בדיוק כפי שעשתה בשנים האחרונות, גם בשנת 2021 תבחר גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, לשים דגש על הערך שמייצר מנוע החיפוש עבור הגולשים. לגוגל יש אינטרס להשאיר את הגולשים בפלטפורמה שלה לאורך זמן רב יותר, ולכן היא משקיעה משאבים רבים כדי לדרג אתרים שמייצרים מענה איכותי יותר עבור הגולשים.

בשנת 2021 צפוי תחום הקידום האורגני להיות מושפע ממספר עולמות תוכן רלוונטיים. זאת הסיבה, שבקהילת מקדמי האתרים מתכוונים אנשי המקצוע לייחס חשיבות גדולה למספר דגשים. דניאל זריהן העוסק בתחום של קידום אתרים מעל עשור, מביא סקירה של כמה מגמות בולטות שהולכות להתחזק השנה.

דגש מספר 1: Core Web Vitals

בשנת 2021 תשים גוגל דגש מיוחד על קבוצת מדדים שמטרתה לנטר את איכות חווית הגלישה של המשתמש באתר. קבוצת המדדים הזאת, תחת השם Core Web Vitals, מכילה, בין היתר שלושה מדדים עיקריים: מדד ה - LCP - שמטרתו למדוד את משך הזמן עד לטעינה האובייקט הגדול ביותר הממוקם בעמוד אינטרנט נתון, מדד ה - FID שמטרתו למדוד את פרק הזמן שעובר מרגע טעינת העמוד ועד שמתאפשרת אינטראקטיביות של המשתמשים עם העמוד, ומדד ה - CLS שמטרתו להעריך את איכות יציבות התצוגה על מסך הגולש לאחר הטעינה הראשוני של האובייקטים למסך.

היערכות נכונה לעידן בו תעשה גוגל שימוש מלא במדדים האלו צריכה לכלול שימוש בתמונות איכותיות אך קלות משקל, צמצום סקריפטים באתר ותעדוף נכון שלהם על מנת לספק אינטראטיביות לגולש כמה שיותר מהר, הקצאת איזורי תוכן דינאמיים שיאפשרו התאמת התצוגה למסך בו עושה הגולש שימוש ועוד.

דגש מספר 2: E-A-T

ראשי התיבות E-A-T מייצגים את המושגים Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness - מומחיות, סמכותיות ומהימנות - מושגים שהם חלק בלתי נפרד מן הדרך שבה גוגל מנתחת אתרים ומדרגת את תוצאות החיפוש.

מנוע החיפוש של גוגל מוכוון להנגיש לגולשים תוצאות שהן תוצאות שמייצגות אתרים שנחשבים למהימנים בתחומם, בעלי המומחיות הנדרשת על מנת לעמוד מאחורי התכנים באתר, ושהם ברי סמכות בתחום. ישנן אוסף של אינדיקציות בהקשר הזה שבעלי אתרים מטמיעים באתר על מנת לשפר את המדדים האלו: דף אודות איכותי שמציג את הפרסונות שעומדות מאחורי האתר, קישורים לעמודי ביוגרפיה של כותבי התוכן באתר, עיצוב שמקנה לאתר סמכות בנישה שבה הוא פועל, אפשרויות ליצירת קשר עם המפעילים של האתר, דף המפרט את תנאי השימוש באתר, קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים המפנים אל האתר ועוד ועוד.

אל המושגים הקשורים במומחיות, סמכותיות ומהימנות, שיקבלו חיזוק משמעותי בשנת 2021, מצטרף המושג YMYL - ראשי התיבות של Your Money or Your Life. באמצעות המושג הזה מנסים מנועי החיפוש לייחס חשיבות גדולה במיוחד לאתרים שעוסקים בנושאים היכולים להשפיע על חיי אדם או נכסים פיננסיים משמעותיים שלו.

לצורך כך, עושה מנוע החיפוש של גוגל שימוש מוגבר במדדי ה - E-A-T על מנת לבחון באתרים הספציפיים האלו לא רק את איכות התוכן המוטמע באתר, אלא גם את הסמכות של יוצרי התוכן לעמוד מאחורי התוכן שיצרו, את ההסמכה שלהם, ההכשרה שעברו ואת התואר שלהם בנישה הספציפית.

דגש מספר 3: כוונת החיפוש של המשתמש

בשנת 2021 תשים גוגל דגש מיוחד על כוונת החיפוש של המשתמש. באמצעות עדכון חדש לאלגוריתם הדירוג שלה שכבר נכנס לפעולה ומשפיע על כ 7% מתוצאות החיפוש, מתכוונת גוגל להחזיר לגולש את תוצאות החיפוש האיכותיות ביותר, שנותנות את המענה הטוב ביותר לגולש גם אם אלו לא הוטמעו בעמודי אינטרנט שעוסקים בנושא במישרין. לעדכון החדש הזה קוראים בשם אינדוקס מקטעים, ולמעשה הוא מהווה שינוי בדרך שבה גוגל בוחרת לדרג מידע שבחרה לאנדקס. למעשה, גוגל משפרת את היכולת שלה להבין את איכות המענה של פסקאות תוכן מסוימות באמצעות ירידה לרמה גרנולרית מפורטת יותר של תוכן.

בתוך כך, גוגל עושה שימוש במנועי בינה מלאכותית ושיטות למידת מכונה, על מנת להעריך מה הייתה כוונת החיפוש של משתמשים שמבצעים חיפושים שלא בוצעו לפני כן במנוע החיפוש. זאת ועוד, במקרים בהם גוגל חושבת הצליחה לאתר מידע שעונה באופן ישיר ובצורה איכותית לגולש, היא יכולה לבחור להציג לגולש את התוצאות האלו באמצעות תצוגה של תוצאות עשירות במנוע החיפוש, ולמנוע מן הגולש את הצורך לבקר באתרי אינטרנט שונים המקושרים מדפי תוצאות החיפוש.

דגש מספר 4: חיפוש קולי

בעידן שבו יותר ויותר חיפושים מבוצעים באמצעות מכשירי המובייל השונים, רק טבעי הדבר שילך ויגבר השימוש בחיפוש קולי. מאחר שמרבית הטלפונים הסלולריים מכילים מיקרופון מובנה, הופכים החיפושים הקוליים לפשוטים מאי פעם.

בעלי אתרים שירצו להגביר את הנוכחות שלהם במנועי החיפוש השונים יצטרכו להתאים את עמודי האתרים שלהם לביצוע חיפושים קוליים. מה זה אומר בפועל? בעיקר אופטימיזציה של עמודי האתר לביטויי חיפוש שמאפיינים שה מדוברת ולא כתובה, התמקדות בביטוי זנב ארוך, וכן מיקוד בעמודי שיכולים להציג תוצאות פשוטות, קלות לעיכול בזמן תנועה, ואשר יכולות להתממשק עם עוזרות אישיות המוטמעות בטלפונים סלולריים.

דגש מספר 5: סרטונים

עם התקדמות התשתיות הטכנולוגיות שעומדות לרשות חברות הסלולר השונות, והגברת השימוש בטכנולוגיות של רשתות אלחוטיות מהירות, עלתה בהתאמה גם הצריכה של תוכן מבוסס וידאו ולאחר מכן גם קידום סרטונים בהתאם.

לתוכן מבוסס וידאו לא מעט יתרונות משמעותיים: הוא מגביר את מעורבות הגולשים באתר, מספק ערך מוסף אמיתי לגולשים, מצליח לפשט הסברים ארוכים אשר מובאים בצורה כתובה, מגדיל את משך השהיה של הגולשים באתר ועוד.

יתרה מכך, כוונת החיפוש של המשתמשים משתנה גם היא. יותר ויותר משתמשים שמחפשים מדריכים בנושאים שונים מצפים לקבל באמצעות דפי תוצאות החיפוש קישורים לסרטונים איכותיים ותמציתיים שיוכלו לשמש אותם. זאת הסיבה, שכדאי יהיה להיערך להקים ערוץ וידאו לעסק, ולבצע אופטימיזציה שלו לדפי תוצאות החיפוש.


לעמוד קורס שיווק דיגיטלי וקידום אתרים המלא - גם באונליין!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה