תשאלו כל מנהל אבטחת מידע, מה היא אפשרות האחסון הטובה ביותר לעסק ורוב הסיכויים שהוא יגיד לכם שכשמדובר במידע כל כך חשוב הדרך הטובה ביותר, היא אחסון בענן. אבטחת רשתות, היא חלק מאוד חשוב מהפעילות השוטפת החשובה ביותר של כל עסק. לכן, חשוב מאוד להחזיק במערכות חזקות שיכולות לשמור על המידע ולדאוג לאבטחתו.

בימינו, זה נראה כאילו הכל מאוחסן על ענן דיגיטלי. החל מה-iCloud של אפל שמאחסן שירים ותמונות ועד הגוגל דרייב שמאחסן מסמכים. עבור הרבה בעלי עסקים, הדאטה שמאוחסן על גבי השרתים גדל מהר יותר משהם יכולים לאחסן. שרתים פנימיים, הם איטיים והם נהיים עמוסים מהר על ידי כמות הדאטה המטורפת שנצברת עליהם ושניגשים אליה באופן יומיומי לצרכי העבודה.

מנהל רשת, מתחיל או מנוסה, אמור להכיר את כל הדרכים השונות הקיימות לאחסון המידע ואבטחתו באופן יומיומי. את זה הוא לומד עוד תוך כדי קורס ניהול רשתות. אך מה היא הדרך הטובה ביותר לאחסן את המידע?

מאז שבשנים האחרונות, האופציה של אחסון בענן החלה לתפוס תאוצה, אנחנו מגלים עוד ועוד יתרונות בשימוש שלו ואותם אני אפרט כאן. אחסון ענן הוא דרך אפקטיבית לפתור את הבעיות שיש לעסקים עם שרתים פנימיים. החל מעריכת מסמכים חשובים, לניסיון שיתוף מסמכים, עד לניסיון פתיחת מסמכים גדולים שמכלים את זמן העבודה. שרתים פנימיים יכולים להפוך את העבודה שלך לפחות אפקטיבית.

אז איך שרתי הענן יכולים לסייע לעסק שלך?

1. חסכון בעלות התשתיות הטכנולוגיות

חלק ניכר מהעבודה היומיומית של העסק נעשית על גבי המחשב. זו הסיבה שאנחנו למעשה מתכנסים כאן היום. זו גם הסיבה שנוצר גם צורך באנשי שרתים ואנשי IT בכל ארגון. קורס רשתות מסמיך את אנשי ה-IT לאחסן ולאבטח את המידע שמצטבר.

בכל יום אנחנו עורכים מסמכים ודוחות ולרוב גם מעדכנים אותם לעיתים תכופות. בכל פעם כשנשמר קובץ חדש על השרת, נפח האחסון פוחת. קנייה ותחזוקה של שרתים חדשים מגדילה גם את ההוצאות על הנושא. אחסון בענן מבטל את הצורך בשרתים פנימיים יקרים. רוצה להגדיל את נפח האחסון? זה כרוך בשיחת טלפון פשוטה למנהל הענן וזהו.

2. הפיכת הארגון ידידותי לסביבה

העולם מתקדם לכיוונים אקולוגיים ושמירה על איכות הסביבה הפך לערך עליון. שרתים פנימיים מושכים הרבה אנרגיה וחשמל. אם החברה שלך רוצה להיות ידידותית לסביבה, דעו שמעבר לשירותי ענן יכול לקצץ דרסטית את צריכת החשמל וליצור חיסכון באנרגיה.

איך להפוך את הארגון לידידותי לסביבה?

3. צריכת נתונים בכל מקום ובכל זמן

כל מנהל אבטחת מידע יודע, שגישה לקבצים צריכה להיות אחד ההיבטים החשובים ביותר כדי להבטיח יום פרואקטיבי של הארגון. שרתים פנימיים לא מאפשרים לעובדים לגשת לכל הקבצים שמצויים עליהם, אלא אם כן הם מחוברים אליהם. משמע, אם יש איזה תיקון דחוף שצריך להתבצע מהבית, העובד לא יכול לבצע אותו. אחסון הענן מאפשר גישה לנתונים בכל זמן ומכל מקום. בין אם אתה בבית מלון במקום אחר בעולם, או שאתה בדיוק במסעדה והבוס מבקש קובץ חשוב.

4. אבטחת מידע
מלבד לדאוג לאחסון המידע, על מנהל רשת לדאוג אף יותר גם לאבטחתו. אחד מהחששות העיקריים בשימוש בענן, הוא האבטחה. זו אחת מהסיבות שקורסים כמו קורס ניהול רשתות מתמקדים ומלמדים גם על השרתים הפנימיים. כי לא כל הארגונים מוכנים לעשות את הצעד ולעבור לאחסון ענן בדיוק מהסיבה הזו.

חשוב להבהיר שההנחה הזו שגויה. טכנולוגיית אחסון ענן כוללת אמצעי אבטחה מרובים להגנה על הנתונים שלך. החל מהצפנת קבצים ועד הגנה באמצעות סיסמא, הנתונים שלך על הענן מגובים.

אבטחת מידע כערך עליון בארגון

5. הגנה מפני אובדן נתונים

הדאגה העיקרית של מנהל אבטחת מידע, היא איבוד המידע של העסק. האחסון בענן מסיר את הדאגה הזו מסך הדאגות של מנהל רשת, שכן כשלים בשרת או טעויות של עובד לא יכולים לגרום לאיבוד המידע.

אם אתם בעלי עסקים, לקראת קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע, או שאתה כבר מנהל רשת, חשוב שתיקח בחשבון את היתרונות האלו של האחסון בענן ותובילו את הארגון לעידן החדש, תחסכו בחשמל ותאבטחו טוב יותר את המידע החשוב והקריטי של הארגון או העסק.


קורסים מומלצים:

קורס בדיקות תוכנה QA
קורס סייבר Ethical Hacking
קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים אורגני SEO, קידום ממומן PPC ורשתות חברתיות
קורס בניית אתרים Full Stack Development
קורס עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב חוויית משתמש UX – Design
קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס אנימציה – לימודי אנימציה תלת מימדית תוכנת מאיה עם התמחות ב-ZBrush
קורס פיתוח משחקים Gaming & VR*
קורס Data Analyst & BI
קורס ניהול שרתי לינוקס Linux

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה