בעולם שיש בו כל כך הרבה רשתות חברתיות וכל כך הרבה אפשרויות פניה ללקוח, כל בעל עסק יכול למצוא את עצמו קצת מבולבל. בחירה נכונה של רשת חברתית יכולה להקפיץ את העסק ולהפך, לכן חשוב להכיר את כל הרשתות שמאפשרות פרסום או פניה ללקוח ולעשות בהן שימוש חכם ונכון.

אז הנה סקירה קצרה של הפלטפורמות המשמעותיות ביותר והמענה שלהן על צרכים עסקיים.

Pinterest

Pinterest היא רשת של שיתוף תוכן המאפשרת לחברים בה להצמיד או להעלות תמונות וקטעי וידאו לתוך לוחות וירטואליים. ברשת יש בעיקר קהל נשי והיא אידאלית עבור עסקים שיש להם מוצרים או שירותים שניתן להציג. אז אם יש לכם עסק שמתמקד בתכנון חתונה, יעדים תיירותים, עיצוב פנים, אופנה ומזון, הרשת הזו היא פלטפורמה נהדרת שדרכה תוכלו להגיד הרבה על המוצרים שלכם דרך תמונות וקטעי וידאו. והפלוס הנוסף, הוא שכאשר לוחצים על תמונה היא מקשרת את הלקוח לאתר שממנו התמונה נשאבה, כך שפינטרס מעביר לכם גם טראפיק לאתר.

LinkedIn

LinkedIn היא רשת חברתית של נטוורקינג בעולם העסקי וזוהי פלטפורמה מצוינת להזדמנויות קריירה שונות. הרשת מאפשרת להתחבר לאנשים מהעולם המקצועי שלך ולהציע להם שירותים או לקבל מהם שירותים. קיימות קבוצות ודיונים בהם ניתן לבקש עצה, לשאול שאלות ולתת מענה לשאלות, וללמוד נושאים חדשים. הרשת יכולה לפתוח לכם הרבה דלתות ואף מאפשרת לשתף קישורים למאמרים או בלוגים אישיים שכתבתם לקשרים שלכם על מנת שיוכלו להתרשם מהרמה המקצועית שלכם. בנוסף, הרשת מאפשרת למעסיקים הפוטנציאליים שלכם לקרוא חוות דעת עליכם ממעסיקים קודמים ומאפשרת לקשרים שלכם לכתוב לכם המלצות.

YouTube

YouTube היא רשת בעלת עוצמה רבה המאפשרת לפרסם סרטוני וידאו. כמו ברשת Pinterest גם ב YouTube הרעיון החזותי מאוד חשוב ולכן המפתח לשימוש ב YouTube הוא לפרסם סרטון מקצועי, מקורי ומעניין כי אף אחד מאיתנו לא רוצה לצפות בסרטון משעמם. כמו- כן, חשוב לשים לב לכותרת ולתיאור שנותנים לסירטון, כדי שבסופו של דבר מי שיגיע אליו יהיו הלקוחות הפוטנציאליים.

Twitter

Twitter היא למעשה רשת של שיחה מתמשכת, בדיוק כמו הודעות טקסט. בניגוד לפייסבוק ולרשתות חברתיות אחרות שבהן אנשים רואים רק חלק מהעדכונים, ב- Twitter רואים הכל. Twitter היא רשת חברתית נפלאה לעסקים שרוצים להגיע ללקוחות שלהם עכשיו ומוכנים לתת מענה מיידי בתדירות גבוהה. עסק שיש לו חדשות חמות, עדכונים, שאלות לעוקבים שלו או שהוא רוצה לקבל דעות מאנשים ומעדיף להגיע אליהם באופן ישיר חייב שיהיה לו חשבון ב Twitter. היתרון של Twitter הוא שניתן ליצור קשר מיידי עם הלקוח, לענות על שאלות ולפתור בעיות ותלונות, ולגלות באמצעות מילות מפתח מה כתבו על העסק שלך ולהגיב בזמן אמת.

Facebook

Facebook היא המלכה של הרשתות החברתיות והיא מאפשרת לעסקים לבנות "מערכת יחסים" עם הלקוח באמצעות תכנים מעניינים, תחרויות, אופי העסק, תגובות לאוהדים בעמוד העסקי. אחד היתרונות שלה היא שהיא מאפשרת ללקוחות להכיר את האנשים שמאחורי הלוגו של החברה. רוב העסקים יציגו את העסק שלהם כידידותי, חברותי וכמקום שבו תמיד נותנים יחס חם ללקוח. החוכמה היא לדעת לספק ללקוחות תוכן איכותי, רלוונטי לקהל הלקוחות, מעניין, חדשותי ועם ערך מוסף. כמו- כן, יש אפשרות לעשות קמפיינים ממומנים שיביאו חשיפה לעמוד העסקי וכן המרות וטראפיק לאתר.

לכל רשת חברתית יש את היתרונות והחסרונות שלה והניהול שלהן שונה לחלוטין בגלל שבכל רשת חברתית התנהגות המשתמש, צריכת המידע, מבנה ההודעות/ טוויטים וקהל היעד הם שונים. לא כל פלטפורמה מתאימה לכל עסק ולכן כדאי להתמקד בשלוש פלטפורומות שמספקות את הצרכים של העסק בצורה יעילה ונכונה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה