קידום אתרים הוא תורה שלמה, מרתקת ומאתגרת כאחד, ונראה כי אנשים רבים מעוניינים ללמוד את התחום כדי לקדם את האתר הפרטי שלהם או לעסוק בתחום ולקדם בגוגל אתרים של חברות ועסקים שונים.
קידום אתרים מכיל שני תחומים מרכזיים: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. מה שבטוח, שתי האופציות הללו הן אתגר לא פשוט עבור מקדמי אתרים, כל מקדם מעוניין להציב את האתר אותו הוא מקדם, בדף הראשון של גוגל בכמה שיותר ביטויים ומילות חיפוש רלוונטיים.

איך להיות מקדם אתרים טוב? בואו נעשה קצת סדר

מטרת קידום אתרים היא להביא את האתר של העסק לדף הראשון של גוגל, הרי אם האתר לא נמצא בדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל סביר להניח כי אף אחד לא ייכנס אליו באופן שאינו יזום, כלומר על ידי חיפוש חופשי.
מילות המפתח יכולות להיות מגוונות, גולש אחד יכול לחפש תחום בביטוי מסוים והגולש האחר באופן שונה. לדוגמא – חברה לקידום אתרים, גולשים יכולים לחפש בכמה אופציות: קידום אתרים, קידום האתר, פרסום בגוגל וכו'.

לכן, מקדם אתרים טוב יידע כיצד לבצע אופטימיזציה ומחקר מילות מפתח כדי למצוא כמה שיותר ביטויים רלוונטיים אותם מחפשים גולשים מדי יום במנוע החיפוש של גוגל. האתגר הוא למעשה להגיע לדף הראשון בגוגל עם כמה שיותר ביטויים, כיוון שכ- 95% מהגולשים יסתפקו בתוצאות המופיעות להם בדף הראשון, בעוד רק 5% יחפשו תוצאות נוספות בדף הראשון או השני.

ההבדל בין שני סוגי קידום האתרים - ממומן ואורגני

קידום אתרים ממומן (PPC)

קידום ממומן נקרא PPC, שהם ראשי התיבות של - Pay Per Click. קידום ממומן לומדים על ידי קורס PPC המאפשר להבין היטב כיצד לבצע אופטימיזציה נכונה ולמקסם את תקציב הפרסום של הלקוח.
השיטה עובדת כך: הלקוח מגדיר תקציב לטובת הקידום הממומן, כאשר לכל הקלקה יש עלות מסוימת הנקבעת על פי הפופולריות של המילה/הביטוי. לדוגמא – ביטוח רכב הוא ביטוי פופולרי ולכן הוא יעלה הרבה. מחירי ההקלקות נעים בין 0.20 אג' לעשרות שקלים. מקדם אתרים טוב יידע כיצד לבחור את המילים הנכונות ולנצל בצורה חכמה את התקציב של הלקוח.

קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרים אורגני נקרא בשמו המקצועי SEO שהם ראשי התיבות של- Search Engines Optimization. זירת הקידום האורגני היא תחרותית ודורשת עבודה קשה מצד המקדם כדי להגיע לתוצאות טובות, הרי כל חברה מעוניינת להופיע בדף הראשון ואפילו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, כדי שגולשים יקליקו על האתר שלהם וירכשו מוצרים או יתקשרו לקבל פרטים נוספים. התחרות הקשה דורשת ממקדם אתרים לבצע מגוון פעילויות טבעיות לצורך קידום האתר כגון: התאמת האתר למנוע החיפוש של גוגל, הזנת תכנים איכותיים עם מילות מפתח רלוונטיות, הוצאה והכנסה של קישורים רלוונטיים ואיכותיים בצורה מאוזנת ועוד מגוון פעילויות שיובילו את האתר למקום הראשון בכמה שיותר ביטויים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה