כולם יודעים שמילים הן בעלות משמעויות רבות. בעידן המודרני ידע בכתיבה שיווקית באינטרנט הוא כלי פרסומי שיכול לעזור לשווק בערוץ התקשורת הנרחב ביותר, האינטרנט. מטרת הכתיבה השיווקית היא למשוך קהל יעד רלוונטי באמצעות סגנון, טקסט ומסרים שאותם רוצה המשווק להעביר לצרכן. שיווק באינטרנט כרוך בכתיבה רבה בפורומים, בלוגים, כתיבת תכנים לאתר ופוסטים ברשתות החברתיות.

עולם האינטרנט הוא תחרותי מאוד, ההיצע הוא עצום וכל לקוח יכול לעבור לאתר המתחרה באמצעות קליק על העכבר. כדי למשוך קהל יעד רלוונטי ולהפוך אותו ללקוח קבוע יש צורך בשימוש בשפה ומילים נכונות וגישה שיווקית שפונה לליבו של הצרכן.

לימודי כתיבה שיווקית - למה זה חשוב?

התוכן הוא המלך, אומרים מומחים לבניית וקידום אתרים, בלעדיו אי אפשר לקדם שום אתר ולהביא לגידול בכמות הגולשים שנחשפים אליו. זו הסיבה שהתחום של כתיבה באינטרנט הוא נרחב וגדול כל כך, וחברות דואגות להעסיק כותבי תוכן פנימיים וכן עובדות עם כותבי תוכן חיצוניים שמספקים להם מאמרים על בסיס קבוע. לימודי כתיבה שיווקית תעזור לכם להיות כותבים ואנשי קידום ושיווק טובים יותר. כתיבה שיווקית כאמור היא חלק מכריע בתהליך השיווק, וזאת גם לומדים במסגרת קורס קידום אתרים של HackerU. 

את התוכן באינטרנט ניתן לחלק ל-3 קבוצות, בקבוצה הראשונה נמצא תוכן אינפורמטיבי, תוכן שאמור לספק מידע ממשי על התחום בו מתעסק האתר, מידע שמשרת את הגולש. קבוצה זו של תכנים עברה שינוי מהותי בשנים האחרונות, בעקבות דרישות שונות של גוגל מבעלי אתרים, להכניס תכנים משמעותיים ובעלי חשיבות לגולשים. כיום אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר תוכן אינפורמטיבי אמיתי באתרים מאשר בעבר. תוכן שמציג עלויות, מסלולים, דגמים, וכדומה.

בקבוצה השנייה נמצא תוכן שירות, זה התוכן מיועד לתת מידע אודות שירות האתר והחברה, תוכן זה כולל עמודי אודות, תנאים כלליים באתר ותכנים בעמודים אחרים באתר. תוכן זה כמעט ולא מתעדכן ולרוב נכתב רק פעם אחת.

הקבוצה השלישית היא הקבוצה הגדולה ביותר של תכנים והיא מתייחסת לתוכן שיווקי. כאן מדובר על מאמרים שאמורים לעזור לאתר למכור את המוצרים והשירותים שהוא מספק. בעלי אתרים ומקדמי אתרים, משתמשים בתכנים מסוג זה הן להטעמת תכנים באתר והן להטמעת תכנים באתרי מאמרים שעוזרים לקדם את האתר באמצעות קישורים והפניות חיצוניות. כתיבה שיווקית מהווה את הגרעין של תכנים באינטרנט כיום. 

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על כתיבה שיווקית

תוכן שיווקי הפך עם השנים, לא רק באינטרנט גם בעיתונות המודפסת, לתחום הבולט ביותר בעולם התוכן. תוכן שיווקי כולל, מצד אחד מידע אינפורמטיבי על מוצרים ושירותי ומצד שני, הוא כולל קופירייטינג שמטרתו למכור את המוצר או את השירות. תוכן זה כולל מצד אחד נתונים אמיתיים, שרירים וקיימים ומצד שני סלוגנים וסיסמאות, סופרלטיבים ומחמאות ייחודיות. כך הגולש משתכנע לרכוש את מה שמוצע לו. לכן, מי שהעברת מסרים חשובה לו, מוטב כי יחשוב על לימודי כתיבה שיווקית.

כיום בתוך תוכן שיווקי נהוג לשלב אלמנטים שונים שאמורים למשוך את הגולש, למשל סרטונים, תמונות, סקרים, וכן לאורך כל המאמר, יופנה הגולש להשאיר פרטים בשביל לקנות את המוצר או את השירות און ליין או באמצעות רכישה טלפונית.

למעשה המטרה של כתיבה שיווקית היא, להניע את הגולש לפעולה, כלומר בניגוד למאמר אינפורמטיבי בו אנחנו רוצים שהגולש יקבל רק מידע, כאן אנחנו רוצים שהוא יבצע פעולת קנייה. עם זה באופן ישיר ועם זה ישאיר פרטים (יהפוך לליד) ואנחנו נדאג ליצור איתו קשר בשביל למכור לו.

כיצד אנחנו בונים כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית באינטרנט נבנית על פי מספר דגשים:

ראשית, אנחנו בונים את המאמר על פי מילות קידום אותן הגולשים מחפשים הכי הרבה באינטרנט. זה יעזור לנו להביא את המאמר לחשיפה גדולה יותר וגם לקשר אותו לעמודים אליהם אנחנו רוצים שהגולש יופנה.

שנית, מאמר של כתיבה שיווקית כולל בתוכו מידע אמיתי, אינפורמטיבי לצד מידע שיווקי, כאלה שיפנו את הגולש לבצע רכישה מהירה, בלי התמהמהות.

שלוש, מאמרים של כתיבה שיווקית הינם מאמרים מתומצתים, לרוב הם לא יעלו על 450-500 מילה, מתוך הנחה שרוב הגולשים לא מעוניינים לקרוא מאמרים ארוכים יותר מזה.

ארבע, הכתיבה צריכה להיות ברמה גבוהה, עם עברית תקנית ועל פי כל כללי התחביר. 

מהו קופירייטינג - כתיבה שיווקית?

קופירייטינג הוא תהליך של כתיבת חומרים לקידום מכירות ופרסום. האינטרנט מציע גירויים רבים לגולש ובכדי לסייע לו ולהציע את המוצר שלך יש למקד אותו באמצעות כתיבה נכונה. קופירייטינג מסייע לגולש בתהליך הבחירה, מסר ברור, אטרקטיבי וקצר ימשוך את תשומת ליבו ויניע אותו לפעולה.

מטרה הראשונה של בעל אתר הוא שהלקוח יגלוש אליו, כאשר המטרה השניה שהגולש ישאר באתר, יתעניין, יספוג מידע ויבצע פעולות שהמפרסם הגדיר אותם כיעדים. ככל שהתוכן יהיה כתוב נכון ומתאים לגולשים, רמת העניין תהיה גבוהה יותר ובסופו של דבר יושגו המטרות של בעל האתר. קופירייטינג משחק תפקיד חשוב בעולם הפרסום וכמו כל פרסומת גם פה תהליך פילוח השוק הוא חשוב והכרחי.

קורס כתיבה שיווקית – המילה האחרונה בתחום

מאחר וכתיבה שיווקית הינה חלק בלתי נפרד מקידום אתרים ומעבודה שוטפת של אתרי אינטרנט, הרי שלא מעט קורסים של כתיבה שיווקית וקופירייטינג נפתחו במהלך השנים האחרונות.

קורסים אלו כוללים הבנה של התנהגות צרכנים וכיצד מושכים אותם לקנות באמצעות מלל, יכולת לאפיין שווקים ולזהות מתחרים, ניתוח מוצרים ושירותים, יכולת לזהות ולבנות מסרים, בניית קמפיינים, וכן יכולת שליטה של כתיבה במדיה דיגיטלית ובפלטפורמות שיווקיות שונות.

קורס כתיבה שיווקית מתאים הן למי שמעוניין לעבוד בתור כותב תוכן שיווקי באתרי אינטרנט, והן למי שמעוניין לעבוד בתחום במסגרת משרדי יחסי ציבורי, חברות פרסום ובעיתונות הכתובה.

יתרונות קורס כתיבה שיווקית

בקורס נלמד איך לכתוב בצורה שיווקית על כל רבדיה, פנייה לקהל היעד של המוצר, בחירת ערוץ רלוונטי לפרסום, הכרת המתחרים בשוק, יצירתיות, הצגת החזון והמטרות של החברה, דגשים להעברת מסרים והיקף הטקסט. התלמידים יבצעו התנסות מעשית נרחבת בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות. באמצעות כל הכלים הללו מבקרים באתר שלכם יהפכו ללקוחות. פרק זה של הקורס נועד לשפר את התוכן השיווקי של בעלי אתרים, חברות וארגונים המפרסמים ברשת.נלמד את סוגי הכתיבה הקיימים ובאמצעות חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ניצור תוכן מגרה שפונה לליבם של הגולשים ברשת.

ישנו קשר ישיר בין תהליך אפיון של חווית משתמש לכתיבה שיווקית שפונה לליבו של הצרכן. היכנסו לקרוא על ההבדל בין חווית משתמש (ux) לאפיון הממשק (ui).

לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:

לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא

קורסים מתאימים

קורס עיצוב גרפי -לימודי גרפיקה, ארט וקןפירייטינג

התקשרו עכשיו לקבלת פירוט - או צרו איתנו קשר בטופס בצד שמאל ונציג יחזור אליכם בהקדם.

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה