סיימת קורס שיווק דיגיטלי, כל הכבוד ובהצלחה בהמשך! ראשית, אין ספק שבחרת בתחום מרתק, צומח, דינמי ונדרש, אבל איך חוצבים את הדרך לקריירה מוצלחת ומעניינת בדיגיטל? זו כבר שאלה מורכבת יותר, במציאות בה מצד אחד הצורך של השוק למקצועני דיגיטל רק הולך וגובר אך מצד שני גם יש יותר ויותר אנשים המסיימים מסלולי הכשרה דיגיטליים ויוצאים לדרכם המקצועית. כדי לעשות לכם סדר בשלל האפשרויות העומדות בפניכם ולתת לכם טיפים שיגרמו לכם להתמקצע ולהגיע עם יתרון תחרותי לראיונות עבודה, הכנו לכם את המדריך הבא.

אם אתם קמים בבוקר ושואלים את עצמכם, אוקי, מה הלאה? אם אתם תוהים מה צריך בוגר קורס דיגיטל בשביל למצוא עבודה מעשית בתחום, תוך כמה דקות תדעו יותר ותקבלו מושג על הדרך שאתם צריכים לצעוד בה. זיכרו, כמו כל קריירה, זה לוקח זמן והשקעת משאבי לימוד וזמן – במיוחד בתחום הדיגיטל שכל הזמן מתפתח ומתקדם קדימה.

רצוי שיהיה לכם מושג מוגדר יחסית של היעד שאליו אתם מכוונים ושואפים, גם מבחינת עבודה והישגים וגם מבחינת תחום הדיגיטל הספציפי שבו אתם רוצים להתמקד ולהתעמק – זה יעזור לכם להתכוונן חכם יותר בהקשר לטיפים שמיד נחלוק איתכם. אז יאללה, בואו נצא לדרך!

טיפים טכניים לשיפור המקצועיות והמוכנות לחיפוש עבודה בדיגיטל


הגישו מועמדות למשרה הנכונה


חשוב שתהיו מציאותיים ותגישו מועמדות למשרות המתאימות לכישורים ולניסיון שלכם, קרי משרות התחלתיות בתחום הדיגיטל בו בחרתם להתמקד. לא רק שיותר סביר שכך תביאו איתכם יתרון תחרותי ואישי לראיון העבודה ולעבודה עצמה, אלא התחלה מלמטה תאפשר לכם קרקע יציבה ואיכותית ללמוד את המקצוע הלכה למעשה, גם דרך עבודה מעשית וגם דרך למידה ממקצוענים מנוסים יותר.


בואו מוכנים מראש לראיון


כרגע סיימתם קורס דיגיטל, כך שחוסר הניסיון שלכם הוא עובדה מובהקת ועליכם להגיע עם ההגנות המתאימות מוכנות מראש. הכינו תכנית משחק לראיון העבודה ולשאלות לגבי חוסר הניסיון שלכם – הכירו את תיאור המשרה, את הידע הדרוש, הדגישו את המיומנויות והידע שכן יש לכם ואל תתעכבו על ניסיון שאין לכם.


תשלטו בבסיס של התחום שלכם


רק להגיד שאתם רוצים לעבוד בדיגיטל ושאתם מתרגשים להיכנס לתחום עם הסוכנות הדיגיטלית שאתם מתראיינים אליה, זה לא מספיק! אתם צריכים להראות שאתם שולטים בבסיס של התחום. זה אומר לדבר בשפה הנכונה אפילו אם אתם עוד לא לגמרי יודעים איך ליישם הכל בפועל, דעו להסביר את תחום הדיגיטל הרלוונטי לעבודה בצורה ברורה ואפקטיבית, הכירו מונחים ואנשי מקצוע מובילים בתחום והראו בקיאות ושאתם באמת חיים את התחום.

טיפים

טיפים מנצחים לקריירה מוצלחת ועשירה בדיגיטל

אחרי כמה טיפים מעשיים וטכניים לקראת ראיון העבודה שלכם, נעבור לתכל'ס, לטיפים אפקטיביים ומוכחים שעוזרים לבנות קריירות מוצלחות ומרתקות בעולם הדיגיטל על שלל גווניו והיבטיו. טיפים אלו יעזרו לכם להציע למעסיקים פוטנציאליים יתרון תחרותי ומקצועי וגם יעזרו לכם לבנות את עצמכם באופן עצמאי כמקצוענים מעולים במרחב הדיגיטלי.

זיכרו כל הזמן שבחרתם בתחום מקצועי שעדיין נבנה ושמשתנה ומתפתח כל הזמן, מה שאומר שגם אתם צריכים לשמר את הדינמיות הזו וכל הזמן ללמוד ולהתפתח מקצועית כדי להישאר רלוונטיים ובשיא המשחק שלכם – בין אם אתם עובדים כשכירים בשיווק דיגיטלי ובהחלט אם אתם עובדים כעצמאיים או יזמים בתחום.

  • התמקצעו בצורה מעמיקה מאוד בפלטפורמה דיגיטלית מרכזית אחת ובנוסף, הכירו היטב עוד לפחות 2 פלטפורמות. כך תוכלו להציע ידע מעשי מיידי למעסיקים פוטנציאליים ולהתחיל לספק ביצועים כבר מההתחלה, לצד המשך ההתפתחות המקצועית והמעשית שלכם.
  • אל תפסיקו ללמוד – קחו קורסים אונליין בשיווק דיגיטלי, השתמשו בפלטפורמות תוכן וידע איכותיות כמו UDEMY ואחרות. כמה שיותר תלמדו ותכירו, כך תוכלו להציע למעסיקים וללקוחות יותר ערך!
  • התנסות מעשית בעצמכם – כחלק מתהליך הלמידה וההתפתחות המקצועית שלכם בתחום הדיגיטל בו בחרתם, השקיעו כסף פרטי והרימו פרויקט מעשי או קמפיין כדי להכיר את מערכות הפרסום, הקידום והשיווק השונות.
  • הישארו מעודכנים וכל הזמן תקראו ותעקבו אחרי פרסומים רלוונטיים לתחום הדיגיטל בו אתם עוסקים ומתעמקים – בבלוגים, ספרים, פודקאסטים, חדשות תעשייה וכו'.
  • הכירו קייס סטאדיז שונים ומגוונים מהתחום בו אתם פועלים ושבו אתם רוצים להתמקצע – תבינו מה עבד, מה לא עבד, מה בוצע ואיך בוצע.
  • כדי להצליח בדיגיטל ולפתח קריירה מנצחת בתחום, חשוב לשמור על גמישות מחשבתית ולא להיות מקובעים לטכניקות ואסטרטגיות – עולם הדיגיטל לא עוצר לרגע ודברים שהיו שיא הרלוונטיות אתמול יכולים להיעלם לגמרי מחר.
  • הקדישו לפחות שעה בשבוע כדי לעבור על מפות של אתרים שונים – לנתח ולהבין איך משתמשים חווים את האתר, מה עובד, מה לא עובד וכיוצא באלו.
  • עקבו אחרי אתרים של ניטור טרנדים וחידושים במרחבי השיווק הדיגיטלי – כדי לדעת מראש וכמה שיותר מוקדם מה קורה ואילו עדכונים ושינויים מיושמים בשטח.
  • חשוב מאוד לדעת מצוין ובאופן מעמיק עם גוגל אנליטיקס ואקסל – בכל תחום דיגיטל (SEO, PPC, שיווק בסושיאל, וידאו, מכירות, לידים וכן הלאה) יש התבססות מקיפה על נתוני אנליטיקס וניתוחם.
  • היו פעילים בקבוצות פייסבוק, עזרו לאנשים ששואלים שאלות בתחומי הדיגיטל בהם אתם עוסקים. זה גם מפתח סמכות ומקצועיות, גם ממתג אתכם וגם עוזר לכם ללמוד עוד.
  • צרו לעצמכם נכס דיגיטלי אחד לפחות – כדי שתוכלו להתנסות עליו מעשית במכלול היבטים של שיווק וקידום בדיגיטל. אולי אפילו תיצרו לעצמכם עוד אפיק של הכנסה נוספת מדיגיטל. בלוג, אתר מקצועי, אתר לידים, ערוץ יוטיוב, קהילה במדיה חברתית ועוד אפשרויות.
  • אל תוותרו על נטוורקינג – הליכה לכנסים ואירועים מקצועיים,, להתערבב בקהילה, להכיר אנשים מהתחום, להפגין קצת חוצפה מבורכת ואפקטיבית ולהזמין מקצוענים מהתחום לשבת לקפה.
  • פתחו ידע במערכות פרסום השונות - ותלמדו אותם לעומק.
  • לימדו על יצירת תוכן מעולה ובעל ערך לפלטפורמות דיגיטל, לימדו לכתוב קופי – זה יכול לסייע בכל תחום מקצועי בשיווק דיגיטלי!

עבודה

סיכום

עכשיו שקיבלתם מאיתנו מגוון טיפים מנצחים ומוכחים של התחלת עבודה בדיגיטל ובניית קריירה איכותית בשיווק דיגיטלי, צאו לדרך, עם הרבה תשוקה, סבלנות ורצון ללמוד! תמיד תזכרו שכל מה שאתם צריכים היא רק דלת אחת שתיפתח עבורכם, ומשם השמיים הם הגבול. אל תעצרו, תמשיכו, גם אם נראה שאין שום דבר באופק. בסופו של דבר הכל יגיע ויסתדר על הצד הטוב ביותר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

מנכ
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה