אתם שוקלים קריירה כאנשי סייבר ולא בטוחים אם יש לכם את הכישורים המתאימים לכך? לימודי סייבר, כמו תחומי לימודים אחרים, מצריכים סט מסוים של כישורים כדי להצליח. אחרי קורס סייבר, הסטודנט יכול למצוא עצמו בסוגים שונים של עבודות. החל ממגן סייבר ואחראי על אבטחת מידע בארגון ועד תקיפות מבוקרות . זו הסיבה שמדובר במקצוע עם דרישות מאוד גבוהות.

לפני שאנחנו צוללים ליכולות הנדרשות לתפקיד, חשוב לנו לציין שאחד מהדברים שיניעו אותך להצלחה בתחום (והאמת, גם בכל תחום אחר), הוא התשוקה לתפקיד. אתה תראה שבמהלך העבודה יצוצו הרבה אתגרים ובעיות שיהיה עליך לפתור. התשוקה תעזור לך להישאר במוטיבציה גבוהה ולהתמיד להגיע לפתרון של כל בעיה. מעבר לכך שזה תפקיד עם שכר מהגבוהים בשוק, הוא גם מהמעניינים והמאתגרים בהייטק. כך שכדאי לך לעבור על התכונות הבאות ולגלות האם אתה מתאים להיות איש סייבר:

width=

האם אתה איש של אתגרים?

1.  אתה אוהב לפתור בעיות
בתוך מגוון רחב של כישורים, יכולת לפתור בעיות הוא אחד החשובים ביותר ביניהם. תחום אבטחת מידע עוסק הרבה בפתרון בעיות ובמידע רגיש. לכן, אחת מהתכונות הקריטיות של איש סייבר כדי שהוא יצליח בתחום, היא היכולת לפתור בעיות ביעילות. השאלה היא לא רק אם אתה מסוגל לפתור בעיות, אלא אם אתה אוהב את זה. אדם שאוהב לפתור בעיות הוא אדם יסודי שלא ישחרר מוצר עד שמבחינתו הוא מושלם.

2.  אתה צריך להיות אתי
כבר כשתלמד קורס סייבר תלמד שכל אחד מהתפקידים בסייבר דורשים יכולת אתית ברמה גבוהה. אנשי סייבר מתמודדים עם מידע מאוד רגיש, סודי, מידע פיננסי ומידע אישי של עובדים. בהתחשב בכל זה, מי שרוצה לעבוד בסייבר, צריך לקחת מחשבון שחלק מהדרישות הכי חשובות של התפקיד הן דרישות אתיות. אנשי סייבר חייבים להיות מקצועיים כשמדובר בניהול מידע עסקי.

בהקשר לכך, לפני שאתה מתחיל ללמוד לימודי סייבר, חשוב שתשים לב שיש לך רקע פלילי נקי בלי אישומים למיניהם ויכולת לשים את טובת הכלל לפני טובתך האישית. כשתגיע למצב שאתה עומד בפני בעיה אתה צריך לשים לנגד עיניך את האפשרות האתית הטובה ביותר.

בוא לבדוק אם אתה מתאים לתחום הסייבר

3.  אתה צריך להיות גמיש
אתה אדם גמיש? אתה מוצא את עצמך מתעצבן כאשר דברים לא קורים לפי איך שאתה חושב שהם צריכים לקרות? איש סייבר צריך להיות גמיש כשהוא שוקל פתרונות לבעיות יחד עם הצוות שלו. יכול להיות מצד שהפתרון שייבחר, הוא לא יהיה הפתרון האופטימאלי מבחינתך ואתה תצטרך להסתגל לבצע פעולות שנוגדות את מה שאתה מאמין בו.

בנוסף להיותו גמיש בפתרון בעיות, איש סייבר צריך להיות גמיש גם כשמדובר בהסתגלות לשינויים. בין אם זה לעזוב משהו שאתה עובד עליו עכשיו כי צצה התראה שצריך לפתור אותה, או שתיקח משימות חדשות שהן דחופות יותר. איש סייבר מקצועי צריך להיות מסוגל לג'נגל בין כמה דברים במקביל. תעשיית הסייבר משתנה כל הזמן והיא דורשת מהעוסקים במקצוע להיות גמישים וסתגלנים לשינויים.

4.  אתה צריך להיות פתוח לאתגרים חדשים
פתרון הבעיות שיש בתחום הסייבר, יכול להיות מאוד מאתגר. כל הקונספט שמאחורי תחום הסייבר הוא האתגר שבו – מציאת פתרונות אפקטיביים לפריצות סייבר. אתגר בסייבר מצריך ממך לדעת איך לתקוף את הבעיה כשאתה עושה מינימום אפשרי של טעויות. כשטעויות קורות, מומחה סייבר תמיד יהיה מקצועי מספיק כדי לעצור הכל ולפתור את הבעיה במהירות וביעילות. אם אתה נכנס לתחום אבטחת מידע, אתה צריך להיות אדם שיודע לקחת סיכונים ולעבוד טוב במצבי לחץ.

אם אתם שוקלים לקחת קורס סייבר ולהיכנס לאחד מהתחומים המאתגרים עם שכר גבוה ותנאים מעולים, שימו לב האם אתם עומדים בתכונות שצוינו מעלה. כך תדעו האם אתם מתאימים להיות אנשי סייבר ולעבוד בתעשייה המתפתחת והמעניינת הזו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה