מאז שגוגל קיים ועסקים הבינו את החשיבות העצומה בהימצאות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, מתבצעת מלחמה עקובה מדם על מיקומים. על מנת לדחוף את האתר כלפי מעלה בתוצאות החיפוש, כאשר גולש מבצע חיפוש רלוונטי, יש לבצע פעולות של קידום האתר. ככה קם לו מקצוע חדש לפני קצת יותר מעשור, שהלך והשתכלל ככל שהזמן עבר, הוא קידום אתרים.

ההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני

את סוגי הקידומים של אתר ברשת ניתן לחלק לשניים – הקידום האורגני, SEO, והקידום הממומן, PPC. ההבדלים ביניהם גדולים ועל אף נקודות שמשיקות ביניהן, ההתייחסות כלפיהם שונה בתכלית.

קידום אתרים בגוגל ברמה אורגנית נמצא במגרש משחקים אחד ויחיד – תוצאות החיפוש הרגילות של גוגל. כאשר גולש מבצע חיפוש כלשהו הוא מקבל דפי תוצאות בהתאם למה שחיפש. כל התוצאות שאינן מודעות ממומנות המופיעות לרוב בחלק העליון ביותר והתחתון ביותר של המסך, הן המודעות האורגניות. לחיצה עליהן תפנה לכל אתר השייך לאותה תוצאה והלחיצה הזו היא בחינם.

קידום אתרים ממומן לעומת זאת נמצא בכמה מגרשי משחקים, אחד מהם דפי תוצאות החיפוש בגוגל, אך לא רק, אלא גם על גבי אתרי אינטרנט, בתוך מערכת ה- GMAIL ועוד.

בניגוד לתוצאות האורגניות שנובעות מההקשר של החיפוש של הגולש לדפים שנמצאים בתוך האתר, התוצאות הממומנות נוצרות באופן מלאכותי בתוך מערכת הפרסום של גוגל, הלא היא מערכת Google Adwords.

הקידום הממומן כשמו כן הוא, ממומן, וכל לחיצה של גולש על מודעה כזו תחייב את העסק המפרסם בתשלום כלשהו (שנקבע על פי מספר פרמטרים אותם מכירים המפרסמים ונלמדים בכל קורס PPC). התשלום נשלח לגוגל וכל הניהול של הפרסום הממומן בגוגל מתנהל על גבי מערכתGoogle Adwords. קורס לימודי אינטרנט ושיווק דיגיטלי. איכותי מקדיש פרק שלם ומרכזי מהלימודים ללימוד המערכת הזו, שכן היא המובילה והעיקרית כיום לקידום אתרים ממומן, והכי הרבה כסף מושקע בו בפרסום.

אמנם קיים נושא התשלום לקליק, אשר קיים בקידום הממומן ואינו קיים באורגני, אך היתרון בקידום הממומן הוא בנושא הנגישות והמיידיות. קידום אורגני הוא כל כולו מניפולציות שונות ומגוונות שיגרמו לגוגל להציג דווקא את האתר שלנו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של כל החיפושים הרלוונטיים לנו, שגולשים יבצעו. זו פעולה שיכולה לקחת גם כמה חודשים טובים עד שהיא מצליחה.

הקידום הממומן לעומת זאת הוא מיידי, מדיד ונגיש. ברגע שעולים עם קמפיין פרסומי במערכת אדוורדס, המודעות מתחילות להיות מוצגות. כמובן שיש אינספור משתנים שמשפיעים על המחיר לקליק (PPC = Pay Per Click), על המיקום וכן הלאה, משתנים שנלמדים במסגרת לימודי ניו מדיה. אך הכל מיידי ומדיד. תוך זמן קצר ניתן להבין מה עובד טוב יותר מה פחות, לשנות ולשפר.

לטווח הארוך הקידום האורגני יכול לעשות עבודה טובה מאוד, שכן מיקומים גבוהים בגוגל יכולים להישאר (או שלא, זה תלוי בגורמים שונים) גם ללא עבודות תחזוקה שוטפות. בקידום הממומן ברגע שמכבים קמפיין, המודעות שלו נעלמות כלא היו מהאוויר.

כמו בכל דבר, יש את השימושים של הקידום האורגני ואלו של הממומן, את ההשפעות של כל אחד, היתרונות והחסרונות של כל אחד. אך על דבר אחד אין עוררין והוא אינו ניתן לוויכוח – בעל עסק או אתר המעוניין להשיא את רווחיו ולהגדיל את לקוחותיו, מוכרח להשתמש בשני סוגי הקידום בו זמנית. בכדי ללמוד איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר, כדאי להירשם לקורס שיווק באינטרנט.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה