הרבה פעמים אנחנו נוטים להתאים את עצמנו לנורמות החברתיות. 

במהלך התיכון, היה חשוב לנו להצטיין בלימודים ולהכיר חברים. לקראת השירות הצבאי לחלקנו היה חשוב לחפש תפקיד משמעותי ולאחר השירות, רובנו טסים לחו"ל, כשחוזרים לארץ אנחנו ניגשים לפסיכומטרי ומתחילים תואר. 

עם זאת, בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מגיעים להבנה שהמקצוע שבחרו לא מתאים להם יותר, מסיבות שונות. 

במאמר זה נבדוק את כדאיות המעבר למקצוע חדש, את היתרונות שהוא עשוי להציע ואת הדרך היעילה ביותר לבצע את השינוי הזה. 

הסבה

קורסי הייטק עם התחייבות לעבודה ב'חממה' הטכנולוגית של HackerU: 

קורס בדיקות תוכנה QA 

קורס בניית אתרים Full Stack  

קורס שיווק דיגיטלי 

קורס אנימציה תלת מימדית  

קורס עיצוב גרפי עם התמחות ב-UX/UI 

קורס סייבר ואבטחת מידע  

קורס ניהול רשתות System 

קורס פיתוח תוכנה NET CORE.  

קורס פיתוח אוטומציה ל- QA 

קורס גיימינג ופיתוח משחקים 

למה עושים הסבה מקצועית?

הסבה
אז למה בכלל להחליף מקצוע?

1. אובדן עניין 

גם אם מקצוע מציע שכר גבוה, בטחון תעסוקתי גדול והטבות מצוינות, אולי לא כדאי לעסוק בו אם אתם כבר לא מוצאים אותו מרתק או מספק. אנשים שאיבדו עניין בעבודתם עלולים לחוות תחושות של שעמום, חוסר שביעות רצון ושחיקה, מה שעלול להשפיע על הפרודוקטיביות שלהם ועל יכולתם לבצע את תפקידם ביעילות. 

 כשאתם אוהבים את מה שאתם עושים, סביר יותר שתרגישו יותר מוטיבציה ואנרגיה, מה שיכול להוביל לביצועים טובים יותר ושביעות רצון גבוהה יותר בעבודה. אמנם משכורת גבוהה והטבות הם פרמטרים חשובים, אבל הם לא צריכים לבוא על חשבון האושר והרווחה שלכם.  

הסבה מקצועית להייטק
לא חייבים להיות מתוסכלים בעבודה שלך

2. תחושת מיצוי 

הרצון לשינוי קריירה יכול להגיע גם בעקבות תשישות, גם אם יש עדיין עניין אמיתי בתחום. כולנו חווינו איבוד עניין בתחביבים או אפילו בתכניות טלוויזיה לאחר זמן מה, ואותו דבר יכול לקרות עם המקצועות שלנו. לפעמים, אחרי שנים של עבודה באותו תחום, אנחנו יכולים להרגיש שחוקים וזקוקים לשינוי.

3. שכר לא מספק 

זה מובן לחלוטין לרצות להרוויח משכורת גבוהה יותר, ככל שהחיים שלנו מתקדמים, הצרכים והיעדים הפיננסיים שלנו עשויים להשתנות. 

אין ספק שכולנו נשמח להרשות לעצמנו אורח חיים יוקרתי יותר, לטוס לחו"ל בתדירות גבוהה יותר, לגור בדירה יפה יותר ואפילו להשקיע בבורסה. 

אנשים רבים השוקלים שינוי קריירה חווים מגוון פחדים שעלולים לעכב אותם. חששות אלו כוללים חששות שהמקצוע החדש לא יתאים להם, שייקח יותר מדי זמן לצבור את הכישורים הנדרשים, שאולי לא יצליחו למצוא עבודה בתחום החדש, או שהם מבוגרים מכדי ללמוד מקצוע חדש. עם זאת, חשוב לזכור כי פחדים אלו מבוססים לרוב על תפיסות שגויות, וכי עם הדרכה וליווי נכונים ניתן לעבור בהצלחה לקריירה חדשה. 

עם זאת, לפני קפיצה לקריירה חדשה, יש צורך בשיקול דעת זהיר. חשוב לוודא שהמקצוע החדש מתאים. הקדישו זמן לחקר התחום ולאסוף מידע מרשתות חברתיות, קבוצות רלוונטיות, כתבות ואנשי מקצוע בתחום.  

האם חייבים לעשות תואר כדי לעסוק במקצוע חדש? התשובה היא לא. בישראל ישנם מרכזי הכשרה שונים המציעים קורסים אשר יכולים לסייע לכם לרכוש מקצוע תוך מספר חודשים בלבד, ללא צורך בתואר. 

לגבי הזדמנויות עבודה, אם בחרתם בתעשיית ההייטק, תמיד נפתחות משרות חדשות בתחומים שונים (גם בתקופות מיתון), זה יכול לקחת קצת זמן אך אל תתייאשו - חברות רבות שמחות לגייס ג'וניורים. 

כמו כן, מרכזי הכשרה רבים משתפים פעולה עם מעסיקים ומתחייבים לעבודה בסיום הלימודים. 

הגיל אינו מחסום בכל הנוגע להסבה למקצוע חדש. אף פעם לא מאוחר מדי למצוא תחום שאתם מתלהב ממנו ולעסוק בו.  

אתם יכולים לשאוב השראה מאחרים שעשו שינוי קריירה בהצלחה בכל שלב בחייהם. זכרו, המפתח הוא לזהות את תחומי העניין והכישורים שלכם ולמצוא נתיב המתאים להם, ללא קשר לגילך. 

שינוי קריירה, מאיפה מתחילים? 

שינוי מקצוע אינו משימה פשוטה ומציאת עבודה יכולה להיות תהליך מייגע. עם זאת, חשוב לזהות מה באמת מתאים לכם ולשקול לקחת קורס מקצועי כדי להתחיל את המסע שלכם. תעשיית ההייטק מציעה תכניות הכשרה שונות שיכולות לעזור לכם להשתלב בעבודה חדשה תוך מספר חודשים בלבד. 

למרבה המזל, תעשיית ההייטק כוללת אינספור תחומי התמחות, כך שאם תכנות הוא לא כוס התה שלכם, תוכלו לחקור מקצועות אחרים כמו שיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי ואפילו אנימציה תלת מימדית. השוק תמיד מחפש אנשים מוכשרים למגוון משרות וההזדמנויות הן אינסופיות.  

 
נכון, שינוי קריירה זו לא החלטה שמקבלים בן לילה. אבל אם בוער בכם הרצון, הגיע הזמן להתחיל לעשות מחקר על תחומים שמעניינים אתכם.  אל תתנו לגיל שלכם או למה שאחרים יגידו לעכב אתכם מלרדוף אחרי התשוקות שלכם. 

זכרו, אף פעם לא מאוחר מדי לעשות שינוי בקריירה ולמצוא הגשמה במקצוע חדש. 

רוצים לדעת למה כדאי ללמוד אצלנו? תראו למה האקריו הוא מוסד לימודים מומלץ >>

לכתבה על הסבה מקצועית להייטק לעובדי הוראה >  https://www.hackeru.co.il/blog/posts/professional-training-for-teachers 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה