כבר הרבה זמן שישראל נחשבת למעצמת היי-טק קטנה, למעשה בישראל מספר חברות ההזנק לנפש הוא הגבוה בעולם. סטארטפים חדשים צצים בכל יום וכולם רוצים לשחזר את ההצלחה של Waze. נכון שהדרך אל העושר ועמק הסיליקון היא ארוכה, קשה ומורטת עצבים אבל כנראה שבסופו של דבר הסיפוק הגדול שווה כל מכשול שעומד בדרך.

מירון גריבץ הוא הישראלי שהצליח לפתח משקפי מציאות, לא אל תטעו לא מדובר במשקפיים של Google, אלא בפיתוח משוכלל אף יותר. המשקפיים של מירון נקראות META1 מורכבים מעדשות המציגות אובייקטים ב- 360 מעלות. המשקפיים יאפשרו קבלה של תוכן באופן מיידי, כך למשל תוכלו לקרוא חדשות, עידכונים או כל תוכן אחר באינטרנט ללא צורך במכשיר סמארטפון או מחשב באמצעות שימוש בתנועות ידיים. בימים אלה עובדים המתכנתים על פיתוח אפליקציות ייעודיות עבור המשקפים, ה- META1עתידיים לצאת  לשוק ההפצה הרחב לפני השיווק של  Google Glass ויתחרו בתחום המציאות הרבודה.

משקפי META1

נראה כי הטכנולוגיה שמתלבשת על העיניים היא הדבר החם הבא ומכשיר OrCam הוא למעשה מצלמה המחוברת למחשב נייד קטן ונצמדת לזוג משקפיים באמצעות מגנט קטן. OrCam פותח ע"י חוקרי מדעי המחשב באוניברסיטה העברית. המכשיר פותח עבור כבדי הראייה במטרה לעזור להם לזהות עצמים, מקומות ואף לפקח על רמזורים. OrCam קולט את העצם עליו המשתמש מצביע, מחפש מידע ומעביר משוב דרך אפרכסת. המכשיר יכול לקרוא טקסט, לזהות פנים, חפצים ומקומות. OrCam תוכנן בעיקר עבור לקויי ראייה, אך עשוי  להועיל גם לאנשים עם דיסלקציה או אובדן זיכרון.

אומרים שעידן הסמארטפון עומד להסתיים, בקרוב מאוד נצעד כולנו ברחוב עם משקפיים שיציגו לנו מציאות רבודה. נוכל לקרוא טקסט מבלי להסית מבט, להתעדכן לעדכן ולהישאר מחוברים בכל דקה. יכול להיות שבעתיד נראה הרבה יותר אנשים מסתובבים עם  Google Glass מאשר משקפי META1 או מכשיר OrCam אבל אין זו סיבה להתעלם מהצלחות הפיתוח הגדולות שיצרו ישראליים.

https://www.youtube.com/embed/ykDDxWbt5Nw

מתלבטים מה ללמוד? השאירו פרטים והיועצים שלנו יחזרו אליכם >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה