בלוג
קידום אתרים

דגשים חשובים לקידום אורגני בשנת 2021

עודכן בתאריך:5 ינואר 2022


בדיוק כפי שעשתה בשנים האחרונות, גם בשנת 2021 תבחר גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, לשים דגש על הערך שמייצר מנוע החיפוש עבור הגולשים. לגוגל יש אינטרס להשאיר את הגולשים בפלטפורמה שלה לאורך זמן רב יותר, ולכן היא משקיעה משאבים רבים כדי לדרג אתרים שמייצרים מענה איכותי יותר עבור הגולשים.

בשנת 2021 צפוי תחום הקידום האורגני להיות מושפע ממספר עולמות תוכן רלוונטיים. זאת הסיבה, שבקהילת מקדמי האתרים מתכוונים אנשי המקצוע לייחס חשיבות גדולה למספר דגשים. דניאל זריהן העוסק בתחום של קידום אתרים מעל עשור, מביא סקירה של כמה מגמות בולטות שהולכות להתחזק השנה.

דגש מספר 1: Core Web Vitals

בשנת 2021 תשים גוגל דגש מיוחד על קבוצת מדדים שמטרתה לנטר את איכות חווית הגלישה של המשתמש באתר. קבוצת המדדים הזאת, תחת השם Core Web Vitals, מכילה, בין היתר שלושה מדדים עיקריים: מדד ה - LCP - שמטרתו למדוד את משך הזמן עד לטעינה האובייקט הגדול ביותר הממוקם בעמוד אינטרנט נתון, מדד ה - FID שמטרתו למדוד את פרק הזמן שעובר מרגע טעינת העמוד ועד שמתאפשרת אינטראקטיביות של המשתמשים עם העמוד, ומדד ה - CLS שמטרתו להעריך את איכות יציבות התצוגה על מסך הגולש לאחר הטעינה הראשוני של האובייקטים למסך.

היערכות נכונה לעידן בו תעשה גוגל שימוש מלא במדדים האלו צריכה לכלול שימוש בתמונות איכותיות אך קלות משקל, צמצום סקריפטים באתר ותעדוף נכון שלהם על מנת לספק אינטראטיביות לגולש כמה שיותר מהר, הקצאת איזורי תוכן דינאמיים שיאפשרו התאמת התצוגה למסך בו עושה הגולש שימוש ועוד.

דגש מספר 2: E-A-T

ראשי התיבות E-A-T מייצגים את המושגים Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness - מומחיות, סמכותיות ומהימנות - מושגים שהם חלק בלתי נפרד מן הדרך שבה גוגל מנתחת אתרים ומדרגת את תוצאות החיפוש.

מנוע החיפוש של גוגל מוכוון להנגיש לגולשים תוצאות שהן תוצאות שמייצגות אתרים שנחשבים למהימנים בתחומם, בעלי המומחיות הנדרשת על מנת לעמוד מאחורי התכנים באתר, ושהם ברי סמכות בתחום. ישנן אוסף של אינדיקציות בהקשר הזה שבעלי אתרים מטמיעים באתר על מנת לשפר את המדדים האלו: דף אודות איכותי שמציג את הפרסונות שעומדות מאחורי האתר, קישורים לעמודי ביוגרפיה של כותבי התוכן באתר, עיצוב שמקנה לאתר סמכות בנישה שבה הוא פועל, אפשרויות ליצירת קשר עם המפעילים של האתר, דף המפרט את תנאי השימוש באתר, קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים המפנים אל האתר ועוד ועוד.

אל המושגים הקשורים במומחיות, סמכותיות ומהימנות, שיקבלו חיזוק משמעותי בשנת 2021, מצטרף המושג YMYL - ראשי התיבות של Your Money or Your Life. באמצעות המושג הזה מנסים מנועי החיפוש לייחס חשיבות גדולה במיוחד לאתרים שעוסקים בנושאים היכולים להשפיע על חיי אדם או נכסים פיננסיים משמעותיים שלו.

לצורך כך, עושה מנוע החיפוש של גוגל שימוש מוגבר במדדי ה - E-A-T על מנת לבחון באתרים הספציפיים האלו לא רק את איכות התוכן המוטמע באתר, אלא גם את הסמכות של יוצרי התוכן לעמוד מאחורי התוכן שיצרו, את ההסמכה שלהם, ההכשרה שעברו ואת התואר שלהם בנישה הספציפית.

דגש מספר 3: כוונת החיפוש של המשתמש

בשנת 2021 תשים גוגל דגש מיוחד על כוונת החיפוש של המשתמש. באמצעות עדכון חדש לאלגוריתם הדירוג שלה שכבר נכנס לפעולה ומשפיע על כ 7% מתוצאות החיפוש, מתכוונת גוגל להחזיר לגולש את תוצאות החיפוש האיכותיות ביותר, שנותנות את המענה הטוב ביותר לגולש גם אם אלו לא הוטמעו בעמודי אינטרנט שעוסקים בנושא במישרין. לעדכון החדש הזה קוראים בשם אינדוקס מקטעים, ולמעשה הוא מהווה שינוי בדרך שבה גוגל בוחרת לדרג מידע שבחרה לאנדקס. למעשה, גוגל משפרת את היכולת שלה להבין את איכות המענה של פסקאות תוכן מסוימות באמצעות ירידה לרמה גרנולרית מפורטת יותר של תוכן.

בתוך כך, גוגל עושה שימוש במנועי בינה מלאכותית ושיטות למידת מכונה, על מנת להעריך מה הייתה כוונת החיפוש של משתמשים שמבצעים חיפושים שלא בוצעו לפני כן במנוע החיפוש. זאת ועוד, במקרים בהם גוגל חושבת הצליחה לאתר מידע שעונה באופן ישיר ובצורה איכותית לגולש, היא יכולה לבחור להציג לגולש את התוצאות האלו באמצעות תצוגה של תוצאות עשירות במנוע החיפוש, ולמנוע מן הגולש את הצורך לבקר באתרי אינטרנט שונים המקושרים מדפי תוצאות החיפוש.

דגש מספר 4: חיפוש קולי

בעידן שבו יותר ויותר חיפושים מבוצעים באמצעות מכשירי המובייל השונים, רק טבעי הדבר שילך ויגבר השימוש בחיפוש קולי. מאחר שמרבית הטלפונים הסלולריים מכילים מיקרופון מובנה, הופכים החיפושים הקוליים לפשוטים מאי פעם.

בעלי אתרים שירצו להגביר את הנוכחות שלהם במנועי החיפוש השונים יצטרכו להתאים את עמודי האתרים שלהם לביצוע חיפושים קוליים. מה זה אומר בפועל? בעיקר אופטימיזציה של עמודי האתר לביטויי חיפוש שמאפיינים שה מדוברת ולא כתובה, התמקדות בביטוי זנב ארוך, וכן מיקוד בעמודי שיכולים להציג תוצאות פשוטות, קלות לעיכול בזמן תנועה, ואשר יכולות להתממשק עם עוזרות אישיות המוטמעות בטלפונים סלולריים.

דגש מספר 5: סרטונים

עם התקדמות התשתיות הטכנולוגיות שעומדות לרשות חברות הסלולר השונות, והגברת השימוש בטכנולוגיות של רשתות אלחוטיות מהירות, עלתה בהתאמה גם הצריכה של תוכן מבוסס וידאו ולאחר מכן גם קידום סרטונים בהתאם.

לתוכן מבוסס וידאו לא מעט יתרונות משמעותיים: הוא מגביר את מעורבות הגולשים באתר, מספק ערך מוסף אמיתי לגולשים, מצליח לפשט הסברים ארוכים אשר מובאים בצורה כתובה, מגדיל את משך השהיה של הגולשים באתר ועוד.

יתרה מכך, כוונת החיפוש של המשתמשים משתנה גם היא. יותר ויותר משתמשים שמחפשים מדריכים בנושאים שונים מצפים לקבל באמצעות דפי תוצאות החיפוש קישורים לסרטונים איכותיים ותמציתיים שיוכלו לשמש אותם. זאת הסיבה, שכדאי יהיה להיערך להקים ערוץ וידאו לעסק, ולבצע אופטימיזציה שלו לדפי תוצאות החיפוש.


לעמוד קורס שיווק דיגיטלי וקידום אתרים המלא - גם באונליין!



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס