שנת 2020 כבר פה, ואי אפשר שלא לדבר על תהליכי אוטומציה: נדמה שהם כבר חלק בלתי נפרד מכל תהליך שאנחנו מבצעים בעולם הדיגיטלי, וכמובן לא פוסחים גם על תחום קידום האתרים. ריבוי המשימות והמעקב אחר תהליכי שיווק מורכבים הובילו לפיתוח כלים חדשניים שיעשו חלק מהעבודה עבורכם.

אז איך תהליכי אוטומציה יוכלו לשפר באופן משמעותי גם את העבודה שלכם בעולם הדיגיטל? ממה חייבים להיזהר כדי לא לפגוע באופן בלתי הפיך בדירוגי האתר? והאם בוטים יכולים להחליף מקדמי אתרים? (רמז: עדיין לא...)

כלי אוטומציה: פחות עבודה שחורה, יותר עבודת קידום

אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל מקדם אתרים הוא ניהול תהליכים מורכבים במספר ערוצים בו זמנית. כדי להקל על העבודה, להפוך אותה להרבה יותר יעילה ולחסוך לכם זמן וכסף, ישנם מגוון של כלים חדשניים שיעשו את העבודה קצת יותר פשוטה.

מערכת ZEFO - מערכת למקדמי אתרים בעברית, פשוטה לשימוש ומהווה One stop source לכל מקדם אתרים. במערכת ZEFO תמצאו תכונות ופיצ׳רים שיסייעו לכם לבנות תהליך קידום כמעט אוטומטי, בין אם מדובר בבדיקת דירוגים שמתעדכנת מדי יום, מעקב אחרי קישורים והתראות אוטומטיות, וכמובן יצירת דוחות מפורטים ומקיפים באופן עצמאי בהתאם להגדרות שלכם. והיתרון הכי משמעותי: כל הנתונים נשאבים ומרוכזים במערכת אחת - נגישים, ברורים ומעודכנים.

אלו הפיצ׳רים והיתרונות העיקריים של המערכת, שיעזרו לכם לבנות תהליך אוטומציה לפעולות הקידום היומיומיות:

בדיקת דירוגים אוטומטית

שליחת דוחות מותאמים אישית ללקוחות או ללקוח פוטנציאלי

קבלת התראות על נתונים חריגים

מעקב אוטומטי אחר קישורים

תוסף לאתרי וורדפרס - Yoast - תוסף בסיסי לביצוע הגדרות SEO באתרי וורדפרס (WordPress) שמנגיש את הקידום לכולם, ומעניק למקדמי אתרים את האפשרות לבצע את הפעולות הנדרשות - כגון אופטימיזציית on-site והגדרות שונות - בקלות ובאופן אוטומטי.

פיצרים ויתרונות עיקריים:

בניית מפת אתר XML והגדרת סטטוס אינדקס לכל סוגי העמודים באתר

יצירת מטא-תגיות כמו title או description, כולל תצוגה מקדימה

הגדרות שיתוף לרשתות חברתיות

Screaming Frog SEO spider - זהו אחד הכלים הפופולריים לבדיקת אתר (Site Audit). הכלי מאפשר סריקה מקיפה של כל עמודי האתר ואיתור שגיאות שעלולות לפגוע בתהליכי הקידום. לינק שבור או תמונה שבורה? הכלי יציג בפניכם בצורה קלה וברורה את השגיאות באתר, ויחסוך לכם זמן בבדיקות ידניות.

פיצ׳רים ויתרונות עיקריים:

איתור שגיאות בתגיות מטא או בתמונות

איתור דפים חסומים, הפניות 301 או קישורים שבורים

בדיקת Http Status Code

Zapier - מערכת לניהול וביצוע אינטגרציה בין ממשקים שונים בצורה אוטומטית, בהגדרות פשוטות וקלות לשימוש. המערכת מאפשרת ליצור סנכרון מלא בין מאות מערכות פופולריות, ולחבר ביניהן.

שימושים עיקריים:

סנכרון לידים למערכות CRM

פרסום פוסט ברשתות חברתיות שונות באופן אוטומטי

שמירת מסמכים שהתקבלו במערכת אחרת (למשל מה-GMAIL ל-Dropbox).

כוכביות ואזהרות: חסרונות בשימוש בכלי אוטומציה

כפי שרמזנו בהתחלה, לא ניתן להשאיר את כל העבודה לכלים אוטומטיים. חשוב כמובן להגדיר נכון את תהליכי האוטומציה, לערוך בקרה אנושית תכופה כדי לוודא את דיוק הנתונים ולהיות בשליטה עליהם, לתת את הדעת על בעיות אבטחה של הכלים השונים, לבחור בחוכמה את תגיות המטא ולבצע את שאר פעולות הקידום החיוניות כדי לראות התקדמות בדירוגי האתר ולהיות יותר טובים מהמתחרים שלכם (שגם הם, ככל הנראה, משתמשים באותם הכלים).

כלים אוטומטיים לא יכולים לפצח את כל חידות ה-SEO, אבל הם בהחלט יכולים לעזור לכם לייעל את העבודה, לעקוב אחרי תהליכים מורכבים ולעשות קצת סדר בים הנתונים שמציפים אתכם. על מנת להגיע לתוצאות מצוינות בקידום אתרים, חשוב לכל מקדם להצטייד בכלים חדשניים. הגענו לשנת 2020, תנו לכלי האוטומציה לעשות חלק מהעבודה בשבילכם.

לקורס שיווק דיגיטלי עם קורס SEO והתחייבות לעבודה לחץ >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה