תחום עיצוב חווית משתמש צבר פופולריות רבה, ולפי סקר אחרון שנערך ע"י BrainStation, קרוב ל-87% ממנהלי הגיוס מדווחים שזו נחשבת לאחת מהמשרות המבוקשות ביותר. וזה בכלל לא פלא, כי ככל שיוצרים יותר כלים דיגיטליים (אתרים, אפליקציות, משחקים וכו'), ככה הביקוש עבור המקצוע הזה גדל. ובמקביל לכך, בשנתיים האחרונות השימוש ב-AI עשה פלאים. אז מה הקשר בין השניים? מה זה בכלל חווית משתמש? ואיך העולם הזה הולך להיראות בעתיד? כל התשובות במאמר הבא.

מבוא למתחילים - מה זה בכלל חווית משתמש UX/UI?

זוכרים את הפעם ההיא שרציתם להזמין לעצמכם פיצה, הגעתם לאתר מסוים, וההליך היה כל כך מסורבל ועקום, שיצאתם ודילגתם ישר לאתר הבא? או שפשוט קפצתם לאחת מהאפליקציות איתן אתם מזמינים בדרך כלל? לכאן מתקשר בדיוק המונח של חווית משתמש. ובמילים פשוטות: ההליך/המסע שהגולש/המשתמש עובר תוך כדי שימוש במוצר דיגיטלי.

מטרתם העיקרית של אנשי חווית משתמש UX/UI היא: ליצור חוויה נוחה ופשוטה לגולש - אף אחד לא רוצה "לשגע" את הגולש עם כמה שיותר פיצ'רים, אפשרויות או "דברים מוזרים". המטרה היא באמת להעניק לגולש את הדרך הנוחה ביותר להשתמש במוצר, בין אם זה רכישה, קבלת מידע ועוד.

באמצעות הבינה המלאכותית אנשי חווית המשתמש יוצרים חוויה נוחה ופשטוה לגולש


שוחחנו עם המון אנשי חווית משתמש, ובמקרים מסוימים אלו שני ההיבטים העיקריים עליהם יש להסתכל כשהם יוצרים/בונים מוצר דיגיטלי:

להישען על מה שעובד - ברוב המקרים אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, המטרה היא ליצור חוויה שתהיה מוכרת לגולשים ממוצרים מקבילים השייכים לאותו התחום.
להניע למכר (!) - כן כן, גם זה קיים שם. בין אם זה באתרי איקומרס או במשחקי מובייל, מעצבי חווית המשתמש יצטרכו ליצור פלואו כמה שיותר ברור וקליל בשביל שהגולש יבצע רכישה בצורה פשוטה, יעילה ונוחה.
לחקור - מי הקהל שלנו? מה הגילאים שלו? מאיזו אוכלוסייה הם מגיעים? רק לאחר מחקר מעמיק על קהל היעד (בהמשך נגיע גם לשם) הם יכולים להתחיל במלאכה.

במקביל לכך, אנשי חווית משתמש UX/UI צריכים להכיר את המוצר עליו הם עובדים לעומק, ורק אז הם מבצעים את ההצלבה ומכאן הם מעצבים את חווית המשתמש: ממש מא' ועד ת', איך לדוגמה אתר האינטרנט יעבוד, אילו כפתורים יופיעו בו, מה יהיה בו ועוד.

מישהו קרא ל-AI?

ה-AI (בינה מלאכותית) למעשה כבר קיים המון שנים, ליתר דיוק, עשרות שנים, ולמעשה המון חברות כבר השתמשו בו, העניין הוא שהוא נכנס בסערה ב-2022 כשהפך לתחום הרבה יותר נגיש לשימוש המוני, עם כלים שכל אחד יכול להשתמש בהם כיום: מידג'רני, קליקאפ, גרמרלי ועוד. אין ספק שההנגשה הזאת שינתה את החיים להמון אנשים ועובדים בעולם, במיוחד בעולם ההייטק, ומן הסתם באופן טבעי, גם למעצבי חווית משתמש.

כיצד AI עובד?

זה משתנה מכלי לכלי, אחד מהשימושים הפופולרים לדוגמה הוא ה-Prompt; פקודה שנכתבת על-ידי המשתמש, וכעבור מס' שניות/דקות כלי ה-AI מעבד אותן ומוציא אותה לפועל, בין אם זה טקסט, תמונה, סרטון או כל תוצר דיגיטלי אחר.

3 כלים של AI שכל מעצב חווית משתמש חייב להכיר

להיות מעצב חווית משתמש זה לא משהו קל. יש אינספור תהליכים בכל הליך חשיבה שמתבצע, וכל כלי AI שחוסך "עבודה שחורה", יספק למעצב חווית המשתמש פתרון מקצועי חסר פשרות וגם חסכון עצום בזמן. מציינים כאן שהכלים מתעדכנים כל הזמן בלי הפסקה, אבל אלו הכלים הטובים ביותר שמצאנו נכון לעכשיו:

FRAMER

מה הכלי עושה בפועל: פיתוח אתרים

FRAMER נחשב לאחד מהכלים הכי פופולרים בקרב מעצבי חוויית משתמש UX/UI. והאמת? שזה בכלל לא מפתיע. בזכות הכלי הנהדר הזה, אפשר לפתח אתרים, פיצ'רים ושאר אפשרויות נוספות - מבלי שום ידע בקוד! הכלי הזה חוסך זמן יקר וגם מפתח אתרים בצורה מקצועית ונהדרת.

ממש לא מזמן האתר קיבל שדרוג רציני, ובזכות יכולות ה-AI (בינה מלאכותית) הקיימות בו, בעזרת פרומפט פשוט ניתן ליצור אתר, אמנם זה לא באמת יהיה אתר מוכן לגמרי, אבל זה לגמרי עושה את העבודה בתור פרויקט התחלתי.

CHATGPT

מה הכלי עושה בפועל: מחקרים ואיסוף נתונים

את הכלי הזה רובכם כבר מכירים. אז מעבר לעובדה שמדובר בכלי שייתן לכם תשובה על כל נושא שתרצו (מניסיון: אל תנסו בעברית עדיין), הוא גם ממש טוב במחקרים. כל כך טוב במחקרים, שהוא עוזר לאנשי חווית משתמש בכך! איסוף נתונים, דאטאות שונות, מחקר פרסונות וכו'.

הליך שכזה בעבר היה יכול לקחת כמה ימים טובים, אבל בזכות CHATGPT נחסך זמן עצום לאנשי עיצוב חווית המשתמש.

FRONTY

מה הכלי עושה בפועל: הופך תמונות ל-HTML ו-CSS

אם יצא לכם אי פעם לשוחח עם אנשי חוויית משתמש, אחד מהדברים שהכי מקשים עליהם הוא ענייני ה-HTML וה-CSS (ובינינו, אנחנו הכי יכולים להבין). בזכות כלי ה-AI (בינה מלאכותית) המופלא הזה, ניתן להפוך תמונות סטטיות לשני הפורמטים הללו (HTML או CSS), ובכך בעצם להפוך אותם לדינאמיים או אינטראקטיבים, ולא רק לתמונה.

אז למה זה טוב?
בגדול, חלק גדול מהעבודה של אנשי חווית משתמש היא ליצור סוג של הדמיה לאתר שהם רוצים ליצור (זה נקרא מוקאפ), ובמקום שהמוקאפ יהיה מורכב אך ורק מתמונות PNG שמעבירים במייל, הם ממש יכולים לבנות קובץ של תמונות אינטראקטיביות, עם אנימציות ושלל אופציות שונות שיגרמו לאפיון שלהם להראות הרבה יותר טוב - מבלי לכתוב שורת HTML או CSS אחת!

הבינה המלאכותית לא כאן כדי להחליף אותנו

ואל חשש - הבינה המלאכותית לא כאן כדי להחליף אותנו
אנחנו רואים כיצד תחום ה-AI (בינה מלאכותית) נכנס לאינספור תחומים, ואין ספק שאם אנחנו מדברים על תחום חווית המשתמש (UX/UI) - הוא נכנס כאן כקלף מנצח. חשוב לנו להזכיר: הבינה המלאכותית באה כעזר וסיוע לתחומים מסוימים, כפי שראינו כאן, היא חוסכת המון "עבודה שחורה" או הליכים מסוימים שהיו לוקחים שעות מסוימות לאנשי חווית משתמש (או בכללי לשאר הענפים).

מתעניינים בתחום חווית המשתמש? לחצו כאן לסילבוס המלא של קורס UX/UI – אפיון חווית משתמש ועיצוב לדיגיטל | בשילוב כלי AI

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה