קידום אתרים בגוגל הוא תחום דינאמי שעבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. האלגוריתם של גוגל סורק אתרים ברשת ומדרג אותם על פי שורה ארוכה של פרמטרים, כדי להגיש לגולשים רשימה מדויקת ורלוונטית ככל האפשר לצרכיהם. האלגוריתם הזה משתנה באופן תמידי, למשל בזכות התפתחויות טכנולוגיות או שינויים בהתנהגות קהל הגולשים, ויחד איתו משתנה גם תחום קידום האתרים.

אמנם בדרך כלל אין בתחום זה הרבה מהפכים גדולים שממציאים את הגלגל מחדש, אבל כן יש לעיתים אפשרות לראות טכניקות שהיו יעילות בעבר ומאבדות מיעילותן, או שיטות חדשות שמנסות להדביק את הקצב של מנועי החיפוש בדרכים שלא היו מוכרות עד כה.

אז איך עושים קידום אתרים בגוגל בשנת 2019? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר:

1. מחקר מילות מפתח
גם בשנת 2019, כאשר שאילתות חיפוש מתבצעות יותר ויותר באופן קולי ולא רק בהקלדת טקסט, הבסיס של אלגוריתם החיפוש עדיין מתבצע בשיטה דומה לזו שהייתה נהוגה בעבר: מילות המפתח מרמזות על כוונת המשתמש, וגוגל רוצה לתת לו את המענה הרצוי, כך שידיעה מראש של אותן מילות מפתח עשויה לסייע לאתרים להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

2. ריגול אחר המתחרים
חשוב מאוד לדעת מה המתחרים עושים מבחינת קידום אתרים, אבל לשם כך לא מספיק לקרוא את הבלוג באתר שלהם או לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות. אפשר לעשות שימוש בכלי קידום אתרים, חינמיים או בתשלום, שבתוך שניות ספורות יגלו פרטים אודות מילות המפתח בהן נעשה שימוש באתר המתחרה, מיקומו בתוצאות החיפוש ועוד.

הידע שנצבר אודות פעילות המתחרים עשוי להיות בעל משמעות רבה בקביעת אסטרטגיית קידום אתרים שתוביל לעקיפתם במירוץ (למשל לבצע את מה שהם עושים אבל בצורה טובה יותר) או לכיוונים חדשים ומפתיעים (למשל להבין לאיזה פלח שוק הם לא פונים – ולפנות אליו).

3. התאמת האתר לאלגוריתם
קידום אתרים און-פייג' (On-Page SEO) פירושו אופטימיזציה של האתר על מנת לשפר את מיקומו בתוצאות החיפוש מבחינת קידום אורגני. תחת הכותרת הזו ניתן לציין אלמנטים שכדאי להקדיש להם מחשבה מעמיקה, כמו כותרות העמודים, תיאורי מטא, שימוש בסוגי כותרות, שילוב מילות מפתח מתאימות בתוכן, בחירה אופטימלית של כתובת ה-URL של האתר ועוד.

4. ערך אמיתי לגולשים
המטרה המוצהרת של מייסדי גוגל, כפי שהצהירו בעת השקת מנוע החיפוש ב-1998, הייתה לארגן את כל המידע שיש בעולם באופן שכל אדם יוכל להגיע אליו ולעשות בו שימוש. אותו "שימוש" הוא המפתח שעשוי להוביל בעל אתר הן אל הגולשים והן אל המקומות הגבוהים של תוצאות החיפוש.

הרעיון פשוט: גולשים מחפשים דבר מה בגוגל משום שהם צריכים משהו. מענה לשאלה, פתרון לבעיה, מידע אודות מוצר וכן הלאה. אין להם רצון לבזבז את זמנם על אתרים שאינם עונים על הצורך שלהם – וזו הסיבה בעטיה הגולשים – ומכאן עם גוגל – יידעו להעריך תוכן איכותי, בעל ערך ושימושי. ככל שהתוכן באתר יהיה יותר מעניין, כתוב היטב, עם ערך מוסף וכזה שבאמת נותן מענה, כך סיכוייו של אותו אתר להתברג גבוה בתוצאות החיפוש משתפרים.

5. בניית קישורים חיצוניים ופנימיים
גוגל נוטה לחשוב שככל שיותר אֳתרים ברשת מקשרים לאתר ספציפי אחד, סביר להניח שבאותו אתר יש ערך רב ולכן כדאי לדרג אותו גבוה יותר. ככל שהאתרים המקשרים אליו יהיו מובילים בתחומים, אמינים ובעלי ערך בפני עצמם – כן ייטב. לכן כדאי ליצור קשרים עם אתרים דומים או משלימים באותו ענף, לכתוב פוסטים אורחים בבלוגים, לנהל נוכחות מקוונת ברשת וליצור רשת ענפה של קישורים שיובילו מאתרים אחרים אל האתר.

לקישורים הפנימיים יש השפעה שונה על האלגוריתם: הם, שמקשרים בין עמודים בתוך האתר, משפרים את יכולת הניווט של גולשים ומקלים על גוגל להבין ולפרש את מבנה האתר. בנוסף, ככל שגולש מדלג בין יותר עמודים באתר בזכות הקישורים הפנימיים, כך הוא מבלה יותר זמן באתר וגם לכך יש השפעה חיובית על דירוגו בגוגל.

סיכום
כאמור, קידום אתרים בגוגל הוא תחום דינאמי ומשתנה, אולם הרשימה שלעיל כוללת את הפעולות שעדיין, גם בשנת 2019, מהוות את הבסיס שלו. יישום נבון של הטיפים הללו יאפשר לכל בעל אתר להתחיל את קידום האתר שלו בגוגל מנקודת התחלה טובה יותר.

לסילבוס המלא של קורס שיווק באינטרנט לחץ כאן

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה