בלוג
digital-marketing

תחום השיווק בדיגיטל – מוגזם או מקבל את הערכה הראויה לו?

עודכן בתאריך:5 ינואר 2022


כולנו מכירים את תחום השיווק הדיגיטלי, כולנו שמענו עליו, וגם אתה במיוחד אם הגעת לכתבה הזאת, אבל מה באמת הופך אותו לכל כך קסום? ויתרה מכך - מדוע כל כך הרבה אנשים, מכל כך הרבה סגנונות ואוכלוסיות, רוצים ללמוד קורס שיווק דיגיטלי? ועל איזה תחום כדאי לנו לשים דגש בשנת 2021? כל התשובות - במאמר הזה. אני מבטיח לכם, שבתור אחד שיש לו ניסיון בתחום הזה למעלה מ-5 שנים, אני אספק לכם לא מעט תשובות.

מה קורה כשמשתחרר טרי בן 22, בעלים של עסק בן 40 ובחורה בת 31 בעלת תואר בתקשורת נכנסים לכיתה?

אמנם זה נשמע כמו התחלה של בדיחה, אבל זה לחלוטין לא, מניסיוני הרחב עם אנשי הדיגיטל בארץ, בין אם זה בכנסים, הרצאות שונות, הכרויות עם סוכנויות דיגיטל, משרדי פרסום גדולים או סתם בעלי עסקים עצמאיים, הגעתי לתשובה אחת חד משמעית - אין גיל לתחום הזה! גם לא ניסיון או רקע מסוים.

הכרתי המון בוגרים שהצליחו להתקבל לחברות וארגונים מאוד מוצלחים בארץ, בין אם זה בהייטק, סוכנויות פרסום או לעבוד כעצמאיים (ויש כאלו שעושים גם וגם), כולם, ללא צל של ספק, היו שונים אחד מהשני, אחד מהם היה חבר שלי, שסיים לימודי כלכלה ומנהל עסקים, והיה חייב לגשת אל המקצוע הפרקטי. הוא עשה זאת בהצלחה מרובה כשהתקבל אל סוכנות דיגיטל מאוד מפורסמת בארץ. אחת אחרת, בעלים של חדרי בריחה, רצתה לדעת לעשות בעצמה את הפרסומים לעסק שלה, ולכן היא פנתה אל הקורס ועברה אותו בהצלחה יתרה. מישהו אחר, שרק סיים את השירות הצבאי שלו, והחלום שלו היו להגיע אל עולם העצמאות, עשה זאת כבר תוך כדי הלימודים! ממש חצי שנה לאחר שהוא התחיל לרשום, וכיום יש לו מספר לקוחות מאוד מרוצים.

בקיצור, כשהרבה אנשים שואלים אותי: מי מתאים לדעתך להתקבל אל קורס שיווק דיגיטלי או אל לימודי שיווק? אני עונה להם חד וחלק: אין באמת פרופיל 'מתאים', אבל ישנה דרך מסוימת להצליח בשוק הזה. לא כל אחד יכול להצליח. עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם: רגע, לא סתרת את עצמך?, זהו, שממש לא, אמנם אין באמת צורך באדם שהוא בעל תואר בשביל להצליח בתחום (למרות שזה מאוד עוזר לפעמים), אבל מה שכן, אני חושב שסט התכונות הבא יהפוך אותך לאיש שיווק מוצלח:


היכולת ללמוד כל הזמן -
זה שלמדת בקורס מונחים, שיטות וטכניקות מדהימות ואימצת אותם - זה נהדר. אבל זה לא אומר שאתה צריך לזנוח את זה, כי בכל כמה חודשים יוצאים פיצ'רים חדשים, פלטפורמות חדשניות או שיטות חדשות על מנת להגיע לקהל היעד שלך בצורה הנכונה והאיכותית ביותר

יצירתיות זה שם המשחק
- למרבית מהתפקידים בתחום השיווק הדיגיטלי צריך לחשוב המון פעמים מחוץ לקופסה, רק למי שיש את היכולת הזאת, הוא יוכל להתקדם בתעשייה ולשבור שיאים בתעשייה הזאת

להסתדר עם מספרים -
בחלק לא קטן מהזמן, יידרש ממך לבנות טבלאות אקסל, להסתדר עם דוחות וכו' - מה שבעצם מחייב ממך להסתדר עם מספרים, חישובים ועוד. אגב, זה ממש לא אומר שאתה צריך להיות בוגר של 4 או 5 יחידות במתמטיקה מהתיכון, אלא ידע כללי ולהסתדר עם המערכות יסדר אותך מספיק.

שיווק

איך התחום הפך לכל כך פופולרי?

כמה שעות אתם עם היד בטלפון? מחקרים מראים שהזמן הממוצע עומד על בין 5 ל-6 שעות (וכולנו יודעים שזה הרבה יותר), ומרבית מהזמן אנחנו גולשים בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק (לשם נגיע בהמשך), נכנסים לג'ימייל לבדוק מיילים, מחפשים בגוגל ו.. הרשימה הזאת לא נגמרת.

זאת אומרת, שאם אני ארצה לחפש שירות או מוצר מסוים, ככל הנראה אני אדבר עם דר גוגל, ולאחר מכן, אראה פרסומים שונים של אותו מוצר ברשתות החברתיות שאני נמצא בהן.

לכן, רוב הפרסום (באופן די מוחלט) עבר לדיגיטל, אם בעבר רק בתי עסק או מותגים ענקיים היו יכולים לפרסם את עצמם ברדיו, בעיתון או בטלוויזיה, כיום, כמעט וכל בית עסק, מפלאפליה קטנטנה ברמת-גן ועד לחנות מחשבים עצומה בצפון הארץ. אנשים הבינו שכל הכוח שלהם נמצא ברשתות החברתיות, וזוהי בעצם הסיבה שיש להתקדם אל העולם הבא, ולהגיע לכל קהל היעד שלך, בכל רחבי הארץ או העולם, בכמה קליקים, מבלי להיות תלוי במיקום שלך. אלא נטו ביכולת המפרסמים שלך (וכמובן גם במוצר שאתה מציע לשוק).

קיימים שני סוגים של קידומים בעולם הדיגיטל והפרפורמנס:


קידום אורגני של האתר שלהם בגוגל -
עבודת הקודש של איש ה-SEO, שאחראי על קידום האתר בחלק 'האורגני' של גוגל (התוצאות שמופיעות לאחר כל מה שרשום Sponsored), מדובר על מסע שלם, בו המקדם משתיל מילות מפתח חשובות במאמרים, בעמודים הראשיות של הקבוצה ועוד. ברגע שאתר נמצא בראש תוצאות החיפוש (כמובן שעל פי מילות החיפוש הרלוונטיות) מקליקים ונכנסים אליו בהרבה יותר, בהפרש של כ-90% ביחס למתחריו.

קידום ממומן -
החבר'ה שאחראים על הקידום הממומן בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם (ועוד כמה פלטפורמות), הם חייבים להכיר את מערכות הפרסום של הפלטפורומות הללו בעפ, לדעת כיצד לתקצב אותן, איך להגיע אל קהל היעד שלהם ועוד.

קיימים עוד תחומים, כגון כותבי תוכן, קופירייטרים ומנהלי סושיאל מדיה, שהם יותר אחראים על הפן היצירתי, הם יכתבו את המודעות השונות בקידום, את הסלוגנים, ינסחו את הטקסט שנמצא בעיצובים השונים ברשתות החברתיות ועוד.

הדבר הבא בעולם הפרסום: טיק טוק

עולם הפרסום כל הזמן משתנה, זוהי עובדה שאי אפשר להתכחש אליה, מערכות הפרסום משתנות, המסרים משתנים בכל רגע אפשרי, העיצוב של פייסבוק משתנה כמעט כל רבע שעה, בהתאם לכך - כל איש שיווק חייב להיות גמיש ויצירתי על מנת להכיר כל שינוי קטנטן שמתרחש, והגדול מביניהם הוא כניסתו של טיק טוק למגרש המשחקים העצום הזה. עד לא מזמן היה ניתן לפרסם בו אך ורק בצורה אורגנית, אך לקראת סוף שנת 2020, גם בארץ וגם בעולם, טיק טוק התירה למפרסמים לפנות בהצעות ופרסום ממומן לגולשים. בגלל שמדובר בפלטפורמה עם אין ספור הורדות וכניסות, וקהלי יעד שסוף סוף מתבגרים, אין ספק שמדובר כאן בהחלט בדבר הבא, ומי שרוצה להתקדם באמת בתעשייה הזאת, יצטרך ככל הנראה לדעת כיצד לפרסם בטיק טוק.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס