אני משוכנע שזו ממש לא הכתבה הראשונה שתקרא על עולם הדיגיטל, או בכלל על משבר הקורונה. התחום הזה צבר הרבה תאוצה בשנים האחרונות, שאנחנו רואים סוכנויות דיגיטל קמות להן כמו פטריות אחרי הגשם. שיווק דיגיטלי הפך בעצם למושיע והמציל של עסקים במדינת ישראל, החל מברי קוקטיילים בתל-אביב, חקלאים שמוכרים את הסחורה שלהם בצורה ישירה לצרכנים ועד לחברות ענק כמו ZARA שסוף סוף פתחו אתרי מסחר באונליין (לא כי קניונים זה פאסה, זאת אומרת, גם בגלל זה, אבל זה בעיקר בזכות משבר הקורונה).

קודם רק אופליין - עכשיו בעיקר אונליין

הצפי לגדילה בצריכת וקנייה של מוצרים מהאונליין הייתה מאוד צפויה בקרב הרבה אנשים, אם כי, אף אחד לא ציפה לקפיצה הזאת בזמן משבר הקורונה! לצורך הדוגמה, הקהל החרדי הגדיל את הצריכה שלו בקניות באונליין בצורה כל כך עצומה, שאף אחד לא חשב שזה הולך לקרות בעשור הקרוב. אנשים חשבו שרק בשנת 2030 נגיע למספרים ולכמויות הללו, אך הפלא ופלא, משבר הקורונה גרמה לנו כבר למספר סגרים ועזרה לאנשים להבין שהם יכולים לצרוך ולערוך קניות דרך האינטרנט.

נכון שישנה התרגשות מסוימת בלגשת לדיזינגוף סנטר, עזריאלי או אחד ממתחמי הביג הקרובים לעיר שלכם, להיכנס אל חנות בגדים שאתם אוהבים, למדוד קצת ולרכוש. אבל לא כולם ככה, רוב הקהל הצעיר כבר (עוד לפני עידן הקורונה) העדיף לרכוש את המוצרים שלו באונליין, דרך אסוס, טרמינל איקס או כל אתר מסחר אחר.

אז למה בכלל לקנות אונליין?

אין סכנת הדבקה של וירוס הקורונה
בדרך כלל המחירים זולים יותר
המשלוח עד לבית, מבלי צורך לצאת ממנו
אפשר לעשות זאת בזמן שהכי נוח לך ולבחור את המוצרים שהכי יתאימו לך
לא לשכוח שום פריט

לא רק בגדים - אלא כל דבר אחר

קניות באופליין - OUT, קניות באונליין - IN, אנשים מבינים שיש להם כלי חשוב ביד, והוא הסמארטפון שלהם, הם יכולים לעשות איתו כמעט כל מה שהם רוצים, בתוך שניות ספורות הם יכולים להזמין לעצמם עד לבית פיצה או כל דבר אחר. שיגיע בתוך זמן קצר אל פתח הדלת שלהם (טוב נו, תלוי במסעדה כמובן).

עד לא מזמן, רוב השליחויות הוגבלו לסושי, פיצה, המבורגרים (ולא מהאיכותיים), אבל כיום? ובזכות WOLT, ניתן להזמין כמעט מכל מסעדה שאנחנו רוצים. גם מסעדת שף משגשגת במרכז תל-אביב, גלידרייה איטלקית מפנקת או הפלאפל השכונתי שאנחנו כל כך אוהבים.

כולם הבינו שהם חייבים להגיע לאונליין, אבל הרבה מעבר למזון ומסעדות, גם מתחום החקלאות הבינו שיש להם סוף סוף קלף ביד שהם יכולים לנצל, ולמכור את הסחורה שלהם ישירות ללקוחות שלהם.

מעבר לכך, אנחנו רואים גם חנויות אופנה צעירות ובוטיקיות שעשו את המהלך הזה. בזכות האינטרנט ותחום שיווק דיגיטלי האופציה הזאת אשכרה מאפשרת להם. עד לא מזמן רק טרמינל X היו יודעים במכירות אונליין, אבל כיום, גם אורבניקה, ZARA, קסטרו ועוד הפכו לשחקניות לא קטנות במגרש הזה. ייתכן שזה מובן מאליו, כיוון שאף אחד לא מגיע היום לקניונים, הן בגלל משבר הקורונה, ההסגרים או אפילו חוסר הרצון שלהם לצאת לשם.

בשורה התחתונה, לא רק שחנויות רבות ניצלו מלסגור את עצמן בתקופה הזאת, אלא הן אפילו הגדילו את אופקי השיווק שלהם, אפשר לומר שמשבר הקורונה רק הקדים את המאוחר, כי לדעת אנשים רבים, שמבינים בתחום שיווק דיגיטלי, הם אמרו שהתאוצה לעולם הדיגיטלי הייתה צפויה, אבל אף אחד מהם מעולם לא ציפה שזה יתרחש בצורה שכזאת וכל כך מהר. מי היה מאמין שלמשבר הקורונה היו מספר יתרונות.

נכון שלבנות ולקים אתר זה לא פשוט, ואדרבא לפרסם אותו, אבל לשם כך קיימים אנשים שזה התפקיד שלהם, אם עסק מסוים רוצה למנף את עצמו בתחום שיווק דיגיטלי, הוא חייב להבין שבשביל כך הוא יצטרך ידיים מקצועיות, לכן, אני אמליץ לכל בעל עסק, לקחת אנשים שחיים ומבינים את עולמות ה-SEO, PPC, בניית אתרים ב-WordPress, כתיבת תוכן וכו'. זאת על מנת שהם יוכלו להשתפר בתחומי הדיגיטל והשיווק, ולמנף את עצמם לתוצאות מקסימליות מבחינת מכירות בתשלומים הנוחים והזולים ביותר.

כיום, מספיק לסיים בהצלחה קורס שיווק דיגיטלי אונליין, שאורך כמספר חודשים, ישירות מהבית שלכם, ולהיות מאסטרים בכל התחומים הנל, הן ברמה התיאוריה והן ברמת הפרקטיקה, שיווק דיגיטלי נהפך לשם מבוקש מאוד בתעשייה. הן בסוכנויות פרסום, הן במשרדי פרסום והן גם במשרדי הייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה