לימודי עיצוב גרפי הפכו להיות מבוקשים בשנים האחרונות, והסיבה לכך היא החשיבות הבלתי נדלית של מיתוג עבור עסקים. עסק שרוצה למשוך אליו לקוחות ולהגדיל את הרווחים, חייב להיות מותג אטרקטיבי שמכוון לקהל היעד שלו. מדובר בתהליך מורכב שצריך להתבצע על ידי מיטב המוחות בתחום כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

מיתוג – מה זה?

מיתוג הוא כל המסרים שהעסק מעביר לקהל הצרכנים, ובפרט לקהל היעד שלו. בין היתר, הוא כולל את הלוגו והסלוגן, אתר האינטרנט, הפרסום הנרחב במדיה, לרבות באנרים, שלטי חוצות, קטלוגים ועוד. המסרים שהעסק מעביר לקהל הרחב כוללים את המהות שלו, כלומר לאיזה תחום הוא משתייך, את הערכים ואת היתרונות שלו בהשוואה לעסקים מתחרים. קחו לדוגמא את רשת h&o- הסלוגן זה רק נראה יקר מבהיר לקהל היעד של הרשת שהמוצרים שלה איכותיים ונראים יוקרתיים אבל המחירים שווים לכל נפש. דוגמא נוספת היא רנו- לא רואה מוסך, וזה בדיוק מה שכל בעל רכב מחפש, רכב שלא יגרור אותו למוסך ויעלה לו ביוקר על טיפולים ותחזוקה. אם כן, מיתוג נכון צריך לשקף את הצרכים והרצונות של קהל היעד, ובדיוק בנקודה הזו הרבה עסקים נופלים. יש כאלו שלא מצליחים למשוך אליהם לקוחות כיוון שהם כלל לא הגדירו נכון את קהל היעד; או שהגדירו קהל רחב מדי, או שהגבילו עצמם לקהל קטן מדי. בעזרת משרד פרסום מקצועי הכולל צוות מיומן בעל רקע וניסיון בתחום, כל עסק יכול להמציא את עצמו מחדש, להגדיר את קהל היעד שנכון עבורו, לפי פרמטרים של מוצרים, מחירים ושירות, ולקבל זהות חדשה שתעזור לו להשיג את היעדים המבוקשים.

מיתוג בעידן האינטרנט

אמרנו שלימודי עיצוב גרפי הם מבוקשים מאוד בשנים האחרונות, ונוסיף לזה שהיום יש בהם דגש גדול על  רשת האינטרנט. בתקופת האינטרנט שלנו, שבו פרסום הוא זול ואפקטיבי יותר, למיתוג יש כוח גדול יותר מאי פעם. במקביל, התחרות בין העסקים גוברת וכך גם התחרות על שטחי הפרסום ברשת. התחרות מחייבת כל עסק לפרוץ גבולות ולחשוב מחוץ לקופסא, ומשום שאין צנזורה, הכל אפשרי. ריבוי בשיטות ובאפיקי פרסום באינטרנט מאפשר לכל עסק להגיע לחשיפה בקרב קהל גולשים עצום, אבל כל עסק צריך למצוא את מה שנכון עבורו. רקע וניסיון בתחום הפרסום עוזר לזהות את המקומות שכדאי להשקיע בהם את התקציב ואת אלו שיהיו שוליים ולא יעילים עבור העסק.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה