תפקיד בודק תוכנה בארגונים וחברות מתבסס כמקצוע בפני עצמו, מבוקש ומתגמל. רבים מהאנשים שמתלבטים אם להירשם להכשרה מקצועית במסגרת קורס QA, עוסקים בשאלה למי יכול להתאים לימודים אלו.

לימודי QA במוסדות ההשכלה והכשרת ההייטק השונים במסגרת של קורס בדיקות תוכנה, הן אחת האפשרויות המבוקשות להשתלבות במקומות עבודה רבים ומגוונים, המשיקים לתחום ההייטק. מה זה qa? מדובר על תפקיד בודק תוכנה בחברה, שבמילים פשוטות, אחריותו היא לבחון את תפקוד התוכנה בכל מצב שעלול להתרחש במציאות, לוודא שהיא אכן תקינה ומוכנה לשיווק ללקוח.

לימודי בדיקת תוכנה נועדו כדי להעשיר את בוגריהם בכלל הפרקטיקות, הכלים, השפות והדרישות המקובלות בתפקידים של בדיקות תוכנה בחברות וארגונים, מקצוע שהביקוש עבורו נמצא בעלייה מתמקדת.

איזה רקע קודם דרוש כאשר נרשמים למסלול לימודי QA?

נשאלת השאלה, האם יש צורך ברקע מקדים על מנת להשתלב במסגרת של קורס בודקי תוכנה. במרבית מוסדות הלימוד, ההרשמה לכל קורס בדיקת תוכנה מותנה בראיון אישי עם המועמד, בו יכולים לעמוד הגורמים המקצועיים על מאפייני אישיותו, כמו גם הזיקה שלו לתחומי התוכנה, המחשב והטכנולוגיה.

ככלל, קורס QA מתאים עבור:

  • אנשים ללא רקע מקדים, המעוניינים להיכנס לתחום בדיקת תוכנה
  • אנשים בעלי רקע במחשבים, תוכנה וטכנולוגיה שמעוניינים להתמקצע בתור בודק תוכנה
  • עובדים מארגונים, חברות הייטק וטכנולוגיה שמגיעים לרכוש ידע כדי לשמש בתפקידי בדיקות תוכנה qa במקום העבודה הנוכחי שלהם (מעין השתלמות מקצועית)

בשאלת הרקע המקדים, כדאי גם להביא בחשבון את היעד של מי שמתלבט האם להירשם למסגרת של לימוד QA. כלומר – אם אותו מועמד יידרש בתפקידו הראשון עם סיום לימודי QA לשמש בתפקיד בודק תוכנה מתקדם, אז רצוי שיגיע עם רקע מקדים בתכנות, כך שאותו קורס QA יסייע לו למצוא עבודה בתחום או להתקדם בתוך החברה שלו.

לחלופין, ישנם תפקידים מורכבים פחות, שכדי להשתלב בהם לימודי בדיקת תוכנה אמורים להספיק בהחלט, גם ללא רקע בתכנות או לימודים קודמים בתחומי המחשוב. מועמדים שאין להם רקע, אך הם אינם חוששים מעבודה סיזיפית המצריכה תכונות כמו סדר וקפדנות, יוכלו בהחלט לסיים בהצלחה קורס בדיקת תוכנה ולעשות בעזרתו את הצעד הראשון שלהם בעולם עבודות ההייטק.

ישנה בהחלט חשיבות לכך שהמועמדים יהיו כאלה שבאופן כללי מתחברים למקצועות הריאליים כמו מדעים, מחשבים ושולטים ברמה טובה בשפה האנגלית, כדי שבזמן קורס בדיקת תוכנה יהיה להם את הבסיס המתאים על מנת להפנים בצורה מהירה ומעמיקה יותר את התכנים בקורס.

הקורס שהופך את אתגר ההייטק למשימה אפשרית

לעיתים, לימודי QA מאפשרים לבוגריהם הכנסה נוספת לצד משרה עיקרית. לימודים במסגרת קורס בודקי תוכנה מתאימים לאנשים עובדים ומאפשרים לצבור ניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים. מסגרת איכותית של קורס QA מתרגלת את חניכיה בפרויקטים מקצועיים, אותם יכולים הסטודנטים להציג לאחר מכן כמועמדים למקום עבודה בתחום.

בשנים האחרונות הולך ומתבסס תחום בדיקות תוכנה qa כמקצוע בפני עצמו, שניתן לעסוק בו כמשרה מלאה, בתנאים טובים וראויים. היתרון של מסלול קורס בודק תוכנה הוא בכך שידע טכנולוגי מספיק בדרך כלל כדי להתקבל ללימודים. מדובר בתנאי סף סבירים ופשוטים באופן יחסי, לעומת שאר מקצועות ההייטק.

כל מסגרת של לימודי בדיקת תוכנה מציבה את תנאי הסף שלה. ידע טכנולוגי מקדים והיכרות עם עולם התכנות והסביבה הממוחשבת, בהחלט יכול להוות יתרון, אך גם ללא רקע מקדים ועל סמך ראיון אישי, בו יציג המועמד אישיות בעלת תכונות והבנה סבירה של המאפיינים הנדרשים במקצוע בודק תוכנה, הוא יוכל להתקבל ללימודים. זאת, על מנת לעשות את הצעד הראשון בעולם ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה