזאת שבאמת מגיעה לכם. עם משכורות גבוהות, תנאים טובים וסביבה איכותית.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה