בעידן שבו מה שקרה לפני דקה הוא היסטוריה ולא רלוונטי כבר למה שיקרה בדקה שאחרי גם ענף השיווק המסורתי מקבל פנים חדשות ונכנס למירוץ נגד הזמן. בכל רגע עולה פרשה או ידיעה חדשה שבה כולם מתעסקים, ונעלמת כאילו לא הייתה כמה רגעים אחרי.

בעידן שבו מה שקרה לפני דקה הוא היסטוריה ולא רלוונטי כבר למה שיקרה בדקה שאחרי גם ענף השיווק המסורתי מקבל פנים חדשות ונכנס למירוץ נגד הזמן. בכל רגע עולה פרשה או ידיעה חדשה שבה כולם מתעסקים, ונעלמת כאילו לא הייתה כמה רגעים אחרי. Real time marketing הוא מושג בעולם הפרסום המתייחס לקמפיינים פרסום שמתבססים על סקופ/ ידיעה/ אירוע שהתרחש וסחף את כולם אחריו.

כמעט בכל כתבה בנושא Real Time Marketing שקראתי לאחרונה נכתב על הפרסומת של Oreo שהועלתה בטוויטר שעה וחצי לאחר הפסקת החשמל הגדולה בזמן שידור הסופרבול בפברואר 2013 ועשתה מהפך במושג Real Time Marketing.

אומרים ש- Real Time Marketing הוא הטרנד הבא של עולם הפרסום ושכל חברה צריכה לגבש צוות זמין, מתוחכם ויצירתי שישקיע את זמנו בחיפוש אחרי הדבר הגדול הבא שכולם ידברו ויעסקו בו. חשוב שהצוות יהיה מגובש וידע לזהות פונטציאל של סיפורים גדולים  שמתרחשים עכשיו על מנת ליצור סיפור מושלם לפרסומת של המוצר שלו.

אחד האירועים הבולטים של קיץ 2013 היו לידת התינוק המלכותי בבריטניה. חברות רבות ניצלו את המאורע על מנת לפרסם את מוצריהם בדרך מקורית שמתייחסת לאירוע. חברת התעופה Delta צייצה תמונה ובה תינוק שמסתכל על מובייל של מטוסי החברה. Delta בירכה על הולדת התינוק ובאותה הזדמנות עשתה פרסומת למותג שלה ברשת החברתית Twitter. רובנו מחוברים לסמארטפונים או למחשב כמו חולה שמחובר לאינפוזיה ולכן רשתות חברתיות הן פלופורמה אידיאלית לשיווק בזמן אמת.

לא משנה אם זה תקופת החזרה ללימודים, חגים או סיומה של סדרה גדולה בטלוויזיה חברות רוצות לנצל את הלך הרוח בחברה לטובתם. יש אירועים שחוזרים על עצמם מידי שנה אך יש אירועים יוצאי דופן שמצליחים לתפוס את הבמה הראשית ולככב בכול שיחה וגם אליהם יש לשים לב. הפרסומת לחטיף עם הילד שמסתכל במראה וטוען שאף אחד לא מחליט עליו הצליחה להרגיז הורים רבים ולכן הוחלט להגביל את שעות השידור של הפרסומת. הפרסומת הצליחה לעורר את השיח היומי ברשת ומחוץ לה ואף זכתה לסטטוסים וסרטוני פראודיה ברשתות החברתיות. קופת חולים כללית ניצלה את ההזדמנות והשתמשה במודעת פרסומת שלה במשפט "את כן מחליטה עליו".

אל תתעלמו ממה שקורה סביבכם, כל התרחשות יכולה להיות רעיון לפרסום החם הבא.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה