כמעט וכל מחקר פסיכולוגי על 'המפתח לאושר' או 'הסוד להגשמה עצמית' מתבסס על מספר עקרונות: זוגיות ואהבה, מעגל חברים קרוב, עשיית ספורט, תחביבים וקריירה נכונה. ברגע שאנחנו נמצאים בשלב בחיים בקריירה שאנחנו אוהבים, אנחנו הופכים למאושרים יותר. אבל מדוע בעצם קריירה כל כך משפיעה על החיים שלנו? ואיך באמת אפשר להגיע לקריירה שבאמת אוהבים? את כל התשובות תקבלו בכתבה הבאה.

מה באמת משפיע על רמת האושר בחיים שלנו?

במהלך השבוע אנחנו נמצאים יותר בעבודה מאשר בבית. קרוב ל-8 עד 10 שעות ביום, לא כולל נסיעות כמובן, ולעיתים אנחנו גם גולשים במחשבות על העבודה במהלך סוף השבוע. לכן, לא פלא שהרבה אנשים מחשיבים את העבודה שלהם כ-"הבית השני שלהם".

כך שאם רוב היום אנחנו שם, אנחנו נרצה להיות מאושרים, או לפחות להרגיש סיפוק מסוים מהדברים שאנחנו עושים.

אני לא יודע באיזה שלב בקריירה אתם נמצאים - אם אתם כרגע במקום שטוב לכם, במקום שתרצו להחליף או בעבודה זמנית או אפילו חושבים כרגע על שינוי. לדעתי, המפתח הוא למצוא קודם כל תחום שתתחברו אליו. נסו לחשוב מה מסב בכם אושר, בחיי היום יום, איך אתם מדמיינים את עצמכם עוד כמה שנים ומהן הנקודות החזקות שלכם (ועל הדרך, לחשוב גם על החלשות).

אתם יכולים לעבוד במקום שיהיה לכם בו "רק סבבה" ותעבירו בו את הזמן, תתחילו את היום שלכם ברגוע ותנסו להעביר אותו בשביל להרוג את השעמום. מבלי יותר משמעות. לפעמים זה נראה ממש קל, כי מרבית האנשים הם כאלה, אבל האמת היא, שברגע שמגיעים לתחום או לג'וב שבאמת מתאים לכם, אתם תוכלו להבין כמה זה שונה מכל דבר שחוויתם עד כה.

יש אנשים שמצליחים למצוא את הג'וב החלומי שלהם כבר מיד לאחר השחרור מצה"ל, יש כאלה שלוקח להם מעט יותר זמן, ומגיעים אליו לאחר שסיימו לימודים בסביבות גיל 25 ויש את אלו שגם לאחר הלימודים – הם הבינו שזה בכלל לא נכון.

אני אניח לרגע את 'הסבת מקצוע' בצד, כי דיברתי על כך מספיק פעמים בשאר מאמרים וכתבות שונות. לא רק אני חושב ככה, אלא עוד מלא חוקרים שונים ומרובים, עם עשרות שנים במחקרים קליניים ופסיכולוגים, משוכנעים, ובמיוחד בדור הזה, שאם תהייה לנו קריירה שנאהב, אנחנו נוכל להגיע להגשמה עצמית. והגשמה עצמית היא האלמנט העיקרי למסע אל האושר.

אבל איך יודעים שקריירה טובה היא באמת טובה? לדעתי זה עניין סובייקטיבי, אבל לדעתי, ברגע שעושים את מה שאנחנו אוהבים, במונח הכי מילולי שיש, זה כבר נותן לנו כמה נקודות בשביל להיכנס לקטגוריה של: "קריירה טובה". לאחר מכן, יש כמה אלמנטים שהם גם חשובים, כמו משכורת, סביבת עבודה, האזור שבה היא נמצאת ולאיזה עולם היא משתייכת (כגון הייטק, דיגיטל, פרסום, צבא, אוכל, בידור ועוד).

הסבת מקצוע - איזה מקצוע מתאים לי?

איך אפשר למצוא את המקצוע שבאמת יתאים לנו?

גם בשנת 2020, אין נוסחת פלא שתוכל לעזור לכם למצוא את הקריירה החלומית שלכם. אבל מצד שני, בזכות כל עידן הדיגיטציה והמודרניזציה הרבה יותר קל לנו לאתר את "ג'וב החלומות שלנו".

אם יש לכם כרגע קריירה, ממליץ לכם לקחת דף ועט ולכתוב את הדברים שאתם כן אוהבים בה. ואם לא, הגיע הזמן למצוא קריירה שבאמת אוהבים.

השלב הבא הוא, לכתוב או להיזכר במה אתם טובים. כתיבה? חשיבה? יש לכם ידע טכני? גיימרים? לא משנה מה. פשוט תכתבו את זה. גם אם זה נראה לכם לא רלוונטי.

בגדול, רוב האנשים פונים לקריירה בהייטק או לדיגיטל בשלב שכזה, במיוחד לאחר עידן הקורונה, בו כמעט כל הענפים נפגעו, פרט להם. נסו לחשוב על תחום שמסקרן אתכם, תנסו לקרוא עליו ולראות אם תתאימו לו.

לדוגמה, אם עולם האומנות הוא חלק מכם או שאתם מאוד מתחברים לאומנות, סדר ואסתטיקה, ייתכן שתחום העיצוב הגרפי יתאים לכם.

אוהבים רשתות חברתיות, פרסום, מספרים וסטטיסטיקה? ייתכן שמאוד תוכלו להתאים לעולם השיווק הדיגיטלי.

אם למשל אתם בעלי חשיבה מבריקה, יצירתיים ואוהבים סדר – עולם התכנות והפיתוח יוכל להתאים לכם.

אנשים טכניים? מסתדרים עם כל מה שקשור למחשבים כבר מגיל קטן? תוכלו למצוא קריירה מדהימה בעולם ה-IT וניהול הרשתות.

ברגע שיהיה לכם את כרטיס הכניסה אל התחום שמעניין אתכם, תוכלו להשתדרג בכל כמה שנים, הן מבחינת שכר והן מבחינת תקן מקצועי. ומשם? השמיים הם הגבול. אבל הכי חשוב, זה למצוא מקצוע שבאמת תאהבו. הרבה לפני המשכורת, התנאים או כל דבר אחר.

אני יכול להמשיך עוד הרבה עם זה, אבל נקודה שחשוב לי לציין: לא, לא חייבים תואר עכשיו בשביל להגיע לקריירה אמיתית. ולא חייבים להשקיע כל כך הרבה שנים בשביל להגיע אל אחת. מספיק שתשקיעו מספר חודשים בקורס מקצועי, מעודכן, שמונחה על-ידי טובי המומחים בתעשייה. ובתוך כמה זמן תוכלו למצוא את הדרך שלכם בעבודה שבאמת תאהבו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה