עולם קידום האתרים מוכר לנו כבר קרוב ל-20 שנה. לא מעט פעולות שהיינו מבצעים בעבר כבר לא נעז לעשות היום. מקדמי אתרים בעידן המודרני צריכים להתאים את עצמם למציאות העכשווית ולהבין כי הצד המבצע צריך להתנהג אחרת מפני שהגולשים פחות סלחניים מבעבר.

האם זה אומר שכל מה שהכרנו השתנה? ממש לא. סדרי עדיפויות השתנו, שחקנים חדשים נכנסו למשחק וכמובן איך לא - גם גוגל עבר מתיחת פנים משמעותית. חוויית משתמש, לוקאליות, ביטויי מפתח, הנעות לפעולה, מובייל ועוד! במאמר הבא יסביר עוזי שבת, מנכ"ל Digital Solutions, את השינויים שעבר עולם ה-SEO ואיך נהוג לבצע קידום אתרים באינטרנט בימינו.

דגש על חוויית משתמש והתנהגות גולשים

נתחיל בשינוי המרכזי, זה שבולט לכולנו לעין ברוב האתרים בהם אנו גולשים. בעבר, התרגלנו לראות את אותן תבניות עיצוב, אותו מבנה של אתרים, עם תפריטים בנאליים ואותו סדר של אלמנטים. היום? הסיפור הוא לגמרי אחר. הטכנולוגיה מאפשרת לבצע באתרים דברים שלא חלמנו עליהם. ניקח לדוגמא את מערכת Elementor הישראלית, תוסף וורדפרס לעיצוב ובנייה של עמודים באתר. המערכת המהפכנית (שקיבלה גם שם של כבוד ברחבי העולם) הופכת יחסית בקלות כל אדם לבונה אתרים, מעצב ומתכנת - All In One.

בשנים האחרונות אנו רואים דגש הרבה יותר משמעותי על המעטפת של האתר: הפיצ'רים השונים, הפונקציונליות, צבעים, פופאפים ועוד. לא מספיק שהתוכן שאנו מספקים צריך להיות איכותי, היום הגולשים כבר מצפים למעטפת מושלמת, לאפקטים מסביב שישלימו לנו את התמונה המלאה, ישמרו עלינו מרוכזים ויסייעו לנו לקרוא את התוכן בעמודים.

פעולות צפויות Out, חדשנות In

עמוד ראשי, אודות, צור קשר… נו, מה הלאה? היום אנחנו פוגשים ביום יום אתרים שהם הרבה מעבר. זה יכול להיות וובינרים שמוטמעים באתר, ראיונות, פודקאסטים, חדשות, סקרים, מאמרי אורחים ועוד ועוד. הכל במטרה לצאת מהקופסא, להיות מעניינים יותר עבור הגולשים שלנו, בתקווה שנצליח להפוך אותם מגולשים ייחודיים לגולשים חוזרים שיחזרו ויצרכו את התוכן שלנו על בסיס קבוע.

אנחנו רואים היום הרבה יותר אלמנטים, תוספים מתקדמים (במידה ומדובר בוורדפרס, שזה רוב הסיכויים) ובכלל הכל מגוון יותר. קשה להמציא היום את הגלגל מחדש, אפשר לקחת רעיונות ממתחרים ישירים או עקיפים אבל עדיין צריך את הטאץ' האישי שמאפיין אותנו.

עם כל הכבוד לפעולות הטכניות כמו שילוב מילת המפתח במקומות הנכונים, הגדרת תגיות מטא וכו', כדי להגיע רחוק (יותר נכון קרוב) בתוצאות החיפוש, נצטרך חדשנות ולהבין שקידום נועד לגולש ולא לגוגל. "אם הגולשים שלך יאהבו אותך, גוגל מיד ידע זאת".

הפרמטרים לקידום אורגני בעידן המודרני

ביטויי מפתח פחות שגרתיים

כן, אפילו בבחירת מילות מפתח חייבים לגוון ולצאת מהקופסא. תמהיל ביטויי מפתח בקמפיינים של קידום אתרים צריך לכלול ביטויים כלליים, לוקאליים (בצירוף של עיר או אזור), זנב ארוך וגם כאלה שמתקשרים לעסק בעקיפין. חשוב לזכור כי גם אם נתקדם בתוצאות החיפוש תחת ביטויים שלא מגדילים לנו את ההכנסה באופן ישיר, כמו שירות למשל, עדיין נוכל להשתמש בהם לצורך הגדלת הטראפיק לאתר, מה שיתרום לקידום כל העמודים השייכים לאתר, מה שנקרא - סביבת הדומיין.

באמצעות שימוש במסך "ביצועים" של הכלי Google Search Console נוכל לקבל רעיונות חדשים למילות מפתח שימושיות. מומלץ לבצע מחקר מתחרים, לראות מה עובד להם יותר ומה פחות, ככה נדע אילו ביטויים מומלצים מבחינתנו ולאיזה פחות כדאי שנתקרב מטעמי תחרות.

שימוש נרחב יותר ברשתות חברתיות

שמעתם נכון, יותר ויותר מקדמי אתרים מבינים את הכוח האמיתי של רשתות חברתיות ואת ההשפעה שלהן על דירוגים בתוצאות החיפוש. אז, איך בדיוק משפיעים עמודי פייסבוק ואינסטגרם שמתוחזקים היטב? קודם כל הם צוברים קהל עוקבים, אותו ניתן לנתב לאתר להגדלת הטראפיק. דבר שני, ככל שפרופיל יהיה חזק יותר (תכף נפרט על כך) כך גם הקישור והחיבור שלו לאתר יהפוך למשמעותי יותר והוא יוכל לתמוך בו מבחוץ, Off-Site טהור.

איך הופכים פרופיל לחזק יותר? קודם כל חשוב להבין כי ישנם לא מעט הבדלים בין פלטפורמות ורשתות חברתיות. באופן כללי, אלו הם הדברים שמשפיעים על חוזק של עמוד עסקי: שם המשתמש, כמות עוקבים, כמות ביקורות / המלצות, מספר פוסטים לאורך זמן, וותק העמוד, מיתוג הפרטים שלו ועוד.

קידום אורגני מודרני

יותר מודעות ל-NAP וקידום לוקאלי

עדכון יונה (Pigeon) שיצא בשנת 2015, ניפץ את אשליית המונופולים בתחום ה-SEO, שחשבו שימשיכו לשלוט על ביטויים בתוצאות החיפוש ולהופיע במגוון מיקומים גיאוגרפיים. השינוי באלגוריתם גרם למקדמים לחשב מסלול מחדש, לחזק את נושא הלוקאליות וגם לשלב מספר ביטויים מקומיים, כלומר ביטוי המשלב בתוכו עיר או אזור. למשל: עורך דין בירושלים.

איך מחזקים את הלוקאליות אתם בטח תוהים. הדבר הראשון שהוא גם הכי משפיע הוא ללא ספק גוגל לעסקים (Google My Business), הפלטפורמה המרכזית של גוגל להצגת תוצאות רלוונטיות עבור כל גולש בהתאם למיקומו. יש לחבר את הפרופיל לאתר, למלא את כל הפרטים הנדרשים למיתוג מלא ולהתחיל לתחזק את הפלטפורמה: פרסום פוסטים ועדכונים, העלאת תמונות ובקשה מגולשים ולקוחות להמליץ עליכם.

דבר נוסף המשפיע על הלוקאליות נקרא NAP - Name, Address & Phone, פרטי יצירת הקשר של העסק. ככל שתקפידו לשלב את הפרטים הרלוונטיים בנכסים שלכם: אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות, פלטפורמות, פורומים וכו' כך יוכל להבין מנוע החיפוש באיזה אזור אתם צריכים להיות מוצגים לגולשים, אם בירושלים או בתל אביב, אם בצפון או בדרום.

נקודות לשיפור ושימור

לא, אני לא מדבר רק על כלים של גוגל. אז נכון, יש לנו את הכלים המסורתיים שמלווים אותנו כבר שנים רבות: Google Analytics, Search Console, Tag Manager. שלא תטעו, משתמשים בהם עד היום, אך נוספו להם כלים מרשימים למדי שמספקים הצצה אפילו עמוקה יותר לתהליך הניתוח של התנהגות גולשים.

אני מדבר על כלים אקסטרה למעקב, ניתוח ומדידה של גולשים באתרים. Hotjar הוא אחד מאותם כלים טובים ומוכרים המאפשרים צפייה במפות חום של אינטראקציות העמודים עם הגולשים, הקלטה של גלישות(!), מעקב אחר זרימת משתמשים באתר, מילוי שדות ועוד. שובר שוויון של ממש בכל הנוגע לניתוח התנהגות גולשים.

אם פעם הסתפקנו במעבר על הסטטיסטיקות שמוצגות בגוגל אנליטיקס היום אנחנו מחפשים קצת מעבר. רוצים לדעת בדיוק מהי הפעולה שבוצעה באתר, כמה, מתי ואיך. התחרות נהייתה קשה יותר ונושא התנהגות הגולשים חילחל לכולנו, מתוך הבנה שאם נילחם על הגולש הבודד, האינטראקציה שלנו איתו תשקף את מערכת היחסים עם שאר הגולשים, באופן מדגמי כמובן.

מגוון אפשרויות להנעה לפעולה

עם כל הכבוד ל-SEO, חובה עלינו לזכור מהי המטרה המרכזית של האתר, שלשמה אנו מעוניינים להשיג תנועה רבה באמצעות קידום אתרים. בדרך כלל מדובר במכירה אונליין או באיסוף פרטי גולשים שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים (לידים). אז נכון, עדיין קיימת אופציית הטופס צור קשר שמונח בעמוד ייעודי לכך ובתחתית האתר במינימום. ובכל זאת, היום יש לנו צ'אט בוטים, כפתורי שיחה ב-Whatsapp, אפשרות להפנייה אוטומטית לחייגן הטלפון, לשליחת מייל ואפילו לניווט לבית העסק באמצעות Waze!

בכלל, התקשורת הדו כיוונית בין מנהלי אתרים לבין הגולשים השתפרה פלאים, מדובר בהתקדמות משמעותית בשביל מקדמי האתרים. עם הכלים והפיצ'רים של היום קל יותר להבין מה חסר לגולשים שלנו בכדי להגיע להמרה, מה הם צריכים, מה הם אוהבים יותר ומה פחות.

מובייל בקידמת הבמה

בתחילת העשור הקודם, נכנסו מכשירי המובייל המתקדמים לעולמנו. 5 שנים לאחר מכן, יצא עדכון של גוגל שממליץ בחום על התאמה מלאה של אתרים למגוון מכשירי מובייל (רספונסיביות). היום, כבר מדובר בהרבה יותר מהמלצה. בגוגל מדברים כבר מספר שנים על שחרור עדכון גרסה לאלגוריתם שיחליף את אופן הדירוג בתוצאות החיפוש כך שלתצוגה ולביצועים של האתר במובייל יהיו משקל כבד יותר.

לעדכון שעתיד להכנס בתחילת 2021 קוראים "Mobile First Indexing" ומטרתו להפוך את היוצרות ולמקם את המובייל בחשיבות העליונה. כמובן שהדברים לא נעשים על דעתם של מומחי גוגל בלבד, מדובר במגמה ברורה ובתחומים רבים היום ניתן לראות כי מובייל מהווה יותר מ-70% מסך הכניסות לאתר שלהם. מספיק משמעותי בשביל גוגל.

לסיכום

קידום אתרים של היום מאלץ אותנו לפתוח את הראש, להתעסק פחות בפעולות הטכניות בתוך האתר ולבדוק מה קורה בחוץ. שימו דגש על גיוון, על חוויית משתמשת שנחשבת לאחד הפרמטרים החשובים בעולם ה-SEO וקחו בחשבון שמובייל הוא כבר עכשיו המכשיר המוביל בעולם לכניסות באינטרנט, לשם העולם הולך.

מתעניינים בקורס שיווק דיגיטלי? לחצו כאן לכל הפרטים >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה