תחום ההייטק הוא אחד מהענפים שמתפתחים בקצב הכי מהיר בעולם המערבי, הן מבחינת רוחבית - המקצועות השונים שקיימים בו והן מבחינה אופקית - כל מקצוע בפני עצמו. כל תחום שווה הרבה כסף. וקלישה או לא, רוב האנשים שמחפשים טבלאות שכר הייטק עושים זאת מסיבה מסוימת, והיא הרצון לפתח את הקריירה שלהם אל מקום אחר. אל חזון בו הם יוכלו לחסוך כסף, לקחת משכנתה, להתקדם בחיים ובעיקר לחיות בראש שקט.

בעולם כל כך דינאמי ובעל שינויים מרובים, חשוב לדעת מה קורה בו. במיוחד בעולמות הקריירה, לכן, לאחר נתונים שקבלנו מאתוסיה, הגענו למסקנה שקיימים 3 תחומים עיקריים שניתן להרוויח בהם את המשכורות הגבוהות ביותר נכון לטבלאות שכר הייטק בשנת 2020. כמובן, שזה בר שינוי ובהתאם לוותק או על טבלת שכר הייטק שאתם מסתכלים עליה. אך הכיוונים הם די נכון נכונים באופן כללי.

סייבר ואבטחת מידע

לא לחינם אנחנו רואים את תחום הסייבר ואבטחת המידע בכל פינה שצצה לנו, בפייסבוק, בעיתון, במהודרת החדשות ועוד. כל חברה היום מרגישה את הצורך באנשי סייבר, גם אם אותה החברה מעסיקה צוות שלם בעצמה או שמשתמשת בשירותים חיצוניים של חברה אחרת.

טבלאות

האמת היא, שאנשי סייבר לא יושבים באיזשהו מרתף (או במשרדי החברה) עם קפוצ'ון ומריצים קודים ירוקים על מסך שחור בעיצוב של צבעי ניאון. אלא מדובר בענף שלם שקיימים בו כל כך הרבה מקצועות שונים, שכל תחום הוא עולם בפני עצמו. בחרנו את שלושת התפקידים החיוניים ביותר, במיוחד לאלו שהם ג'וניורים שרק התחילו את דרכם בתעשיית הסייבר ואבטחת המידע:

Security Researcher –

כל מוצר דיגיטלי שיוצא לאור צריך לעבור בדיקות תוכנה מקיפות, ובנוסף לכך הוא גם צריך לעבור בדיקות מקיפות בנוגע לאבטחת מידע. תפקידו של ה-Security Researcher הוא להעלות את רמת האבטחה במוצר. וכך לוודא שהוא אכן מספיק בטוח בשביל לשחרר אותו לעולם.

SOC Analyst –

בתפקיד זה, נכנסים לבורג העניינים בכל הנוגע למערכת ניטור אבטחת המידע של ארגון או חברה מסוימת. אותם אנשי SOC צריכים לוודא שאין אף גורם זדוני שעלול לפרוץ לחברה, לשלוח קובץ חשוד או כל דבר אחר שעלול לפגוע בחברה או בעובדים.

Pen Tester –

לדעתנו, מדובר באחד התפקידים המרתקים ומסקרנים ביותר שקיימים בעולם ההייטק באופן כללי. תפקידו של ה-Pen Tester הוא לערוך בדיקות ולתקוף בצורה מדומה את הארגון בו עובד. זאת על מנת לבדוק שאין באמת חולשות מבחינת אבטחת מידע ואם זה אכן המצב – עליו להודיע על כך.

לסיכום –

איש סייבר יכול להגיע למשכורות גבוהות מאוד כבר בתחילת דרכו בתור ג'וניור. גם אלו שהגיעו ללא רקע או חסרי ניסיון יוכלו להגיע ל-5 ספרות ולאחר מכן להשתדרג אל תפקידים שונים ובהתאם לכך גם השכר עולה. שם המשחק בו הוא הביקוש שיש עבור אנשי סייבר, ובעקבות מחסור חמור בהם, השכר עולה בהתאם.

קורסי הייטק עם התחייבות לעבודה - הסבה תוך כשנה:

• קורס QA
• קורס בניית אתרים Full Stack 
• קורס ניהול שרתי לינוקס
• קורס שיווק דיגיטלי
• קורס אנימציה תלת מימדית משולב גיימינג
• קורס עיצוב גרפי וארט
• קורס סייבר ואבטחת מידע 
• קורס ניהול רשתות
• קורס ניהול דאטות (DBA) 
• קורס פיתוח אוטומציה QA

בדיקות תוכנה אוטומציה

בודקי תוכנה הם חלק בלתי נפרד מכל ארגון. תפקידם הוא לבצע בדיקות מקיפות בזמן פיתוחי של המוצר, הוצאתו לשוק או בזמן שמבצעים עליו עדכונים שונים. למעשה, המוצר לעולם לא יוכל לצאת לאוויר בלעדיהם.

בעשור האחרון, התפתח לו תפקיד נוסף בענף זה, והלא הוא 'אוטומציה ב-QA'. במקום שאותו איש QA יבדוק כיצד המוצר עובד בצורה 'ידנית', הוא יפתח תוכנה או קוד מסוים שיוכל לעשות זאת במקומו ובכך הוא חוסך המון זמן וכסף לארגון ועל הדרך זה נעשה בצורה טוב ומקיפה יותר.

אז רגע לפני שתקפוץ לגוגל לשאול: בודק תוכנה שכר או מפתח אוטומציה שכר (אוטומציה), חסכנו לך את העבודה:

• ג'וניור – שנה ראשונה: 13 עד 17 אלף ₪
• שנתיים – 4 שנים ניסיון: 18 עד 21 אלף ₪
• 5 – 8 שנים ניסיון: 23 עד 27 אלף ₪
• בתפקידים ניהוליים: מעל 30 אלף ₪

בניית אתרים

ייתכן וזה כבר ידוע לכם, אבל בוני אתרים הם מבין המשתכרים הגבוהים ביותר במשק. כשכל העולם עובר לדיגיטל, כך גם נוצר הצורך שלכל מקום יהיה אתר אינטרנט משלו. לכן הביקוש עבור אותם בוני אתרים הולך וגובר.

תפקידם ממש לא מסתיים בכך שהם מקימים אתר, אלא בכל תהליך אפשרי שמתרחש באתר ושיש בו צורך. כמו שינויים בטופס הלידים בסוף האתר, עדכון עמודי נחיתה או כל דבר אחר. מאחורי כך יש מערכת שלמה שיש להכיר ולבצע בה את השינויים.

על בוני אתרים איכותיים יש להכיר המון תחומים כמו: אלמנטור, WordPress, HTML ו-CSS ולא פחות חשוב שפות תכנות כמו: JavaScript ו-PHP. וכמובן, את החלק הבלתי נפרד של הכלים של Mean Stack ו-React and Redux.

כמה בונה אתרים יכול להרוויח?

• ג'וניור – שנה ראשונה: 17 עד 20 אלף ₪

• שנתיים – 4 שנים ניסיון: 20 עד 23 אלף ₪

• 5 – 8 שנים ניסיון: 23 עד 28 אלף ₪

• בתפקידים ניהוליים: בין 27 ל-32 אלף ₪

קיימים עוד מקצועות שונים ומגוונים שניתן להרוויח בהם סכומים דומים, למשל, אם תחפשו בגוגל שיווק דיגיטלי שכר או פיתוח אפליקציות שכר התוצאות שתוכלו לקבל הן שונות ומגוונות, זאת מכיוון שבתוך התפקידים עצמם ישנם הבדלים משמעותיים בטבלאות שכר (כמו בתחום הסייבר שצוין פה למעלה).

טבלאות

אגב, כל מי שאי פעם התחיל לימודי PPC גם חשב על לחפש 'מנהל שיווק שכר', כי כידוע, מדובר באחד מהקידומים הטובים והאיכותיים ביותר שישנם בתעשיית הדיגיטל. שלאט לאט משתלבת עם תחום ההייטק במקרים מסוימים.

לכל אחד מגיע

אם יש לכם מספיק תשוקה ורצון בשביל להגיע לעולם הזה, אתם תוכלו לעשות זאת. לא משנה אם בדיוק השתחררתם, אתם נמצאים באמצע העשור השלישי בחייכם או שכבר יש לכם מקצוע ובא לכם שינוי. אנחנו נתקלנו בלא מעט שלא האמינו בעצמם, כי הרי הם אמרו לעצמם: מה לי ולהייטק עכשיו? בקושי תעודת בגרות יש לי או אחרים שטענו: אני כבר בגיל 35, עורך דין, בא לי שינוי. אבל עולם ההייטק נשמע לי כמו פנטזיה רחוקה.

מתברר שאותם אנשים טעו, בכל כמה חודש הבוגרים אצלנו מסיימים את הקורסים שלנו בהצלחה ומתברגים בתעשייה בשיא ההצלחה, כאלו שמונח כמו טבלאות שכר הייטק לא זר להם, כי הם מכירים כבר הכל בעל-פה. והם עכשיו יודעים, שכל מה שעמד בינם לבין החלום שלהם לקריירה אחרת או חדשה – הוא מסלול לימודים אצלנו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה